Amaç: Ebelerin görev ve yetkilerinin belirtildiği yeni yönetmelik, yeni gelişmeleri de beraberinde getirmiştir. Bu çalışmada amaç, ebelik yönetmeliği sonrası ebelik öğrencilerinin meslek algı ve görüşleri ile malpraktis korkuları arasındaki ilişkiyi belirlemektir.
Yöntem: Çalışma, tanımlayıcı ve ilişki arayıcı tipte yürütülmüştür. Bu araştırmanın evrenini dahil edilme kriterlerine uyan ve gönüllü olan 347 ebelik öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmada veriler, 12.03.2025-18.03.2025 tarihleri arasında, bilgi formu, öğrencilerin mesleklerine ilişkin görüşlerini belirleme formu, ebelik meslek algısı ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Bulgular: Çalışmaya katılan ebelik öğrencilerin %68,6’sının yeni ebelik yönetmeliği hakkında bilgi sahibi olduğu, malpraktis yapma korkusunun %86,8 olduğu, Ebelik Yönetmeliği’nden haberdar olan öğrencilerin mesleki algı ve görüşlerinin istatistiksel olarak anlamlı düzeyde daha olumlu olduğu belirlenmiştir (p<0,05). Öğrencilerin Ebelik Yönetmeliğinden haberdar olma durumlarına göre mezuniyet sonrası malpraktis korkusu değerlendirildiğinde; yönetmelikten haberi olan öğrencilerin %73,6’sının (n=220) malpraktis korkusu yaşadığı ve aralarında istatistiksel olarak ileri derecede anlamlı fark olduğu görülmüştür (p<0,05).
Sonuç: Ebelik Yönetmeliği’nin öğrencilerin mesleki algı ve görüşlerini olumlu etkilediği bununla birlikte malpraktis korkusunu arttırdığı belirlenmiştir.
Purpose: The new regulation specifying the duties and authorities of midwives has brought new developments. The purpose of this study is to determine the relationship between the professional perception and opinions of midwifery students and their fear of malpractice after the midwifery regulation.
Method: The study was conducted in a descriptive and correlational manner. The universe of this study consisted of 347 midwifery students who met the inclusion criteria and volunteered. Data in the study were collected between 12.03.2025 and 18.03.2025 using the information form, the form to determine the students' opinions about their profession, and the midwifery profession perception scale.
Findings: It was determined that 68,6% of the midwifery students participating in the study were informed about the new midwifery regulation, the fear of malpractice was 86,8%, and the professional perception and opinions of students who were aware of the Midwifery Regulation were statistically significantly more positive (p<0,05). When the fear of malpractice after graduation was evaluated according to the students' awareness of the Midwifery Regulation; it was seen that 73,6% (n=220) of the students who were aware of the regulation had a fear of malpractice and there was a statistically significant difference between them (p<0,05).
Conclusion: It was determined that the Midwifery Regulation positively affected the students' professional perception and opinions, and at the same time, increased the fear of malpractice.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ebelik (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Eylül 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 16 Nisan 2025 |
Kabul Tarihi | 23 Temmuz 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 15 Sayı: 3 |
Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi’nin süreli bilimsel yayınıdır. Kaynak gösterilmeden kullanılamaz. Makalelerin sorumlulukları yazarlara aittir
Kapak
Ayşegül Tuğuz
İlter Uzel’in “Dioskorides ve Öğrencisi” adlı eserinden
Adres
Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Tarihi ve Etik Anabilim Dalı Çiftlikköy Kampüsü
Yenişehir/ Mersin