Birçoğumuz, sınıflarımızı geliştirmek ve derslerimizde öğrenci
başarısını artırmak için yeni yaklaşımlar ve sınıf stratejileri deniyoruz. Bu
bağlamda, çalışmanın amacı özetleme tekniğinin lisans öğrencilerinin başarısı
üzerindeki etkilerini araştırmaktır. Bu araştırmada deneysel model kullanılmıştır. 2017-2018 eğitim-öğretim
yılının ikinci döneminde Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim
Fakültesinde öğrenim gören 260 öğrenciden oluşan random yöntemi ile belirlenmiş
olan altı sınıf katılmıştır. Deney 14 hafta sürmüştür. Sonuç olarak, deney ve
kontrol grupları arasında özetleme tekniğinin etkisi bakımından önemli bir fark
olduğu görülmüştür.
Improving the classroom practices and increasing student success
in these classrooms have been the aim of many researchers and practicioners
today. In this conten, the purpose of the study was to investigate the effects
of summarizing technique on undergraduate students’ achievement. This research
adopts the experimental model. Six classes were randomly assigned and composed
of 260 students participated in the experiment in the second term of 2017-2018
academic year. The treatment lasted for 14 weeks. The results showed that there
was a significant difference the experimental and control groups in respect of
the effect of summarizing technique.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 10 Nisan 2019 |
Kabul Tarihi | 6 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Non Commercial 4.0 International License.