Bu araştırmada küresel salgın döneminde temel eğitim düzeyinde gerçekleştirilen uzaktan eğitim uygulamalarının öğretmen görüşlerine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması desenine göre tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, küresel salgın döneminde yapılan uzaktan eğitim uygulamalarını gerçekleştirmiş ve Adana ilinde görev yapan 51 ortaokul öğretmeni oluşturmaktadır. Geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu ile öğretmenlerden veriler toplanmıştır. Toplanan veriler nitel veri analiz yöntemlerinden içerik analizine göre çözümlenmiştir. Araştırma bulgularına göre öğretmenlerin uzaktan eğitimin ne olduğuna yönelik görüşleri incelendiğinde birçok öğretmen uzaktan eğitimi kavramsal yönüyle tanımlarken bazı öğretmenler olumsuz bir bakış açısıyla uzaktan eğitimi açıklamışlardır. Buna göre öğretmenler uzaktan eğitimi sırasıyla dijital eğitim, alternatif eğitim, zaman ve mekâna bağlı olmayan eğitim, kalitesiz eğitim ve etkileşimsiz eğitim şeklinde tanımlamışlardır. Öğretmenlerin uzaktan eğitim sürecinde ders içeriklerini sunarken Web 2.0 araçlarını sıklıkla kullandıkları görülmüştür. Diğer taraftan öğretmenler, video ve resimler, Microsoft Office uygulamaları, Eğitim Bilişim Ağı (EBA), Google arama motoru, PDF görüntüleyici, basılı materyaller, Youtube gibi araçları da kullanmışlardır. Araştırma bulgularına göre öğretmenlerin uzaktan eğitim uygulamalarında anlatma, gösteri gibi öğretmen merkezli öğretim yöntemlerine çoğunlukla yer verdikleri buna karşın tartışma, problem çözme, proje tabanlı öğretim gibi öğrenciyi merkeze alan öğretim yöntemlerine daha az yer verdikleri görülmüştür. Bu noktada öğretmenlerin uzaktan eğitimde kullanılabilecek öğrenci merkezli uygulamalar hakkında yeterli bilgiye sahip olmadıkları söylenebilir. Eğitim sistemimiz içinde farklı öğretim kademeleri ve birçok farklı dersin olduğu göz önüne alındığında bu çalışmaya dâhil edilmeyen branşlar veya uygulamalı dersler üzerine konu ile ilgili araştırmalar yapılması önerilebilir.
The aim of this study was to evaluate the applications of distance learning in primary education during the pandemic period, according to the teachers' opinions. The research was designed according to the qualitative research method. The study group of the research consists of 51 secondary school teachers working in Adana who have carried out distance learning practices during the global epidemic. Data were collected from the teachers with the developed semi-structured interview form. The collected data were analysed according to content analysis, which is one of the qualitative data analysis methods. According to the research findings, teachers defined distance education as digital education, alternative education, education independent of time and place, poor quality education and non-interactive education. It was observed that Web 2.0 tools were frequently used by teachers in presenting course content in the distance education process. On the other hand, teachers also used tools such as videos and images, Microsoft Office applications, Educational Information Network (EIN), Google search engine, PDF viewer, printed materials and Youtube. Teachers stated that they mostly used the explanation, question-answer and demonstration methods in the learning-teaching process. At this point it can be said that teachers do not have sufficient knowledge about student-centred practices that can be used in distance education. Considering that there are different levels of teaching and many different courses in our education system, it can be recommended to conduct research on the disciplines or applied courses that were not included in this study.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 21 Haziran 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 31 Temmuz 2023 |
Kabul Tarihi | 22 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Non Commercial 4.0 International License.