Bu çalışmada, muhasebe eğitimi alan öğrencilerin muhasebe derslerine yönelik tutum ve kaygıları tespit edilmiş, tutum ve kaygıların muhasebe mesleğinin geleceğine yansımaları değerlendirilmiştir. İhtiyaç duyulan veriler araştırma kapsamında geliştirilen ölçekler yoluyla toplanmıştır. Araştırma sonuçları, araştırma kapsamında yer alan öğrencilerin muhasebe derslerine yönelik olumlu ya da olumsuz bir tutum içinde olmadıklarını, kaygılarının orta düzeyde olduğunu, muhasebe mesleğini gelecekte icra etmeye yönelik ifadelere orta düzeyde bir katılım gösterdiklerini ortaya koymaktadır. Analiz sonuçlarına göre, öğrencilerin muhasebe derslerine yönelik tutumları, kaygı düzeylerini negatif yönlü, gelecekte muhasebe mesleğini icra etme eğilimlerini pozitif yönlü olarak, muhasebe derslerine yönelik kaygı düzeyleri ise gelecekte muhasebe mesleğini icra etme eğilimlerini negatif yönlü olarak etkilemektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Finansal Muhasebe |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 17 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 12 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 103 |