The purpose of this study is attempted to determine elements of supply,
natural and cultural attractiveness of Mardin using in destination marketing by
taking reviews of local stakeholders who have ideas on this subject. Data is obtained from a total of 10 local
stakeholders through in-depth interviews. As a result, it has been concluded
that Mardin has a rich tourism potential. Additionly, natural and cultural
attractiveness would contribute to Mardin’s economy important benefits. It has
been evaluated by local holders that it is necessary to use these attractiveness
with the appropriate policies.
Destination Marketing Natural and Cultural Attractiveness mardin
Bu araştırmanın amacı, Mardin’in sahip
olduğu arz unsurlarını ortaya koymak, sahip olduğu zenginliği öne çıkarmak ve
konuya ilişkin ilgili paydaşların Mardin’in sahip olduğu doğal ve kültürel
çekiciliklerinin destinasyon pazarlamasında kullanımına ilişkin görüşlerini
ortaya koymaktır. Bu amaçla, amaçlı örnekleme yöntemi kullanılarak, toplamda 10
yerel paydaş ile derinlemesine görüşme tekniği yoluyla veriler elde edilmiştir.
Araştırma sonucunda, Mardin’in birçok turizm türü için zengin bir potansiyele
sahip olduğu görülmüştür. Turizmden geçimini sağlayan Mardin için doğal ve
kültürel çekicilikler turizm açısından değerlendirildiğinde, ekonomik açıdan ile
çok önemli katkılarının olacağı sonucuna varılmıştır. Ayrıca, bu çekiciliklerin
destinasyonda bulunan turizme ilişkin yerel yönetimler tarafından doğru
politikalarla kullanılması gerektiği de yerel paydaşlar tarafından
değerlendirilmiştir.
Destinasyon Pazarlaması Doğal ve Kültürel Çekicilikler mardin
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Temmuz 2017 |
Gönderilme Tarihi | 7 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |
ISSN: 1309-6087, e-ISSN: 2459-0711
Mukaddime is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).