Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Views of History Teachers’ on the Frequency of Using And Functions of Alternative Assessment-Evaluation Methods

Yıl 2020, Cilt: 2 Sayı: 1, 62 - 79, 23.06.2020

Öz

With the research, it is aimed to determine the views of history teachers on alternative assessment-evaluation methods. Working study group of the research is consisted of history teachers who were working in high schools of Gümüşhane’s province and district borders at second term of 2018-2019 academic years. Methods of descriptive are used in the research. It is obtained using survey and interview form to data. Data of obtained from survey were analyzed in percentage and frequency by using packet program which name is SPSS 22.0 Data of obtained from interview by using content analysis is resolved. When reaching results examined in the research; it was seen that the most frequent alternative assessment-evaluation methods used by history teachers are performance tasks and projects, most of the teachers gave positive opinion on the functions of the methods given in the survey when the data of survey and interview are evaluated together. Besides, it was found out form the interviews that alternative assessment and evaluation methods were among the views expressed by the history teachers that the students improved their ability to do research, increased the student’s interest towards the course, and increased the level of knowledge about a subject. A number of suggestions are made in the light of obtained results.

Tarih Öğretmenlerinin Alternatif Ölçme-Değerlendirme Yöntemlerinin Kullanılma Sıklığına ve İşlevlerine Yönelik Görüşleri

Yıl 2020, Cilt: 2 Sayı: 1, 62 - 79, 23.06.2020

Öz

Bu araştırmayla, tarih öğretmenlerinin alternatif ölçme-değerlendirme yöntemlerine yönelik görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 2018-2019 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde Gümüşhane il ve ilçe sınırları içerisindeki liselerde çalışmakta olan tarih öğretmenlerinden oluşmaktadır. Araştırmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Verilere anket ve mülakat formu kullanılarak ulaşılmıştır. Anketten elde edilen veriler SPSS 22. 0 paket programı kullanılarak yüzde ve frekans cinsinden analiz edilmiştir. Mülakattan elde edilen veriler ise içerik analizi yoluyla çözümlenmiştir. Araştırmada ulaşılan sonuçlara bakıldığında; anket ve mülakat verileri birlikte değerlendirildiğinde tarih öğretmenlerinin en çok sıklıkla kullandıkları alternatif ölçme-değerlendirme yöntemlerinin performans görevi ve proje olduğu, ankette verilen yöntemlerin işlevlerine öğretmenlerin çoğunun olumlu görüş bildirdikleri görülmüştür. Ayrıca mülakat verilerinden alternatif ölçme-değerlendirme yöntemlerinin öğrencilerin araştırma yapma becerilerini geliştirdiğine, öğrencinin derse karşı ilgisini artırdığına, öğrencinin bir konu hakkındaki bilgi seviyesinin artmasını sağladığına yönelik işlevlere sahip olduğu tarih öğretmenleri tarafından dile getirilen görüşler arasında olduğu ortaya çıkmıştır. Elde edilen sonuçlar ışığında birtakım önerilerde bulunulmuştur. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Samet Karakuş 0000-0003-4588-0163

Yayımlanma Tarihi 23 Haziran 2020
Gönderilme Tarihi 26 Ekim 2019
Kabul Tarihi 4 Nisan 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karakuş, S. (2020). Tarih Öğretmenlerinin Alternatif Ölçme-Değerlendirme Yöntemlerinin Kullanılma Sıklığına ve İşlevlerine Yönelik Görüşleri. Necmettin Erbakan Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 62-79.