The purpose of this study, is to provide the entrepreneurial characteristics of university students. For this purpose, a survey was conducted with 883 university students. Exploratory Factor Analysis (EFA) and non-parametric hypothesis tests were applied with the obtained data. As a result of EFA, including these three factors, tendency to take risks, be open to new ideas and perceived educational support were obtained. In terms of the dimensions of entrepreneurship, the relationship between gender and class groups were examined with applied non-parametric hypothesis testing
Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin girişimcilik özelliklerinin ortaya konulmasıdır. Bu amaç doğrultusunda 883 üniversite öğrencisi ile anket çalışması yapılmıştır. Elde edilen verilerden hareketle Açıklayıcı Faktör Analizi (AFA) ve parametrik olmayan hipotez testleri uygulanmıştır. AFA neticesinde risk alma eğilimi, yeniliklere açık olma ve algılanan eğitim desteği olmak üzere üç faktör elde edilmiştir. Uygulanan parametrik olmayan hipotez testleri ile girişimciliğin alt boyutları açısından cinsiyet ve sınıf grupları arasındaki ilişkiler incelenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Eylül 2015 |
Gönderilme Tarihi | 7 Eylül 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 |
Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.