The starting point of the research is whether the tablet computers distributed free of charge to secondary school students in Türkiye to provide access to education during the distance education are used for distribution purposes, whether they meet the expectations of the students, and whether the tablet computers cause technology addiction or other positive or negative habits in students. In this context, it is aimed to determine students' access to education before tablet computers are distributed and what happened in practice after the tablets are distributed, taking into account the Unified Technology Acceptance and Use of Technology Model. The research is a case study and a qualitative approach was adopted. In the study, a secondary school in Şanlıurfa, which is in a socio-economic disadvantaged position and where many students benefit from tablet computers distributed by the Ministry of Education, was selected. The study group was determined through convenient sampling. In order to obtain broad and in-depth information about the problem situation, the opinions of 14 eighth grade students studying at the designated school, 8 teachers from different branches, the school principal and three deputy principals were taken. Face-to-face interviews were conducted. Content analysis was conducted and main and sub-themes and codes were determined. As a result of the research, it was determined that students had access problems before the tablet computers were distributed, therefore the distribution of tablet computers is an important step towards ensuring social justice. Within the scope of the technology acceptance and use of technology model, students' technology acceptance was high in the dimensions of performance expectation, effort expectation and social impact; It has been concluded that although they have tablets, they have problems accessing online courses due to reasons such as lack of infrastructure and network problems, and therefore facilitating conditions such as organizational or technical infrastructure support negatively affect their technology acceptance.
Tablet computer distribution Unified Technology Acceptance and Use Model Technology acceptance model
Uzaktan eğitim sürecinde eğitime erişimi sağlamak için Türkiye’de ortaokul öğrencilerine ücretsiz olarak dağıtılan tablet bilgisayarların dağıtım amaçlarına yönelik kullanılıp kullanılmadığı, öğrencilerin beklentilerini karşılayıp karşılamadığı, tablet bilgisayarların öğrencilerde teknoloji bağımlılığına ya da başka olumlu ya da olumsuz alışkanlıklara neden olup olmadığı araştırmanın çıkış noktasını oluşturmaktadır. Bu bağlamda, tablet bilgisayarlar dağıtılmadan önce öğrencilerin eğitime erişimlerinin ve tablet dağıtıldıktan sonra uygulamada yaşananların Birleştirilmiş Teknoloji Kabul ve Kullanım Modeli dikkate alınarak tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma bir durum çalışması olup nitel araştırma yöntemine göre yürütülmüştür. Araştırmada Şanlıurfa'da sosyo-ekonomik açıdan dezavantajlı konumda olan ve Milli Eğitim Bakanlığı tarafından dağıtılan tablet bilgisayarlardan çok sayıda öğrencinin faydalandığı bir ortaokul seçilmiştir. Çalışma grubu uygun örneklem yoluyla belirlenmiştir. Problem durumuna ilişkin geniş ve derinlemesine bilgi edinmek amacıyla belirlenen okulda öğrenim gören 14 sekizinci sınıf öğrencisinin, farklı branşlardaki 8 öğretmenin, okul müdürünün ve üç müdür yardımcısının görüşleri alınmıştır. Görüşmeler yüz yüze gerçekleştirilmiştir. Toplanan verilere içerik analizi yapılarak kodlar, alt temalar ve ana temalar belirlenmiştir. Araştırma sonucunda tablet bilgisayarlar dağıtılmadan önce öğrencilerin erişim probleminin olduğu, bu nedenle tablet bilgisayar dağıtımının sosyal adaleti sağlamaya yönelik önemli bir adım olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin teknoloji kabul ve kullanım modeli kapsamında performans beklentisi, çaba beklentisi ve sosyal etki boyutlarında teknoloji kabullerinin yüksek olduğu; tabletlere sahip oldukları halde altyapı yetersizliği, şebeke sorunları gibi nedenlerle çevrimiçi derslere erişimde problem yaşadıkları ve bu nedenle organizasyonel veya teknik alt yapı destekleri gibi kolaylaştırıcı koşulların teknoloji kabullerini olumsuz etkilediği sonuçlarına ulaşılmıştır.
Tablet bilgisayar dağıtımı Birleştirilmiş Teknoloji Kabul ve Kullanım Modeli Teknoloji kabul modeli
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal ve Beşeri Bilimler Eğitimi (Ekonomi, İşletme ve Yönetim Hariç) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 21 Haziran 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 14 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 30 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Non Commercial 4.0 International License.