Bu araştırmanın temel amacı öğretmenlerin Okul Temelli Mesleki Gelişim Modeline ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Tarama modelinde yürütülen araştırmanın çalışma grubunu farklı alanlardan 114 ilköğretim öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma verileri Öz-değerlendirme anketi ile toplanmıştır. Toplanan verilerin çözümünde betimsel istatistiklerden (aritmetik ortalama, standart sapma),t testinden ve tek yönlü varyans analizinden yararlanılmıştır. Bulgular öğretmenlerin cinsiyetlerinin OTMG modeline ilişkin görüşlerinde farklılığa neden olduğunu; ölçeğin genelinde bayan öğretmenlerin Meslek Değerler ve Etik Davranışlar boyutunda erkek öğretmenlerin, Öğretme-Öğrenme Sürecine İlişkin Beceri, Ölçme-Değerlendirme Becerileri ve Özel Alan Becerileri boyutunda bayan öğretmenlerin daha olumlu görüşlere sahip olduğunu ortaya koymuştur. Bulgular ayrıca Çevre etkileşimi ve Veli iletişim boyutlarında beceriye dayalı alan öğretmenlerinin diğer alanlardan daha düşük olduğu belirlenmiştir. Araştırma kapsamında önerilerde bulunulmuştur.
Bu araştırmanın temel amacı öğretmenlerin Okul Temelli Mesleki Gelişim Modeline ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Tarama modelinde yürütülen araştırmanın çalışma grubunu farklı alanlardan 114 ilköğretim öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma verileri Öz-değerlendirme anketi ile toplanmıştır. Toplanan verilerin çözümünde betimsel istatistiklerden (aritmetik ortalama, standart sapma),t testinden ve tek yönlü varyans analizinden yararlanılmıştır. Bulgular öğretmenlerin cinsiyetlerinin OTMG modeline ilişkin görüşlerinde farklılığa neden olduğunu; ölçeğin genelinde bayan öğretmenlerin Meslek Değerler ve Etik Davranışlar boyutunda erkek öğretmenlerin, Öğretme-Öğrenme Sürecine İlişkin Beceri, Ölçme-Değerlendirme Becerileri ve Özel Alan Becerileri boyutunda bayan öğretmenlerin daha olumlu görüşlere sahip olduğunu ortaya koymuştur. Bulgular ayrıca Çevre etkileşimi ve Veli iletişim boyutlarında beceriye dayalı alan öğretmenlerinin diğer alanlardan daha düşük olduğu belirlenmiştir. Araştırma kapsamında önerilerde bulunulmuştur.
Mesleki gelişim Hizmetiçi eğitim Okul temelli mesleki gelişim yeterlik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Gönderilme Tarihi | 25 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 6 |
ISSN: 1309-6087, e-ISSN: 2459-0711
Mukaddime is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).