Kamusal hizmetlerin temel finansman kaynağı olan vergiler ve diğer mali
yükümlülüklerin zamanında tahsil edilip hazineye intikal etmesi, devletin
sunmuş olduğu hizmetlerin aksamaması bakımından elbette önemlidir. Bu
amaçla, özel alacakların takip ve tahsil usulünden farklı olarak, kamu alacaklarının
zamanında ödenmemesi halinde uygulanacak usuller için 6183
sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun kabul edilmiştir.
Mezkûr Kanun’da en etkili cebri tahsil yolu hacizdir. Kanun’un mahcuz
menkul malların satışını düzenleyen 84. Maddesinde, “haczin yapıldığı tarihin
üçüncü gününden itibaren üç ay içinde satışa çıkarılacağı” düzenlenmişse
de bu süreye uyulmamasının mal üzerindeki haczi kaldırmayacağı
ya da idareye herhangi bir sorumluluk yüklenemeyeceği hem idarenin görüşünde
hem de yargı kararlarında yer bulmaktadır. Biz bu çalışmamızda,
haciz gibi kamu borçlularını önemli ölçüde etkileyen bir uygulamada mahcuz
bir malın satışa çıkış süresinin kanuni düzenlemeye rağmen idarece
uzatılabilmesinin sakıncalarını ortaya koyacağız. Ayrıca, özel alacaklar için
uygulanan İcra ve İflas Kanunu’nda yer alan “hacizli malların satışa çıkış
süresine uyulmamasının mallar üzerindeki haczi kaldıracağı” hükmüne
benzer bir düzenlemenin, kamu alacakları için de mümkün olabileceğini
gerekçeleri ile belirterek, yapılması gereken hukuksal düzenlemelere değinmeye
çalışacağız.
amme alacaklarının tahsil usulü hakkında kanun haciz hacizli malların satışı
The collection of taxes, the main financial sources for the public services,
and of other financial obligations on time, and their pass to treasury is
absolutely crucial in terms of working properly of the services provided
by government. For this purpose, if the public payments are not paid on
time, for the applications of the procedures will be implemented in a different
procedure from legal proceeding and collecting of private, Law No:
6183 Amending Law on The Procedure for The Collection of Public Receivables
and Some Other Laws is granted. In the aforementioned law, the
most effective procedure of forced collecting is attachment. According to
the 84. Clause of the Law regulating the selling of the confiscated goods,
after the day in which attachment is committed, even if it regulates that
it will be put for sale in three months, It takes places in the governmental
view and judicial decisions about that when it is not atttached to the time,
the attachment on goods will not be released or the government can’t be
charged with any responsible for it. In this study, we will reveal the disadvantages
of the extension of the offering time for an attached property by
the management despite the legal regulation in an implementation like
distraint which effects significantly the ones who have public debts. In addition,
we will try to mention about the legal arrangements which need
to be done, by indicating the justifications a regulation applied for private
debts like the provision ‘failing to comply the offering time for seized property
release the attachments on the property’ take part in Enforcement
and Bankruptcy law, can be possible for public debts as well.
law on the procedure for the collection of public receivables attachment sale of the attached assets
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2015 |
Gönderilme Tarihi | 27 Haziran 2015 |
Kabul Tarihi | 24 Temmuz 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 8 Sayı: 3 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Bu lisans, üçüncü kişilerin ticari olmayan amaçla eserinizden yararlanmasına, farklı bir sürüm oluşturmasına, geliştirmesine ya da eserinizin üzerine inşa ederek kendi eserlerini oluşturmasına izin verir. Ancak üçüncü kişilerin bu eserleri gayri-ticari olmak zorundadır ve üçüncü kişiler Dergimizde yayımlanan makalelerin yazarlarına atıfta bulunmak zorundadır.
Makale göndermek için https://dergipark.org.tr/tr/journal/591/submission/step/manuscript/new