Saygınlık, prestij, tanınmışlık, imaj, kimlik, marka, kredibilite gibi farklı
kavramlarla ifade edilen itibar, son yıllarda araştırmacıların ilgisini çeken bir konu
haline gelmiştir. Kurumların itibarı, en net tanımıyla, kurum içerisindeki ve kurum
dışındaki paydaşların kurumun göstermiş olduğu faaliyetlere ilişkin algılamalarının
bütününü yansıtan bir kavramdır. İtibar ölçümü ise, kurumlara ilişkin bu
algılamaları yansıtan ölçütlerdir.
Bu çalışmanın amacı, itibar kavramına ilişkin yapılacak genel bir tanım
çerçevesinde Türkiye’de ve Dünya’da yapılan akademik ya da popüler nitelikte olan
itibar ölçümlerine ilişkin karşılaştırmalı olarak bilgi vermektir.
Reputation, which could defined with different concepts as respectability, prestige, recognition, image, identity, brand, credibility, attracts researchers’ attention of last years. Corporate reputation reflects the all shareholders’ perceptions about organizations’ practices. Reputation measurement is also criteria which reflect these perceptions. The purpose of this study is to introduce about definition of corporate reputation and comparison of reputation measurements that are academic or popular in Turkey and World.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Mart 2015 |
Gönderilme Tarihi | 17 Mart 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 31 Sayı: 2 |
Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.