Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

21.Yüzyılda Profesyonelleşen Öğretmenlerin Teknoloji Yeterliliği Öz Değerlendirmesi ve Metaverse Farkındalık Düzeyleri

Yıl 2024, Cilt: 6 Sayı: 1, 25 - 45, 30.06.2024

Öz

Bu çalışma öğretmenlerin metaverse farkındalıklarının ve bu farkındalıklarının teknoloji yeterliği öz-değerlendirmeleriyle ilişkilerinin incelenmesini amaçlamıştır. Tarama modelinde yapılan bu araştırma 2022-2023 yılında Millî Eğitim Bakanlığı bünyesinde görev yapan % 44,6 (n=54) kadın ve %55,4 (n=67) erkek olmak üzere toplam 121 öğretmenin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada verilerin analizinde betimsel istatistikler, bağımsız örneklemler için t-testi, tek yönlü ANOVA ve korelasyon analizi kullanılmıştır. Cinsiyete göre öğretmenlerin metaverse farkındalıkları açısından anlamlı fark bulunamamıştır. İnternet kullanım deneyimi daha fazla olan öğretmenlerin metaverse farkındalıklarının daha yüksek olduğu görülmüştür. İnternet kullanım becerisi çok iyi olan öğretmenlerin metaverse farkındalıkları da yüksek çıkmıştır. 21. yüzyılda profesyonelleşen öğretmenlerin teknoloji yeterliliği öz değerlendirmeleri ile metaverse farkındalıkları arasında pozitif yönde ancak düşük bir ilişki çıkmıştır. Gelecek yıllarda eğitim alanında da hayatımıza çok daha fazla girecek olan metaverse yönelik öğretmenlerin farkındalıklarının artırılması çalışmalarının yapılması önerilebilir.

Etik Beyan

Bu çalışma Bartın Üniversitesi Sosyal Bilimlerde İnsan Araştırmaları Etik Kurulunda (Protokol No. 2023-SBB-0257) 27.04.2023 tarihli 2023/09 toplantısında alınan onay kararı ile yürütülmüştür.

Kaynakça

  • Andrews, C., Southworth, M. K., Silva, J. N., & Silva, J. R. (2019). Extended reality in medical practice. Current treatment options in cardiovascular medicine, 21(4), 1-12. https://doi.org/10.1007/s11936-019-0722-7
  • Christensen, R. & Knezek, G. (2017) Validating the technology proficiency self-assessment questionnaire for 21st century learning (TPSA C-21), Journal of Digital Learning in Teacher Education, 33(1), 20-31,
  • Çakır, Z., Gönen, M., Ceyhan, M. A. (2022). Spor Bilimi Fakültesi Öğrencilerinin Metaverse Farkındalıklarının İncelenmesi. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Dergisi, 17(2), 406-418.
  • Çelik, R. (2022) Metaverse Nedir? Kavramsal Değerlendirme ve Genel Bakış, Balkan ve Yakın Doğu Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 67-74.
  • Çengel, M., & Yildiz, E. P. (2022). Teachers' Attitude Scale Towards Metaverse Use: A Scale Development Study. Education Quarterly Reviews, 5(4), 520-531.
  • Damar, M. (2021). Metaverse ve Eğitim Teknolojisi (p.162-192) İçinde Eğitimde Dijitalleşme ve Yeni Yaklaşımlar (Ed. T. Talan). Efe Akademi.
  • Fidan, M., Debbag, M., & Çukurbasi, B. (2020). Technology Proficiency Self-Assessments of Teachers Becoming Professional in the 21st Century: A Scale Adaptation Study= 21. yüzyilda profesyonellesen ögretmenlerin teknoloji yeterliligi öz-degerlendirmeleri: Bir ölçek uyarlama çalismasi. Pegem Journal of Education and Instruction, 10(2), 465-492.
  • Frankel R. J., Wallen E. N. & Hyun, H. H. (2011). How To Design And Evaluate Research In Education. (8.Baskı). New York: McGraw-Hill.Han, S., & Noh, Y. (2021). Analyzing higher education instructors’ perception on Metaverse-based education. Journal of Digital Contents Society, 22(11), 1793-1806.
  • Holmberg, J., Fransson, G., & Fors, U. (2018). Teachers’ pedagogical reasoning and reframing of practice in digital contexts. The International Journal of Information and Learning Technology, 35, 130-142.
  • Kim, S. (2021). South Korea’s Approach to the Metaverse. Erişim Tarihi: 20/11/2021.https://thediplomat.com/2021/11/south-koreas-approach-to-the-metaverse/
  • Kuloğlu, A., Akpınar, B., & Erdamar, F. S. (2022). Metaverse Awareness of Turkish Generation Z Preservice Teachers. OPUS Journal of Society Research, 19(50), 838-852.
  • Kuru, E. & Yılmaz, M. B. (2018). Branş öğretmenlerinin BT ve yazilim dersi öğretmenleri ile bir araya gelme nedenleri ve sıklıkları. 12. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 2-4 Mayıs, İzmir.
  • Lee, H., & Hwang, Y. (2022). Technology-enhanced education through VR-making and metaverse-linking to foster teacher readiness and sustainable learning. Sustainability, 14(8), 4786.
  • MacCallum, K., Parsons, D., & Crow, T. (2019). Innovative Learning Opportunities with Virtual Reality Game Development. Conf-IRM 2019 Conference (pp. Paper 31). Retrieved from https://aisel.aisnet.org/confirm2019/31/
  • Mustafa, B. (2022). Analyzing education based on metaverse technology. Technium Social Sciences Journal, 32(1), 278–295. https://doi.org/10.47577/tssj.v32i1.6742
  • Newar, B. (2021). South Korea embraces the proto-metaverse. Erişim Tarihi: 20/11/2021.https://cointelegraph.com/news/south-korea-embraces-theproto-metaverse
  • Qiu, Y., Isusi-Fagoaga, R., & García-Aracil, A. (2023). Perceptions and use of metaverse in higher education: A descriptive study in China and Spain. Computers and Education: Artificial Intelligence, 5, 100185.
  • Riegel С., & Mete R. (2018). Educational technologies for k-12 learners: what digital natives and digital immigrants can teach one another. Educational Planning Journal, 24(4), 49-58.
  • Salloum, S., Al Marzouqi, A., Alderbashi, K. Y., Shwedeh, F., Aburayya, A., Al Saidat, M. R., & Al-Maroof, R. S. (2023). Sustainability Model for the Continuous Intention to Use Metaverse Technology in Higher Education: A Case Study from Oman. Sustainability, 15(6), 5257.
  • Savaş, B. Ç., Karaba, B., ve Turan, M. (2022). Metaverse bilgi düzeyi: Beden eğitimi ve spor öğretmeni adayları üzerine bir incelenme. Uluslararası Egzersiz Psikolojisi Dergisi, 4(1),18-29.
  • Süleymanoğulları, M., Özdemir, A., Bayraktar, G., & Vural, M. (2022). Metaverse ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması/Metaverse scale: Study of validity and reliability. Anatolia Sport Research, 3(1), 47-58.
  • Şeyma, E. Ş. İ. N., & Özdemir, E. (2022). The metaverse in mathematics education: The opinions of secondary school mathematics teachers. Journal of Educational Technology and Online Learning, 5(4), 1041-1060.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2014). Using multivariate statistics. Harlow. Essex: Pearson Education Limited.
  • Tural, A., & Koçak, N. (2023). Awareness levels of social studies pre-service teachers regarding metaverse use. Advanced Education, 69-86.
  • Onu, P., Pradhan, A., & Mbohwa, C. (2023). Potential to use metaverse for future teaching and learning. Education and Information Technologies, 1-32.
  • Wolfram, (2020). System Modeler Modelica Library Store. HighSchoolBiology, Erişim Tarihi: 01/11/2022/,https://www.wolfram.com/systemmodeler/libraries/high-schoolbiology/?src=google&458&gclid=CjwKCAiAwKyNBhBfEiwA_mrUMvDuvd2DwHNmGIVcV0fYjf7XdkfuuGuXjFDQqcwrHex99mG1y2c20hoCHykQAvD_BwE

Self-Assessment of Technology Proficiency and Metaverse Awareness Levels of the 21st Century Professionalized Teachers

Yıl 2024, Cilt: 6 Sayı: 1, 25 - 45, 30.06.2024

Öz

This study aimed to examine the metaverse awareness of teachers and the relationship between this awareness and their technology competence self-evaluations. This research, which was conducted in the survey model, was carried out with the participation of a total of 121 teachers, 54 female (44.6%) and 67 male (55.4%), working within the Ministry of National Education in 2022-2023. Descriptive statistics, t-test for independent samples, one-way ANOVA and correlation analysis were used to analyse the data. There is no significant difference in terms of teachers' metaverse awareness by gender. It has been observed that teachers with more internet usage experience have higher metaverse awareness. The metaverse awareness of teachers with very good internet usage skills was also high. There was a positive but low correlation between the self-evaluation of technology proficiency and metaverse awareness of teachers who became professionals in the 21st century. It can be suggested to increase the awareness of teachers about the metaverse, which will enter our lives more and more in the field of education in the coming years.

Kaynakça

  • Andrews, C., Southworth, M. K., Silva, J. N., & Silva, J. R. (2019). Extended reality in medical practice. Current treatment options in cardiovascular medicine, 21(4), 1-12. https://doi.org/10.1007/s11936-019-0722-7
  • Christensen, R. & Knezek, G. (2017) Validating the technology proficiency self-assessment questionnaire for 21st century learning (TPSA C-21), Journal of Digital Learning in Teacher Education, 33(1), 20-31,
  • Çakır, Z., Gönen, M., Ceyhan, M. A. (2022). Spor Bilimi Fakültesi Öğrencilerinin Metaverse Farkındalıklarının İncelenmesi. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Dergisi, 17(2), 406-418.
  • Çelik, R. (2022) Metaverse Nedir? Kavramsal Değerlendirme ve Genel Bakış, Balkan ve Yakın Doğu Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 67-74.
  • Çengel, M., & Yildiz, E. P. (2022). Teachers' Attitude Scale Towards Metaverse Use: A Scale Development Study. Education Quarterly Reviews, 5(4), 520-531.
  • Damar, M. (2021). Metaverse ve Eğitim Teknolojisi (p.162-192) İçinde Eğitimde Dijitalleşme ve Yeni Yaklaşımlar (Ed. T. Talan). Efe Akademi.
  • Fidan, M., Debbag, M., & Çukurbasi, B. (2020). Technology Proficiency Self-Assessments of Teachers Becoming Professional in the 21st Century: A Scale Adaptation Study= 21. yüzyilda profesyonellesen ögretmenlerin teknoloji yeterliligi öz-degerlendirmeleri: Bir ölçek uyarlama çalismasi. Pegem Journal of Education and Instruction, 10(2), 465-492.
  • Frankel R. J., Wallen E. N. & Hyun, H. H. (2011). How To Design And Evaluate Research In Education. (8.Baskı). New York: McGraw-Hill.Han, S., & Noh, Y. (2021). Analyzing higher education instructors’ perception on Metaverse-based education. Journal of Digital Contents Society, 22(11), 1793-1806.
  • Holmberg, J., Fransson, G., & Fors, U. (2018). Teachers’ pedagogical reasoning and reframing of practice in digital contexts. The International Journal of Information and Learning Technology, 35, 130-142.
  • Kim, S. (2021). South Korea’s Approach to the Metaverse. Erişim Tarihi: 20/11/2021.https://thediplomat.com/2021/11/south-koreas-approach-to-the-metaverse/
  • Kuloğlu, A., Akpınar, B., & Erdamar, F. S. (2022). Metaverse Awareness of Turkish Generation Z Preservice Teachers. OPUS Journal of Society Research, 19(50), 838-852.
  • Kuru, E. & Yılmaz, M. B. (2018). Branş öğretmenlerinin BT ve yazilim dersi öğretmenleri ile bir araya gelme nedenleri ve sıklıkları. 12. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 2-4 Mayıs, İzmir.
  • Lee, H., & Hwang, Y. (2022). Technology-enhanced education through VR-making and metaverse-linking to foster teacher readiness and sustainable learning. Sustainability, 14(8), 4786.
  • MacCallum, K., Parsons, D., & Crow, T. (2019). Innovative Learning Opportunities with Virtual Reality Game Development. Conf-IRM 2019 Conference (pp. Paper 31). Retrieved from https://aisel.aisnet.org/confirm2019/31/
  • Mustafa, B. (2022). Analyzing education based on metaverse technology. Technium Social Sciences Journal, 32(1), 278–295. https://doi.org/10.47577/tssj.v32i1.6742
  • Newar, B. (2021). South Korea embraces the proto-metaverse. Erişim Tarihi: 20/11/2021.https://cointelegraph.com/news/south-korea-embraces-theproto-metaverse
  • Qiu, Y., Isusi-Fagoaga, R., & García-Aracil, A. (2023). Perceptions and use of metaverse in higher education: A descriptive study in China and Spain. Computers and Education: Artificial Intelligence, 5, 100185.
  • Riegel С., & Mete R. (2018). Educational technologies for k-12 learners: what digital natives and digital immigrants can teach one another. Educational Planning Journal, 24(4), 49-58.
  • Salloum, S., Al Marzouqi, A., Alderbashi, K. Y., Shwedeh, F., Aburayya, A., Al Saidat, M. R., & Al-Maroof, R. S. (2023). Sustainability Model for the Continuous Intention to Use Metaverse Technology in Higher Education: A Case Study from Oman. Sustainability, 15(6), 5257.
  • Savaş, B. Ç., Karaba, B., ve Turan, M. (2022). Metaverse bilgi düzeyi: Beden eğitimi ve spor öğretmeni adayları üzerine bir incelenme. Uluslararası Egzersiz Psikolojisi Dergisi, 4(1),18-29.
  • Süleymanoğulları, M., Özdemir, A., Bayraktar, G., & Vural, M. (2022). Metaverse ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması/Metaverse scale: Study of validity and reliability. Anatolia Sport Research, 3(1), 47-58.
  • Şeyma, E. Ş. İ. N., & Özdemir, E. (2022). The metaverse in mathematics education: The opinions of secondary school mathematics teachers. Journal of Educational Technology and Online Learning, 5(4), 1041-1060.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2014). Using multivariate statistics. Harlow. Essex: Pearson Education Limited.
  • Tural, A., & Koçak, N. (2023). Awareness levels of social studies pre-service teachers regarding metaverse use. Advanced Education, 69-86.
  • Onu, P., Pradhan, A., & Mbohwa, C. (2023). Potential to use metaverse for future teaching and learning. Education and Information Technologies, 1-32.
  • Wolfram, (2020). System Modeler Modelica Library Store. HighSchoolBiology, Erişim Tarihi: 01/11/2022/,https://www.wolfram.com/systemmodeler/libraries/high-schoolbiology/?src=google&458&gclid=CjwKCAiAwKyNBhBfEiwA_mrUMvDuvd2DwHNmGIVcV0fYjf7XdkfuuGuXjFDQqcwrHex99mG1y2c20hoCHykQAvD_BwE
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ümmühan Avcı 0000-0001-7007-1478

Veysel Çulha 0009-0009-4478-2941

Erken Görünüm Tarihi 21 Haziran 2024
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 5 Kasım 2023
Kabul Tarihi 25 Mart 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Avcı, Ü., & Çulha, V. (2024). 21.Yüzyılda Profesyonelleşen Öğretmenlerin Teknoloji Yeterliliği Öz Değerlendirmesi ve Metaverse Farkındalık Düzeyleri. Necmettin Erbakan Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 25-45.