İçmimarlık mesleğine profesyoneller yetiştiren içmimarlık/içmimarlık ve çevre tasarımı bölümlerinin aslında eşdeğer olup ‘çevre tasarımı’ adlandırmasının içmimarlık kelimesinde barınan bir anlam olduğu bu çalışmanın hipotezidir. İki farklı puan türünden öğrenci kabul eden iki bölüm olması birçok problemle birlikte meslekte kimlik karmaşası oluşturmuştur. Bu çalışmanın amacı bahsedilen problemlere dikkat çekerek ve nedenlerini açıklayarak isim önerisinde bulunmaktır. Bu bağlamda, içmimarlık eğitimi ve mesleğinin geçmişi araştırılmıştır. Adlandırma farkının sebeplerinden olan temel alan problemi, çevre tasarımı kavramı literatürden taranmıştır. Ardından içmimarlık eğitimi veren kurumlara yönelik istatistiki bilgiler verilmiştir. Açılış yıllarına göre en eski bölümler seçilerek örneklem alınan 5 içmimarlık ve 5 içmimarlık ve çevre tasarımı olmak üzere toplam 10 üniversitenin müfredatları ve ders bilgi paketleri karşılaştırılarak bu bölümlerin ‘çevre tasarımı’ eki almalarında bir gereklilik olup olmadığı araştırılmıştır. Çalışma, nitel bir araştırma olup içerik analizi (tarama ve doküman analizi) yöntemi kullanılarak benzer dersler gruplar bazında toplanarak içmimarlık/içmimarlık ve çevre tasarımı eğitimleri arasındaki benzerlik ve farklılıkların tespiti yapılmıştır. Sonuç olarak içmimarlık bölümlerinin, isimlerinden bağımsız bir şekilde aynı faaliyet alanına meslek insanı yetiştirdiği ve çevre tasarımı ekinin hem eğitim olarak hem de mesleki bir fark yaratmadığı ortaya koyulmuştur.
İçmimarlık Çevre Tasarımı Temel Alan Problemi Meslek Karmaşası
This study hypothesizes that the departments of interior architecture/interior architecture and environmental design, which train professionals for the interior architecture profession, are actually equivalent and that the naming of 'environmental design' is a meaning contained in the word interior architecture. The fact that two departments accept students from two different score types has created identity confusion and many problems in the profession. This study aims to suggest a name by drawing attention to these problems and explaining their causes. In this context, the history of interior architecture education and profession was researched from the literature. The basic field problem, the concept of environmental design, which is one of the reasons for the naming difference, was scanned from the literature. Then, statistical information is given for institutions providing interior architecture education. By comparing the curricula and course information packages of a total of 10 universities, five interior architecture and five interior architecture and environmental design, which were sampled by selecting the oldest departments according to their opening years, it was investigated whether there was a necessity for these departments to have an 'environmental design' suffix. It is qualitative research, and by using the content analysis (scanning and document analysis) method, similar courses were collected on the basis of groups and the similarities, and differences between interior architecture / interior architecture and environmental design education were determined. As a result, it has been revealed that interior architecture departments train professionals in the same field of activity regardless of their names and that the environmental design supplement does not make a difference both educationally and professionally.
Interior Architecture Environmental Design Basic Field Problem Professional Complexity.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İç Mimarlık |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 1 |