Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ANLATIM YÖNTEMİNDE ÖZETLEME TEKNİĞİNİN ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARILARINA ETKİSİ

Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 1, 42 - 46, 14.06.2019

Öz

Birçoğumuz, sınıflarımızı geliştirmek ve derslerimizde öğrenci
başarısını artırmak için yeni yaklaşımlar ve sınıf stratejileri deniyoruz. Bu
bağlamda, çalışmanın amacı özetleme tekniğinin lisans öğrencilerinin başarısı
üzerindeki etkilerini araştırmaktır. Bu araştırmada deneysel  model kullanılmıştır. 2017-2018 eğitim-öğretim
yılının ikinci döneminde Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim
Fakültesinde öğrenim gören 260 öğrenciden oluşan random yöntemi ile belirlenmiş
olan altı sınıf katılmıştır. Deney 14 hafta sürmüştür. Sonuç olarak, deney ve
kontrol grupları arasında özetleme tekniğinin etkisi bakımından önemli bir fark
olduğu görülmüştür. 

Kaynakça

  • Ausubel, D. (1978). In defense of advance organizers: a reply to the critics. Review of educational Research, 48.
  • Büyüköztürk,Ş., Çakmak Kılıç, E., Akgün Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2008). Scientific research methods (ikincibaskı). Ankara: Pegem akademi.
  • Can, A. (2013) SPSS ile Bilimsel Araştırma Sürecinde Nicel Veri Analizi. Ankara: Pegem Akademi
  • Flyvbjerg, B. (2006). Five misunderstandings about case study research. Qualitative ınquiry, 12 (2), 219-245.
  • Gay, L. R. , & Mills, G. E. , & airasian, p. (2006). Educational research: Competencies for analysis and applications (eighth edition). New jersey: Pearson.
  • Gürsel, M. ( 2003) School management. Konya. Eğitim kitabevi.
  • Hergenhahn, B.R. (1988). An introduction to therories of learning ( third edition). New jersey: Prentice hall.
  • Joyce, B., Weil, M., & Showers, B. (1992). Models of teaching. Londra: Allyn and Bacon.
  • Joyce, B. & Weil, m. (1996). Models of teaching. (5th ed). Mass. Allyn and Bacon.
  • Kromrey J. D. And Purdom D. M. (1995) A comparison of lecture, cooperative learning and programmed instruction at the college level. Studies in higher education. Retrieved from Http://pdfserve.informaworld.com/666385_758064766_718864022.pdf
  • Sönmez, V. (2008). Öğretim ilk eve yöntemleri. Ankara: Anı yayıncılık. Vella, F. (1992) Medical education: capitalizing on the lecture method. Faseb j. 6: 811-812.

INVESTIGATION OF THE RELATIONSHIP BETWEEN GOD PERCEPTION AND PSYCHOLOGICAL RESILIENCE IN THE 14-18 AGE GROUP

Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 1, 42 - 46, 14.06.2019

Öz

Improving the classroom practices and increasing student success
in these classrooms have been the aim of many researchers and practicioners
today. In this conten, the purpose of the study was to investigate the effects
of summarizing technique on undergraduate students’ achievement. This research
adopts the experimental model. Six classes were randomly assigned and composed
of 260 students participated in the experiment in the second term of 2017-2018
academic year. The treatment lasted for 14 weeks. The results showed that there
was a significant difference the experimental and control groups in respect of
the effect of summarizing technique. 

Kaynakça

  • Ausubel, D. (1978). In defense of advance organizers: a reply to the critics. Review of educational Research, 48.
  • Büyüköztürk,Ş., Çakmak Kılıç, E., Akgün Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2008). Scientific research methods (ikincibaskı). Ankara: Pegem akademi.
  • Can, A. (2013) SPSS ile Bilimsel Araştırma Sürecinde Nicel Veri Analizi. Ankara: Pegem Akademi
  • Flyvbjerg, B. (2006). Five misunderstandings about case study research. Qualitative ınquiry, 12 (2), 219-245.
  • Gay, L. R. , & Mills, G. E. , & airasian, p. (2006). Educational research: Competencies for analysis and applications (eighth edition). New jersey: Pearson.
  • Gürsel, M. ( 2003) School management. Konya. Eğitim kitabevi.
  • Hergenhahn, B.R. (1988). An introduction to therories of learning ( third edition). New jersey: Prentice hall.
  • Joyce, B., Weil, M., & Showers, B. (1992). Models of teaching. Londra: Allyn and Bacon.
  • Joyce, B. & Weil, m. (1996). Models of teaching. (5th ed). Mass. Allyn and Bacon.
  • Kromrey J. D. And Purdom D. M. (1995) A comparison of lecture, cooperative learning and programmed instruction at the college level. Studies in higher education. Retrieved from Http://pdfserve.informaworld.com/666385_758064766_718864022.pdf
  • Sönmez, V. (2008). Öğretim ilk eve yöntemleri. Ankara: Anı yayıncılık. Vella, F. (1992) Medical education: capitalizing on the lecture method. Faseb j. 6: 811-812.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ömer Beyhan 0000-0002-3811-0307

Yayımlanma Tarihi 14 Haziran 2019
Gönderilme Tarihi 10 Nisan 2019
Kabul Tarihi 6 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Beyhan, Ö. (2019). ANLATIM YÖNTEMİNDE ÖZETLEME TEKNİĞİNİN ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARILARINA ETKİSİ. Necmettin Erbakan Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 42-46.