The purpose of this study is to investigate the alterations in rural students' spatial skills when engaging in activities that necessitate the use of isometric drawing tool within the context of online distance education. This study was conducted to investigate the spatial skills of five 7th-grade students from a rural secondary school. Data for this research included pre- and post-interviews, activity papers, and homeworks completed by the students. The qualitative descriptive analyses were employed to determine the impact of the implementation on students' spatial abilities. The results indicated that utilizing an isometric drawing tool during online distance education effectively improved rural students' spatial skills. Overall, students expressed positive opinions about the use of virtual manipulatives. Based on the findings of this study, we recommend that educators consider incorporating isometric drawing tools and virtual manipulatives into their online mathematics teaching to enhance students' spatial skills.
virtual manipulative spatial reasoning online distance education rural students
Bu çalışmanın amacı çevrimiçi uzaktan eğitimde izometrik çizim aracı kullanımını gerektiren etkinliklerde öğrencilerin uzamsal becerilerinde meydana gelen değişiklikleri incelemektir. Araştırmaya kırsal bölgede yer alan bir ortaokulda yedinci sınıfta okuyan beş öğrenci katılmıştır. Araştırmanın verileri ön ve son görüşmeler, dersler sırasında kullanılan etkinlik kağıtları ve dersler sonrasında verilen ödevler yardımıyla toplanmıştır. Uygulamanın, öğrencilerin uzamsal becerilerinde meydana getirdiği değişimi belirlemek için nitel betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları, çevrimiçi uzaktan eğitim sırasında bir izometrik çizim aracı kullanmanın, öğrencilerin uzamsal becerilerini etkili bir şekilde geliştirdiğini göstermiştir. Genel olarak, öğrenciler sanal manipülatiflerin kullanımı hakkında olumlu görüşler ifade etmişlerdir. Bu çalışmanın bulgularına dayanarak, matematik eğitimcilerinin öğrencilerin uzamsal becerilerini geliştirmek için izometrik çizim araçları gibi sanal manipülatifleri çevrimiçi matematik öğretimlerine dahil etmeleri önerilmektedir.
Sanal manipülatif uzamsal akıl yürütme uzaktan eğitim kırsal bölge öğrencileri
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ağustos 2023 |
Kabul Tarihi | 23 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 5 Sayı: Özel Sayı |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Non Commercial 4.0 International License.