Ekonomik sistemin temel taşları olarak kabul edilen işletmeler hakkında mali bilgiler muhasebe aracılığı ile elde edilmektedir. Muhasebe meslek mensuplarının verimliliği işletmelerin mali bilgilerinin kalitesini arttırdığı ölçüde işletmelerin de verimliliğini arttıracaktır. İyi bir muhasebe eğitimi alan meslek mensubu alanı ile ilgili olarak kendisini geliştirme imkânı bulacak, kendini geliştiren meslek mensubu müşavirlik yaptığı işletmeyi bilgi ve birikimi ile yönlendirerek işletmenin verimli hale gelmesini sağlayacaktır. Verimliliği artan işletme ekonomik sistemin işlevselliğini doğal olarak da toplum refahını arttıracaktır. Bu bağlamda muhasebe meslek mensuplarının iyi bir eğitim ile donanımlı olmalarının sağlanması gerekliliği ortadadır. Muhasebe eğitimi birbirini takip eden süreçlerle gerçekleşmektedir. İlk olarak muhasebe sisteminin kavranması, akabinde hesap planının ve hesapların işleyişinin idrak edilmesi, son olarak da muhasebenin sonucu olan mali tabloların oluşumu ve analizi hususlarının öğrenilmesi gerekmektedir. Eğitimde birçok yöntem ve materyal kullanılabilmektedir. Kelime, görsel, imge vb. araçlar yardımıyla eğitim sürecini kolaylaştıran hikâyeleştirme (storytelling) uygulamaları, bir konuyu hikâyeleme yöntemi ile öğrenicilere aktarma sanatıdır. Anlaşılması, kavranması zor olan bir konu hikayeleştirme yöntemi ile daha kolay aktarılabilmektedir. Bilginin kolay öğrenilebilmesi hedef kitle açısından olumlu bir durum olmakla birlikte diğer konuların da öğrenilme isteğini arttırmaktadır. Hikayeleştirme yöntemi konunun öğrenilmesini kolaylaştırdığı gibi aktarılan bilginin kalıcı olmasını da sağlamaktadır. Hikayeleştirme yöntemi ile verilen muhasebe eğitiminin daha verimli olacağı düşünülebilir. Çalışmada ilk olarak muhasebe eğitimi ve hikayeleştirme konularına değinilerek akabinde muhasebe eğitiminde hikayeleştirme uygulaması ele alınacaktır. Hikayeleştirme uygulamaları ile muhasebe eğitimi ilgililerinin muhasebe eğitimini daha verimli bir şekilde kavramaları amaçlanmaktadır.
9. ULUSLARARASI MUHASEBE VE FİNANS ARAŞTIRMALARI KONGRESİ
Financial information about businesses, which are accepted as the cornerstones of the economic system, is obtained through accounting. As the productivity of professional accountants increases the quality of financial information of businesses, their productivity will also increase. The professional member who has a good accounting education will have the opportunity to develop himself in his field, and the professional member who develops himself in the field will direct the business that he is consulting with his knowledge and experience and will ensure that the business becomes efficient. An enterprise with increased efficiency will naturally increase the functionality of the economic system and the welfare of society. In this context, it is obvious that accounting professionals should be equipped with a good education. Accounting education takes place through successive processes. First of all, it is necessary to understand the accounting system, then to understand the chart of accounts and the functioning of the accounts, and finally to learn the formation and analysis of the financial statements, which are the results of accounting. Many methods and materials can be used in education. Storytelling applications, which facilitate the educational process with the help of words, visual elements, images, etc., are the art of transferring a subject to the learners with the method of storytelling. A subject that is difficult to understand and comprehend can be conveyed more easily with the storytelling method. Being able to learn information easily is a positive situation for the target audience, and it also stimulates the desire to learn other subjects. The storytelling method not only facilitates the learning of the subject but also ensures that the transferred information is permanent. It is obvious that accounting education given with the storytelling method will be more efficient. In the study, firstly accounting education and storytelling will be covered and then the application of storytelling in accounting education will be discussed. With storytelling applications, it is aimed that those concerned with accounting education will make accounting education more efficient.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Sayı |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 18 Şubat 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 18 Şubat 2023 |
Gönderilme Tarihi | 19 Ekim 2022 |
Kabul Tarihi | 28 Ocak 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 16 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Bu lisans, üçüncü kişilerin ticari olmayan amaçla eserinizden yararlanmasına, farklı bir sürüm oluşturmasına, geliştirmesine ya da eserinizin üzerine inşa ederek kendi eserlerini oluşturmasına izin verir. Ancak üçüncü kişilerin bu eserleri gayri-ticari olmak zorundadır ve üçüncü kişiler Dergimizde yayımlanan makalelerin yazarlarına atıfta bulunmak zorundadır.
Makale göndermek için https://dergipark.org.tr/tr/journal/591/submission/step/manuscript/new