Sistematik Derlemeler ve Meta Analiz
BibTex RIS Kaynak Göster

İlkokul Öğrencilerinin Matematik Kaygılarına Yönelik Yapılan Tezlerin İncelenmesi

Yıl 2024, Cilt: 6 Sayı: 1, 217 - 234, 30.06.2024

Öz

Bu çalışmanın amacı ilkokul öğrencilerinin matematik kaygılarına yönelik olarak hazırlanan lisansüstü tezleri incelemektir. İlkokul öğrencilerinin matematik kaygılarına yönelik lisansüstü tezler taranmış ve 25 adet teze ulaşılmıştır. Araştırmada sistematik derleme yöntemlerinden betimsel içerik analizi kullanılmıştır. İncelenen tezler, yıllarına, türlerine, üniversitelerine, ana bilim dallarına, araştırma yöntem ve desenlerine, katılımcı gruplarına, katılımcı gruplarının büyüklüğüne, veri toplama araçlarına, veri analiz tekniklerine ve odaklandıkları temalarına göre incelenmiştir. İnceleme sonuçlarına göre ilkokul öğrencilerinin matematik kaygılarına yönelik olarak hazırlanan lisansüstü tezlerin çoğunluğunun yüksek lisans tez çalışması olduğu belirlenmiştir. Ayrıca tezlerin en fazla 4. sınıf öğrencileriyle yürütüldüğü sonucuna ulaşılmıştır. İncelenen tezlerde veri toplama aracı olarak ağırlıklı olarak ölçek kullanıldığı, tezlerin en fazla Temel Eğitim Ana bilim dalında hazırlandığı ve nicel araştırma yöntemi kullanılarak hazırlanan tez oranının fazla olduğu ulaşılan sonuçlar arasındadır.

Kaynakça

  • Akkurt, Z. (2021). Sınıf öğretmenlerinin matematik öğretimine yönelik görüşleri ile öğrencilerin matematik kaygısının incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi.
  • Aksungur, A. ve Aydın, Ş. (2023). TR Dizin’deki eğitim fakültelerinin dergilerinde matematiksel problem çözme ile İlgili makalelerin incelenmesi. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi (AKEF) Dergisi, 5(3), 906-921.
  • Akyurt, G. K. (2019). İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin matematik motivasyonu, kaygısı ve başarısı arasındaki ilişkinin İncelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Ordu Üniversitesi.
  • Altuntaş, Z. (2021). İlkokul 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin matematik kaygısı ve matematik özyeterlik algılarının incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. İstanbul Üniversitesi.
  • Aydın, E., Delice, A., Dilmaç, B. ve Ertekin, E. (2009). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının matematik kaygı düzeylerine cinsiyet, sınıf ve kurum değişkenlerinin etkileri, İlköğretim Online, 8(1), 231–242.
  • Baloğlu, M., & Zelhart, P. F. (2007). Psychometric properties of the revised mathematics anxiety rating scale. The Psychological Record, 57, 593–611.
  • Batmaz, M. C. ve Toptaş, V. (2021). İlkokul öğrencilerinin matematik dersi tutumlarına yönelik yapılan çalışmaların incelenmesi. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 7(1), 448–461.
  • Bellibaş, M. Ş. ve Gümüş, S. (2018). Eğitim yönteminde sistematik derleme çalışmaları. K. Beycioğlu, N. Özer, Y. Kondakçı (Ed.), Eğitim Yönetiminde Araştırma (ss.505 –509). Pegem Akademi.
  • Bindak, R. (2005). İlköğretim öğrencileri için matematik kaygı ölçeği. Fırat Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 17(2), 442–448.
  • Blazer, C. (2011). Strategies for reducing math anxiety. Information Capsule Research Services, 1102.
  • Bostancı, Y. (2020). İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin matematik kaygıları ile matematik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi ve matematik kaygısını oluşturan etmenlerin belirlenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi.
  • Brunyé, T. T., Mahoney, C. R., Giles, G. E., Rapp, D. N., Taylor, H. A., & Kanarek, R. B. (2013). Learning to relax: Evaluating four brief interventions for overcoming the negative emotions accompanying math anxiety. Learning and Individual Differences, 27, 1–7
  • Bursal, M., & Paznokas, L. (2006). Mathematics anxiety and preservice elementary teachers' confidence to teach mathematics and science. School Science and Mathematics, 106(4), 173–180.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri (20. baskı). Pegem Yayınları.
  • Byrd, P. G. (1982). A descriptive study of mathematics anxiety: Its nature and antredents [Unpublished Doctoral Dissertation]. Indiana University.
  • Carey, E., Hill, F., Devine, A., & Szücs, D. (2017). The modified abbreviated math anxiety scale: A valid and reliable instrument for use with children. Frontiers in Psychology, 8:11.
  • Casad, B. J., Hale, P., & Wachs, F. L. (2015). Parent-child math anxiety and math-gender stereotypes predict adolescents’ math education outcomes. Frontiers in Psychology, 6:1597.
  • Cates, G. L., & Rhymer, K. N. (2003). Examining the relationship between mathematics anxiety and mathematics performance: An instructional hierarchy perspective. Journal of Behavioral Education, 12(1), 23–34.
  • Clute, P. S. (1984). Mathematics anxiety, instructional method and achievement in a survey course in college mathematics. Journal for Research in Mathematics Education, 15, 50–58.
  • Çiltaş, A., Güler, G. & Sözbilir, M. (2012). Mathematics education research in Turkey: A content analysis study. Educational Sciences: Theory & Practice, 12(1), 574–578.
  • Çoruk, H. (2015). Çoklu ortam kullanımının ilkokul öğrencilerinin akademik başarılarına ve kaygılarına etkisi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Amasya Üniversitesi.
  • Dede, Y. ve Dursun, Ş. (2008). İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Matematik Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, XXI(2), 295–312.
  • Dellens, M. (1979). Math anxiety: What can a learning center do about it?. Proceedings of the Annual Conference of the Western College Reading Association, 12(1), 75–80.
  • Dursun, Ş. ve Bindak, R. (2011). İlköğretim II. kademe öğrencilerinin matematik kaygılarının incelenmesi. Cumhuriyet Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 35(1), 18–21.
  • Geçici, M. E. ve Türnüklü, E. (2020). Türkiye’de problem kurma üzerine hazırlanan tezlerin tematik açıdan incelenmesi. International e-Journal of Educational Studies, 4(7), 56–69.
  • Gökçearslan, B., Ünal, A. İ. & Değirmenci, N. (2023). Sosyal bilgiler eğitiminde teknolojik kullanıma yönelik lisansüstü tezlerin analizi. Necmettin Erbakan Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 14–28.
  • Harari, R. R., Vukovic, R. K., & Bailey, S. P. (2013). Mathematics anxiety in young children: An exploratory study. The Journal of Experimental Education, 81(4), 538–555.
  • Harris, A. L., & Harris, J. M. (1987). Reducing mathematics anxiety with computer assisted instruction. Mathematics and Computer Education, 21(1), 16–24.
  • Hopko, D., Mahadevan, R., Bare, R., & Hunt, M. (2003). The abbreviated math anxiety scale (AMAS). Assessment, 1, 178–182.
  • Kara, G. (2021). Türkiye’de yayınlanan ortaokul matematik eğitimindeki kavram yanılgıları çalışmalarının incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Hacettepe Üniversitesi.
  • Karadağ, E. (2009). Eğitim bilimleri alanında yapılmış doktora tezlerinin tematik açıdan incelemesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi,10(3), 75–87.
  • Karbeyaz, A. (2018). Çoklu zeka kuramına göre hazırlanan öğretim etkinliklerinin 4. sınıf öğrencilerinin matematik başarılarına ve kaygı düzeylerine etkisi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Gaziantep Üniversitesi.
  • Koçer, Z. (2019). Lise öğrencilerine özgü matematik kaygısı ve matematik kaygısı ölçeğinin (MKÖ)’nin uygulanmasına dair bir değerlendirme. Maarif Mektepleri Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(1), 19–35. https://doi.org/10.46762/mamulebd.526399
  • Lazarus, M. (1974). Mathophobia: Some personal speculations. National Elementary Principal, 53(2), 16–22.
  • Lim, S. Y., & Chapman, E. (2015). Identifying affective domains that correlate and predict mathematics performance in high-performing students in Singapore. Educational Psychology, 35(6), 747–764.
  • Martinez, J. G. R., & Martinez, N. C. (1996). Math without fear. Allyn and Bacon.
  • Peker, M., & Ertekin, E. (2011). The relationship between mathematics teaching anxiety and mathematics anxiety. The New Educational Review, 23(1), 213–226.
  • Richardson, F. C. & Suinn, R.M.(1972). The Mathematics Anxiety Rating Scale: Psychometric Data. Journal of Counseling Psychology, 19(6), 551–554.
  • Skaalvik, E. M. (2018). Mathematics anxiety and coping strategies among middle school students: Relations with students’ achievement goal orientations and level of performance. Social Psychology of Education, 21, 709–723.
  • Tabakçı, S. (2018). Matematik Kaygısı İle Çocuklarda Öğrenilmiş Çaresizlik Arasındaki İlişkinin İncelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Toros Üniversitesi.
  • Taşdemir, C. (2015). Ortaokul öğrencilerinin matematik kaygı düzeylerinin incelenmesi. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, 5(1), 1–12.
  • Tezelli, S.ve Dilmaç, B. (2021). Öğretmen adaylarında duygusal zekâ, sosyal kaygı ve öznel iyi oluş arasındaki yordayıcı ilişki. Necmettin Erbakan Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 51-60.
  • Tobias, S. (1978). Overcoming math anxiety. Norton.
  • Toptaş, V. ve Gözel E. (2018). Türkiye’ de matematik kaygısı ile ilgili yapılan lisansüstü tezlerin içerik analizi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 4(3), 136–146.
  • Türk Dil Kurumu (t.y.). Türk Dil Kurumu Sözlükleri, 6 Ocak 2023 tarihinde https://sozluk.gov.tr/ adresinden edinilmiştir.
  • Ünlü, M., Ertekin, E. ve Dilmac, B. (2017). Predicting relationships between mathematics anxiety, mathematics teaching anxiety, self-efficacy beliefs towards mathematics and mathematics teaching. International Journal of Research in Education and Science (IJRES), 3(2), 636–645.
  • Yenilmez, K. ve Özabacı, N. Ş. (2003). Yatılı öğretmen okulu öğrencilerinin matematik ile ilgili tutumları ve matematik kaygı düzeyleri arasındaki ilişki üzerine bir araştırma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(14), 132–146.
  • Yorulmaz, A., Çekirdekci, S. ve Dede, B. (2021). Türkiye’de 2016-2020 yılları arasında yapılan ilkokul matematik eğitimi ile ilgili lisansüstü tezlere ilişkin bir analiz. Uluslararası Karamanoğlu Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(2), 81–93.
  • Yurdaöz, E. ve İletir, H. (2023). Eğitim öğretim sürecinde dijital oyun kullanımı: Sistematik bir derleme çalışması. Necmettin Erbakan Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 286–316. https://doi.org/10.51119/ereegf.2023.58
  • Yüksel-Şahin, F. (2008). Mathematics anxiety among 4th and 5th grade Turkish elementary school students. International Electronic Journal of Mathematics Education, 3(3), 179–192.
  • Zettle, R. D., & Raines, S. J. (2000). The relationship of trait and test anxiety with mathematics anxiety. College Student Journal, 34, 246–258.

Examination of Theses and Dissertations on Mathematics Anxiety of Primary School Students

Yıl 2024, Cilt: 6 Sayı: 1, 217 - 234, 30.06.2024

Öz

The aim of this study is to examine graduate theses on mathematics anxiety of primary school students. Graduate theses on mathematics anxiety of primary school students were reviewed and 25 theses were found. Descriptive content analysis, one of the systematic review methods, was used in the study. The theses were examined according to their years, types, universities, departments, research methods and designs, participants, size of participants, data collection tools, data analysis techniques and the themes they focused on. According to the results of the analysis, it was determined that the majority of the theses on mathematics anxiety of primary school students were master's thesis. In addition, it was concluded that most of the theses were conducted with 4th grade students. Among the results obtained from the theses analyzed were that scales were predominantly used as data collection tools, the theses were mostly prepared in the Department of Elementary and Early Childhood Education, and the rate of theses prepared using quantitative research method was high.

Kaynakça

  • Akkurt, Z. (2021). Sınıf öğretmenlerinin matematik öğretimine yönelik görüşleri ile öğrencilerin matematik kaygısının incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi.
  • Aksungur, A. ve Aydın, Ş. (2023). TR Dizin’deki eğitim fakültelerinin dergilerinde matematiksel problem çözme ile İlgili makalelerin incelenmesi. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi (AKEF) Dergisi, 5(3), 906-921.
  • Akyurt, G. K. (2019). İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin matematik motivasyonu, kaygısı ve başarısı arasındaki ilişkinin İncelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Ordu Üniversitesi.
  • Altuntaş, Z. (2021). İlkokul 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin matematik kaygısı ve matematik özyeterlik algılarının incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. İstanbul Üniversitesi.
  • Aydın, E., Delice, A., Dilmaç, B. ve Ertekin, E. (2009). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının matematik kaygı düzeylerine cinsiyet, sınıf ve kurum değişkenlerinin etkileri, İlköğretim Online, 8(1), 231–242.
  • Baloğlu, M., & Zelhart, P. F. (2007). Psychometric properties of the revised mathematics anxiety rating scale. The Psychological Record, 57, 593–611.
  • Batmaz, M. C. ve Toptaş, V. (2021). İlkokul öğrencilerinin matematik dersi tutumlarına yönelik yapılan çalışmaların incelenmesi. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 7(1), 448–461.
  • Bellibaş, M. Ş. ve Gümüş, S. (2018). Eğitim yönteminde sistematik derleme çalışmaları. K. Beycioğlu, N. Özer, Y. Kondakçı (Ed.), Eğitim Yönetiminde Araştırma (ss.505 –509). Pegem Akademi.
  • Bindak, R. (2005). İlköğretim öğrencileri için matematik kaygı ölçeği. Fırat Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 17(2), 442–448.
  • Blazer, C. (2011). Strategies for reducing math anxiety. Information Capsule Research Services, 1102.
  • Bostancı, Y. (2020). İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin matematik kaygıları ile matematik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi ve matematik kaygısını oluşturan etmenlerin belirlenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi.
  • Brunyé, T. T., Mahoney, C. R., Giles, G. E., Rapp, D. N., Taylor, H. A., & Kanarek, R. B. (2013). Learning to relax: Evaluating four brief interventions for overcoming the negative emotions accompanying math anxiety. Learning and Individual Differences, 27, 1–7
  • Bursal, M., & Paznokas, L. (2006). Mathematics anxiety and preservice elementary teachers' confidence to teach mathematics and science. School Science and Mathematics, 106(4), 173–180.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri (20. baskı). Pegem Yayınları.
  • Byrd, P. G. (1982). A descriptive study of mathematics anxiety: Its nature and antredents [Unpublished Doctoral Dissertation]. Indiana University.
  • Carey, E., Hill, F., Devine, A., & Szücs, D. (2017). The modified abbreviated math anxiety scale: A valid and reliable instrument for use with children. Frontiers in Psychology, 8:11.
  • Casad, B. J., Hale, P., & Wachs, F. L. (2015). Parent-child math anxiety and math-gender stereotypes predict adolescents’ math education outcomes. Frontiers in Psychology, 6:1597.
  • Cates, G. L., & Rhymer, K. N. (2003). Examining the relationship between mathematics anxiety and mathematics performance: An instructional hierarchy perspective. Journal of Behavioral Education, 12(1), 23–34.
  • Clute, P. S. (1984). Mathematics anxiety, instructional method and achievement in a survey course in college mathematics. Journal for Research in Mathematics Education, 15, 50–58.
  • Çiltaş, A., Güler, G. & Sözbilir, M. (2012). Mathematics education research in Turkey: A content analysis study. Educational Sciences: Theory & Practice, 12(1), 574–578.
  • Çoruk, H. (2015). Çoklu ortam kullanımının ilkokul öğrencilerinin akademik başarılarına ve kaygılarına etkisi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Amasya Üniversitesi.
  • Dede, Y. ve Dursun, Ş. (2008). İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Matematik Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, XXI(2), 295–312.
  • Dellens, M. (1979). Math anxiety: What can a learning center do about it?. Proceedings of the Annual Conference of the Western College Reading Association, 12(1), 75–80.
  • Dursun, Ş. ve Bindak, R. (2011). İlköğretim II. kademe öğrencilerinin matematik kaygılarının incelenmesi. Cumhuriyet Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 35(1), 18–21.
  • Geçici, M. E. ve Türnüklü, E. (2020). Türkiye’de problem kurma üzerine hazırlanan tezlerin tematik açıdan incelenmesi. International e-Journal of Educational Studies, 4(7), 56–69.
  • Gökçearslan, B., Ünal, A. İ. & Değirmenci, N. (2023). Sosyal bilgiler eğitiminde teknolojik kullanıma yönelik lisansüstü tezlerin analizi. Necmettin Erbakan Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 14–28.
  • Harari, R. R., Vukovic, R. K., & Bailey, S. P. (2013). Mathematics anxiety in young children: An exploratory study. The Journal of Experimental Education, 81(4), 538–555.
  • Harris, A. L., & Harris, J. M. (1987). Reducing mathematics anxiety with computer assisted instruction. Mathematics and Computer Education, 21(1), 16–24.
  • Hopko, D., Mahadevan, R., Bare, R., & Hunt, M. (2003). The abbreviated math anxiety scale (AMAS). Assessment, 1, 178–182.
  • Kara, G. (2021). Türkiye’de yayınlanan ortaokul matematik eğitimindeki kavram yanılgıları çalışmalarının incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Hacettepe Üniversitesi.
  • Karadağ, E. (2009). Eğitim bilimleri alanında yapılmış doktora tezlerinin tematik açıdan incelemesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi,10(3), 75–87.
  • Karbeyaz, A. (2018). Çoklu zeka kuramına göre hazırlanan öğretim etkinliklerinin 4. sınıf öğrencilerinin matematik başarılarına ve kaygı düzeylerine etkisi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Gaziantep Üniversitesi.
  • Koçer, Z. (2019). Lise öğrencilerine özgü matematik kaygısı ve matematik kaygısı ölçeğinin (MKÖ)’nin uygulanmasına dair bir değerlendirme. Maarif Mektepleri Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(1), 19–35. https://doi.org/10.46762/mamulebd.526399
  • Lazarus, M. (1974). Mathophobia: Some personal speculations. National Elementary Principal, 53(2), 16–22.
  • Lim, S. Y., & Chapman, E. (2015). Identifying affective domains that correlate and predict mathematics performance in high-performing students in Singapore. Educational Psychology, 35(6), 747–764.
  • Martinez, J. G. R., & Martinez, N. C. (1996). Math without fear. Allyn and Bacon.
  • Peker, M., & Ertekin, E. (2011). The relationship between mathematics teaching anxiety and mathematics anxiety. The New Educational Review, 23(1), 213–226.
  • Richardson, F. C. & Suinn, R.M.(1972). The Mathematics Anxiety Rating Scale: Psychometric Data. Journal of Counseling Psychology, 19(6), 551–554.
  • Skaalvik, E. M. (2018). Mathematics anxiety and coping strategies among middle school students: Relations with students’ achievement goal orientations and level of performance. Social Psychology of Education, 21, 709–723.
  • Tabakçı, S. (2018). Matematik Kaygısı İle Çocuklarda Öğrenilmiş Çaresizlik Arasındaki İlişkinin İncelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Toros Üniversitesi.
  • Taşdemir, C. (2015). Ortaokul öğrencilerinin matematik kaygı düzeylerinin incelenmesi. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, 5(1), 1–12.
  • Tezelli, S.ve Dilmaç, B. (2021). Öğretmen adaylarında duygusal zekâ, sosyal kaygı ve öznel iyi oluş arasındaki yordayıcı ilişki. Necmettin Erbakan Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 51-60.
  • Tobias, S. (1978). Overcoming math anxiety. Norton.
  • Toptaş, V. ve Gözel E. (2018). Türkiye’ de matematik kaygısı ile ilgili yapılan lisansüstü tezlerin içerik analizi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 4(3), 136–146.
  • Türk Dil Kurumu (t.y.). Türk Dil Kurumu Sözlükleri, 6 Ocak 2023 tarihinde https://sozluk.gov.tr/ adresinden edinilmiştir.
  • Ünlü, M., Ertekin, E. ve Dilmac, B. (2017). Predicting relationships between mathematics anxiety, mathematics teaching anxiety, self-efficacy beliefs towards mathematics and mathematics teaching. International Journal of Research in Education and Science (IJRES), 3(2), 636–645.
  • Yenilmez, K. ve Özabacı, N. Ş. (2003). Yatılı öğretmen okulu öğrencilerinin matematik ile ilgili tutumları ve matematik kaygı düzeyleri arasındaki ilişki üzerine bir araştırma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(14), 132–146.
  • Yorulmaz, A., Çekirdekci, S. ve Dede, B. (2021). Türkiye’de 2016-2020 yılları arasında yapılan ilkokul matematik eğitimi ile ilgili lisansüstü tezlere ilişkin bir analiz. Uluslararası Karamanoğlu Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(2), 81–93.
  • Yurdaöz, E. ve İletir, H. (2023). Eğitim öğretim sürecinde dijital oyun kullanımı: Sistematik bir derleme çalışması. Necmettin Erbakan Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 286–316. https://doi.org/10.51119/ereegf.2023.58
  • Yüksel-Şahin, F. (2008). Mathematics anxiety among 4th and 5th grade Turkish elementary school students. International Electronic Journal of Mathematics Education, 3(3), 179–192.
  • Zettle, R. D., & Raines, S. J. (2000). The relationship of trait and test anxiety with mathematics anxiety. College Student Journal, 34, 246–258.
Toplam 51 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayşegül Topbaş 0009-0004-6341-3440

Emel Topbaş Tat 0000-0002-1487-3027

Erken Görünüm Tarihi 21 Haziran 2024
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 27 Ekim 2023
Kabul Tarihi 26 Şubat 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Topbaş, A., & Topbaş Tat, E. (2024). İlkokul Öğrencilerinin Matematik Kaygılarına Yönelik Yapılan Tezlerin İncelenmesi. Necmettin Erbakan Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 217-234.