Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE’DE ORTAÖĞRETİM DÜZEYİNDE EĞİTİM-ÖĞRETİM GÖREN GÖÇMEN ÖĞRENCİLERİN ÖĞRENİM SÜRECİNDE YAŞADIKLARI ZORLUKLAR

Yıl 2020, Cilt: 2 Sayı: 2, 203 - 216, 29.12.2020
https://doi.org/10.51119/ereegf.2020.6

Öz

Göçmen sorunu son yıllarda içinde bulunduğumuz coğrafyanın ve dolayısıyla tüm Dünya ülkelerinin en önemli sorunlarından biri olarak ortaya çıkmıştır. Göçmenlerin temel ihtiyaçlarının karşılanmasının ardından temel bir insani hak olan eğitim alma haklarından yararlanmaları da göç ettikleri ülkelerin sorumluklarından biridir. Göçmen öğrencilerin eğim-öğretime katılımlarını arttırmanın yolu, onların okul ortamlarında rahat bir iletişim kurabilmelerini sağlamaktır. Göçmen öğrenciler gerek okullarda gerekse günlük hayatta değişik zorluklarla karşılaşmaktadırlar. Bu çalışmada göçmen öğrencilerin okullarda karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri ortaya koyulmaya çalışılmıştır. Çalışmada yarı yapılandırılmış görüşme tekniği uygulanmıştır. Görüşme sorularını içeren bir adet görüşme formu oluşturulmuş ve Burdur ilinde ikamet edip ortaöğretim düzeyinde öğrenim gören 15 göçmen öğrenci ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda göçmen öğrencilerin okul ortamında ve günlük hayatta karşılaştıkları en önemli sorunların; dil eksikliği, aile bütünlüklerinin sağlanamamış olması, dersleri anlamama ve öğrenme güçlüğü yaşadıkları konularda kendilerine destek olacak birilerinin olmaması olduğu ortaya çıkarılmıştır. Bunun yanında ülkemizin yaşam şartlarına uyum sağladıkları, öğretmenlerinin kendileriyle yeterince iyi ilgilendiği ve sınıf arkadaşlarıyla iyi anlaştıkları sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Çakı, A.(2018). Geçmişten Bugüne Türkiye’nin Göç Politikası ve Suriyeli Göçmenler Bağlamında Göç Yönetişim. Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi
  • Ertaş, H. , Kıraç F.Ç. (2017).Türkiye’de Suriyeli göçmenlere yönelik eğitim çalışmaları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Araştırmalar Dergisi, Sayı 13, s.99-110
  • Göç İdaresi Genel Müdürlüğü.(2019). Türkiye Göç Raporu. https://www.goc.gov.tr. Erişim Tarihi: 2 Aralık 2019.
  • Koyuncu, A.(2014). Kentin Yeni Misafirleri Suriyeliler. Çizgi Yayıncılık: Ankara
  • MEB, (2013). Ülkemizde Geçici Koruma Altında Bulunan Suriye Vatandaşlarına Yönelik Eğitim Öğretim Hizmetleri Genelgesi. http://fethiye.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2013_10/02093016_scannedimage24.pdf, Erişim Tarihi: 05.10.2016.
  • SOL. (2016), Yalçın Akdoğan: Türkiye'de 2 milyon 541 bin Suriyeli var. http://haber.sol.org.tr/turkiye/yalcin-akdogan-turkiyede-2-milyon-541-binsuriyeli-var-144084. Erişim Tarihi: 28 Ocak 2016.
  • Türk Tabipler Birliği. (2014). Suriyeli Sığınmacılar ve Sağlık Hizmetleri Raporu Birinci Baskı, Türk Tabipleri Birliği Yayınları: Ankara

The Difficulties of Immigrant Students Who Studying in High School in Turkey

Yıl 2020, Cilt: 2 Sayı: 2, 203 - 216, 29.12.2020
https://doi.org/10.51119/ereegf.2020.6

Öz

In recent years, the problem of immigration has emerged as one of the most important problems of the geography we are in and therefore of all the world countries. It is also the responsibility of the countries in which they migrate to benefit from the right to receive education, which is a basic human right after meeting the basic needs of migrants. The way to increase the participation of migrant students in education is to provide them with feeling comfort in schools to make good connection with them. Immigrant students face different challenges both in schools and in daily life. The problems that the migrant students face in the schools enterprises and solution proposals for the matter are tried to be put forth in this study. In this context an interview form containing interview questions about this matter was created and an interview with the 15 migrant studens living in Burdur and going high schools in Burdur. As a result of the research, the most important problems faced by immigrant students in the school and daily life are; lack of language, lack of family integrity, not understanding lessons and lack of support to help them with learning difficulties. In addition, it has been concluded that they have adapted to the living conditions of our country, that their teachers are sufficiently interested in themselves and that they have a good understanding with their classmates.

Kaynakça

  • Çakı, A.(2018). Geçmişten Bugüne Türkiye’nin Göç Politikası ve Suriyeli Göçmenler Bağlamında Göç Yönetişim. Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi
  • Ertaş, H. , Kıraç F.Ç. (2017).Türkiye’de Suriyeli göçmenlere yönelik eğitim çalışmaları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Araştırmalar Dergisi, Sayı 13, s.99-110
  • Göç İdaresi Genel Müdürlüğü.(2019). Türkiye Göç Raporu. https://www.goc.gov.tr. Erişim Tarihi: 2 Aralık 2019.
  • Koyuncu, A.(2014). Kentin Yeni Misafirleri Suriyeliler. Çizgi Yayıncılık: Ankara
  • MEB, (2013). Ülkemizde Geçici Koruma Altında Bulunan Suriye Vatandaşlarına Yönelik Eğitim Öğretim Hizmetleri Genelgesi. http://fethiye.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2013_10/02093016_scannedimage24.pdf, Erişim Tarihi: 05.10.2016.
  • SOL. (2016), Yalçın Akdoğan: Türkiye'de 2 milyon 541 bin Suriyeli var. http://haber.sol.org.tr/turkiye/yalcin-akdogan-turkiyede-2-milyon-541-binsuriyeli-var-144084. Erişim Tarihi: 28 Ocak 2016.
  • Türk Tabipler Birliği. (2014). Suriyeli Sığınmacılar ve Sağlık Hizmetleri Raporu Birinci Baskı, Türk Tabipleri Birliği Yayınları: Ankara
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ümmü Gülsüm Arslan 0000-0002-3580-0791

Fatih Uslu 0000-0003-3192-4145

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2020
Gönderilme Tarihi 26 Temmuz 2020
Kabul Tarihi 5 Kasım 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Arslan, Ü. G., & Uslu, F. (2020). TÜRKİYE’DE ORTAÖĞRETİM DÜZEYİNDE EĞİTİM-ÖĞRETİM GÖREN GÖÇMEN ÖĞRENCİLERİN ÖĞRENİM SÜRECİNDE YAŞADIKLARI ZORLUKLAR. Necmettin Erbakan Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 203-216. https://doi.org/10.51119/ereegf.2020.6