Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation of Stakeholder Opinions on the Use of Tablet Computers Distributed within the Scope of Access to Education in the Distance Education Process

Yıl 2024, Cilt: 6 Sayı: 1, 313 - 334, 30.06.2024

Öz

The starting point of the research is whether the tablet computers distributed free of charge to secondary school students in Türkiye to provide access to education during the distance education are used for distribution purposes, whether they meet the expectations of the students, and whether the tablet computers cause technology addiction or other positive or negative habits in students. In this context, it is aimed to determine students' access to education before tablet computers are distributed and what happened in practice after the tablets are distributed, taking into account the Unified Technology Acceptance and Use of Technology Model. The research is a case study and a qualitative approach was adopted. In the study, a secondary school in Şanlıurfa, which is in a socio-economic disadvantaged position and where many students benefit from tablet computers distributed by the Ministry of Education, was selected. The study group was determined through convenient sampling. In order to obtain broad and in-depth information about the problem situation, the opinions of 14 eighth grade students studying at the designated school, 8 teachers from different branches, the school principal and three deputy principals were taken. Face-to-face interviews were conducted. Content analysis was conducted and main and sub-themes and codes were determined. As a result of the research, it was determined that students had access problems before the tablet computers were distributed, therefore the distribution of tablet computers is an important step towards ensuring social justice. Within the scope of the technology acceptance and use of technology model, students' technology acceptance was high in the dimensions of performance expectation, effort expectation and social impact; It has been concluded that although they have tablets, they have problems accessing online courses due to reasons such as lack of infrastructure and network problems, and therefore facilitating conditions such as organizational or technical infrastructure support negatively affect their technology acceptance.

Kaynakça

  • Adak, M. M., & Koç, M. (2022). COVID-19 pandemi döneminde uygulanan eğitim sürecinde bilişim teknolojileri öğretmenlerinin deneyimlerinin incelenmesi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 8(1), 30-45.
  • Adıgüzel, A. (2010). İlköğretim okullarında öğretim teknolojilerinin durumu ve sınıf öğretmenlerinin bu teknolojileri kullanma düzeyleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 1-17.
  • Aktay, S., & Keser, R. (2023). İlkokulda uzaktan eğitim mi, yüz yüze eğitim mi? International Primary Educational Research Journal, 7(2), 70-90. http://dx.doi.org/10.38089/iperj.2023.138
  • Akyay, M., & Yıldızhan B. S. (2022). Uzaktan eğitim döneminde rehberlik hizmetlerinin öğrenci deneyimleri açısından değerlendirilmesi. Necmettin Erbakan Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 40-52.
  • Alwahaishi, S., & Snásel, V. (2013). Acceptance and use of information and communications technology: a UTAUT and flow based theoretical model. Journal of Technology Management & Innovation, 8(2), 61-73.
  • Aral, N., & Doğan-Keskin, A. (2018). Ebeveyn bakış açısıyla 0-6 yaş döneminde teknolojik alet kullanımının incelenmesi. Addicta: The Turkish Journal on Addiction, 5, 317–348. http://dx.doi.org/10.15805/addicta.2018.5.2.0054
  • Avcı İ. & Yıldız E. (2021). Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitimi kullanan öğrencilerin memnuniyet ve davranışlarının teknoloji kabul modeli çerçevesinde incelenmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, 12(3), 814-830.
  • Boz, A. (2019). Öğretmen adaylarının teknoloji kabullenme ve kullanımı bağlamında uzaktan eğitim algılarının incelenmesi [Yüksek lisans tezi]. Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Costado-Dios, M. T., & Piñero-Charlo, J. C. (2021). Face-to-Face vs. E-Learning Models in the COVID-19 Era: Survey Research in a Spanish University. Educ. Sci. 2021, 11, 293. https://doi.org/10.3390/educsci11060293
  • Creswell, J. W. (2016). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni. Siyasal Kitabevi.
  • Çelik, S., Türkoğlu, T., Baydeniz, E. ve Sandıkçı, M. (2023). Teknoloji Kabul Modeli Bağlamında Öğrencilerin Davranışsal Niyetine Etki Eden Etmenlerin Belirlenmesi. AHBVÜ Turizm Fakültesi Dergisi, 26 (1), 1-28.
  • Çetinkaya, L., & Keser, H. (2014). Öğretmen ve öğrencilerin tablet bilgisayar kullanımında yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 4(1), 13-14.
  • Çoklar, A. N., & Çalışkan, B. S. (2023). Uzaktan eğitim öğrencilerinin sosyal bulunuşluk düzeyleri ile öğrenme stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi (AKEF) Dergisi, 5(3), 826- 836.
  • Çukurbaşı, B., İşbulan, O., & Kıyıcı, M. (2016). Tablet bilgisayarların eğitsel kullanımının kabulü: FATİH projesine eleştirel bir bakış. Eğitim ve Bilim, 41(188).
  • Demir, F., & Özdaş, F. (2020). Covid-19 sürecindeki uzaktan eğitime ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 273-292.
  • Ergen, Y., Özışık, E., & Bülbül, Y. (2022). Uzaktan eğitim sürecinde sınıf öğretmenlerinin matematik öğretimine ilişkin deneyimleri. Cumhuriyet International Journal of Education, 11(2), 288-300.
  • Fidan, M. (2020). Covı̇d-19 belı̇rsı̇zlı̇ğı̇nde eğı̇tı̇m: İlkokulda zorunlu uzaktan eğı̇tı̇me ı̇lı̇şkı̇n öğretmen görüşlerı̇. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 24-43.
  • Gedik, H. (2023). Pandemi döneminde uzaktan eğitim sürecine ilişkin Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının görüşleri. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi (AKEF) Dergisi, 5(3), 1272-1292.
  • Koral Gümüşoğlu, E., & Akay, E. (2017). Measuring technology acceptance level of teachers by using Unified Theory of Acceptance and Use of Technology. Online Submission, 5(4), 378-394.
  • Hamutoğlu, N. B. (2018). Bulut Bilişim Teknolojileri Kabul Modeli 3: Ölçek uyarlama çalışması. Sakarya University Journal of Education, 8(2), 8-25.
  • Han, J. H. ve Sa, H. J. (2022). Acceptance of and satisfaction with online educational classes through the technology acceptance model (TAM): The COVID 19 situation in Korea. Asia Pacific Education Review, 23, 403-415.
  • Hsu, H. H. (2012). The acceptance of Moodle: An empirical study based on UTAUT. Creative Education, 3, 44.
  • Joa, C. Y. & Magsamen-Conrad, K. (2021). Social influence and UTAUT in predicting digital immigrants’ technology use, Behaviour & Information Technology. https://doi.org/10.1080/0144929X.2021.1892192
  • Kara, M., & Bozkurt, B. (2021). Covid-19 pandemisi sürecinde okul yöneticiliği: Karşılaşılan sorunlar ve çıkarılan dersler. TEBD, 19(2), 1076-1103. https://doi.org/10.37217/tebd.969888
  • Kamacı, E., & Durukan, E. (2012). Araştırma görevlilerinin eğitimde tablet bilgisayar kullanımına ilişkin görüşleri üzerine nitel bir araştırma (Trabzon Örneği). Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 1(3), 203-215.
  • Kaysi, F., & Aydin, H. (2015). Fatih projesi kapsamında tablet bilgisayar içeriklerinin değerlendirilmesi. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(3), 72-85.
  • Kılıç, M. Y. (2022). Öğretmen adaylarının bilgisayar öz yeterlik algılarının ve e-öğrenmeye yönelik tutum düzeylerinin incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(1), 239-271.
  • Kırmızı, F., & Büyükdağ, G. S. (2022). Öğretmen görüşlerine göre COVID-19 salgını sürecinde uzaktan eğitimde ilk okuma yazma eğitimi sorunları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(1), 385-413. https://doi.org/10.17679/inuefd.958090
  • Kurtoğlu-Erden, M., & Uslupehlivan, E. (2019). Eğitimde teknoloji kullanımının bugünü ve geleceğine ilişkin öğretmen adaylarının düşüncelerinin incelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 109-126.
  • Marikyan, D., & Papagiannidis, S. (2023) Unified Theory of Acceptance and Use of Technology: A review. In S. Papagiannidis (Ed.), TheoryHub Book. https://open.ncl.ac.uk/ISBN: 9781739604400
  • Miles, M. ve Huberman, M. (1994). An Expanded Sourcebook Qualitative Data Analysis (2nd ed.). Sage Publications.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2020). http://www.meb.gov.tr/500000-tablet-bilgisayar-dagitiminin-ikinci-fazindayiz/haber/22182/tr
  • Mineo, L. (2020). Time to fix American education with race-for-space resolve. https://news.harvard.edu/gazette/story/2020/04/the-pandemics-impact-on-education/
  • Odegbesan, O. A., Ayo, C., Oni, A. A., Tomilayo, F. A., Gift, O. C., & Nnaemeka, E. U. (2019). The prospects of adopting e-learning in the Nigerian education system: A case study of Covenant University. Journal of Physics: Conference Serie 2019, 1299, 1-16. https://doi.org/10.1088/1742-6596/1299/1/012058
  • Organisation for Economic Co-Operation and Development (2019). https://www.oecd-ilibrary.org/education/education-at-a-glance-2020_69096873-en
  • Organisation for Economic Co-operation and Development (2020). Learning remotely when schools close: How well are students and schools prepared? Insights from PISA. http://www.oecd.org/coronavirus/policy-responses/learning-remotely-when-schools-close-how-well-are-students-and-schools-prepared-insights-from-pisa-3bfda1f7/
  • Önür, Z., & Kozikoğlu, İ. (2019). Ortaokul öğrencilerinin 21. yüzyıl öğrenme becerileri. Trakya Eğitim Dergisi, 9(3), 627-648.
  • Özaydın Özkara, B., Çivril, H. ve Aruğaslan, E. (2022). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitimi kullanım niyetlerinin UTAUT bağlamında incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 132-153
  • Özçelik, Ş. (2022). COVİD-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitime ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri, yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri [Yüksek lisans tezi]. Pamukkale Üniversitesi.
  • Özkan, A., & Deniz, D. (2014). Orta öğretimde görev yapan öğretmenlerin FATİH Projesi’ne ilişkin görüşleri. Ege Eğitim Dergisi, 15(1), 161-175.
  • Öztekin, A., Kavan, N., Dündar, M., & Meriç, İ. (2021). Üniversite öğrencilerinin koronavirüs salgını sürecindeki dijital oyun bağımlılıklarının incelenmesi. Asya Studies-Academic Social Studies, 5(18), 109-119.
  • Roblyer, M. D., & Doering, A. H. (2010). Integrating educational technology into teaching (5th ed.). Allyn and Bacon.
  • Rogers, E. M. (1983). Diffusion of innovations, Fifth Edition, Free Press. https://teddykw2.files.wordpress.com/2012/07/everett-m-rogers-diffusion-of-innovations.pdf
  • Rosenberg, M. J. (2001). E-learning. Strategies for delivering knowledge in the digital age. McGraw-Hill.
  • Şahin, H. (2020). Dijital eğitimde eşitsizlik: Harran Üniversitesi öğrencileri deneyimi. Şarkiyat, 13(3), 1144-1158.
  • Şahin, M. C., Taş, I., Oğul, İ. G., Çilingir, E., & Keleş, O. (2015). Tablet bilgisayarların okul öncesi eğitimde destek materyali olarak kullanılmasının incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(2), 335-348.
  • Şenel-Çoruhlu, T., & Uzun, A. (2021). Sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecinde karşılaştıkları problemlerin tespit edilmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 61-79. https://doi.org/10.17539/amauefd.1024195
  • Tussardi, R. R., Izzati, B. M., & Saputra, M. (2021). Analysis of e-learning acceptance during distance learning using unified theory of acceptance and use of technology (UTAUT). Jurnal Teknik Informatika dan Sistem Informasi, 8(2), 465-479.
  • Tümkaya, S., Çopur, E., & Vidal, A. G. (2022). Türk ve İspanyol öğretmenlerin uzaktan eğitim sürecine, faydalarına, zorluklarına ve beklentilerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Scientific Educational Studies, 6(1), 73-111.
  • United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (2018). A Global Framework of Reference on Digital Literacy Skills for Indicator 4.4.2. http://uis.unesco.org/sites/default/files/documents/ip51-global-framework-reference-digital-literacy-skills-2018-en.pdf
  • United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (2020). COVID-19 Education Response Preparing the reopening of schools. https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000373401 Ülger, K. (2021). Uzaktan eğitim modelinde karşılaşılan sorunlar-fırsatlar ve çözüm önerileri. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi (UGEAD), 7(1), 393-412.
  • World Bank (2020). Guidance Note on Education Systems’ Response to COVID19. http://pubdocs.worldbank.org/en/450881585235950757/COVID19-Education-Sector-Guidance-Note-March26.pdf
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, İ., Yılmaz, E., & Savaş, B. (2021). İlkokul 1. sınıf öğretmenlerinin pandemi döneminde yüz yüze eğitime ilişkin görüşleri. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(9), 38-50.
  • Yılmaz, O. (2018). Eğitimde teknoloji entegrasyonu sürecinde okul yöneticilerinin öğretimsel liderlik yeterliliklerine yönelik öğretmen görüşleri (İstanbul İli Başakşehir İlçesi Örneği) [Yüksek lisans tezi]. Trakya Üniversitesi.
  • Zain, F. M., Napitupulu, D., Sailin, S. N., & Roza, L. (2021). Analyzing Indonesian students' google classroom acceptance during COVID-19 outbreak: Applying an Extended Unified Theory of Acceptance and Use of Technology Model. European Journal of Educational Research, 10(4), 1697-1710.

Uzaktan Eğitim Sürecinde Eğitime Erişim Kapsamında Dağıtılan Tablet Bilgisayarların Kullanımına Yönelik Paydaş Görüşlerinin İncelenmesi

Yıl 2024, Cilt: 6 Sayı: 1, 313 - 334, 30.06.2024

Öz

Uzaktan eğitim sürecinde eğitime erişimi sağlamak için Türkiye’de ortaokul öğrencilerine ücretsiz olarak dağıtılan tablet bilgisayarların dağıtım amaçlarına yönelik kullanılıp kullanılmadığı, öğrencilerin beklentilerini karşılayıp karşılamadığı, tablet bilgisayarların öğrencilerde teknoloji bağımlılığına ya da başka olumlu ya da olumsuz alışkanlıklara neden olup olmadığı araştırmanın çıkış noktasını oluşturmaktadır. Bu bağlamda, tablet bilgisayarlar dağıtılmadan önce öğrencilerin eğitime erişimlerinin ve tablet dağıtıldıktan sonra uygulamada yaşananların Birleştirilmiş Teknoloji Kabul ve Kullanım Modeli dikkate alınarak tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma bir durum çalışması olup nitel araştırma yöntemine göre yürütülmüştür. Araştırmada Şanlıurfa'da sosyo-ekonomik açıdan dezavantajlı konumda olan ve Milli Eğitim Bakanlığı tarafından dağıtılan tablet bilgisayarlardan çok sayıda öğrencinin faydalandığı bir ortaokul seçilmiştir. Çalışma grubu uygun örneklem yoluyla belirlenmiştir. Problem durumuna ilişkin geniş ve derinlemesine bilgi edinmek amacıyla belirlenen okulda öğrenim gören 14 sekizinci sınıf öğrencisinin, farklı branşlardaki 8 öğretmenin, okul müdürünün ve üç müdür yardımcısının görüşleri alınmıştır. Görüşmeler yüz yüze gerçekleştirilmiştir. Toplanan verilere içerik analizi yapılarak kodlar, alt temalar ve ana temalar belirlenmiştir. Araştırma sonucunda tablet bilgisayarlar dağıtılmadan önce öğrencilerin erişim probleminin olduğu, bu nedenle tablet bilgisayar dağıtımının sosyal adaleti sağlamaya yönelik önemli bir adım olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin teknoloji kabul ve kullanım modeli kapsamında performans beklentisi, çaba beklentisi ve sosyal etki boyutlarında teknoloji kabullerinin yüksek olduğu; tabletlere sahip oldukları halde altyapı yetersizliği, şebeke sorunları gibi nedenlerle çevrimiçi derslere erişimde problem yaşadıkları ve bu nedenle organizasyonel veya teknik alt yapı destekleri gibi kolaylaştırıcı koşulların teknoloji kabullerini olumsuz etkilediği sonuçlarına ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Adak, M. M., & Koç, M. (2022). COVID-19 pandemi döneminde uygulanan eğitim sürecinde bilişim teknolojileri öğretmenlerinin deneyimlerinin incelenmesi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 8(1), 30-45.
  • Adıgüzel, A. (2010). İlköğretim okullarında öğretim teknolojilerinin durumu ve sınıf öğretmenlerinin bu teknolojileri kullanma düzeyleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 1-17.
  • Aktay, S., & Keser, R. (2023). İlkokulda uzaktan eğitim mi, yüz yüze eğitim mi? International Primary Educational Research Journal, 7(2), 70-90. http://dx.doi.org/10.38089/iperj.2023.138
  • Akyay, M., & Yıldızhan B. S. (2022). Uzaktan eğitim döneminde rehberlik hizmetlerinin öğrenci deneyimleri açısından değerlendirilmesi. Necmettin Erbakan Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 40-52.
  • Alwahaishi, S., & Snásel, V. (2013). Acceptance and use of information and communications technology: a UTAUT and flow based theoretical model. Journal of Technology Management & Innovation, 8(2), 61-73.
  • Aral, N., & Doğan-Keskin, A. (2018). Ebeveyn bakış açısıyla 0-6 yaş döneminde teknolojik alet kullanımının incelenmesi. Addicta: The Turkish Journal on Addiction, 5, 317–348. http://dx.doi.org/10.15805/addicta.2018.5.2.0054
  • Avcı İ. & Yıldız E. (2021). Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitimi kullanan öğrencilerin memnuniyet ve davranışlarının teknoloji kabul modeli çerçevesinde incelenmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, 12(3), 814-830.
  • Boz, A. (2019). Öğretmen adaylarının teknoloji kabullenme ve kullanımı bağlamında uzaktan eğitim algılarının incelenmesi [Yüksek lisans tezi]. Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Costado-Dios, M. T., & Piñero-Charlo, J. C. (2021). Face-to-Face vs. E-Learning Models in the COVID-19 Era: Survey Research in a Spanish University. Educ. Sci. 2021, 11, 293. https://doi.org/10.3390/educsci11060293
  • Creswell, J. W. (2016). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni. Siyasal Kitabevi.
  • Çelik, S., Türkoğlu, T., Baydeniz, E. ve Sandıkçı, M. (2023). Teknoloji Kabul Modeli Bağlamında Öğrencilerin Davranışsal Niyetine Etki Eden Etmenlerin Belirlenmesi. AHBVÜ Turizm Fakültesi Dergisi, 26 (1), 1-28.
  • Çetinkaya, L., & Keser, H. (2014). Öğretmen ve öğrencilerin tablet bilgisayar kullanımında yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 4(1), 13-14.
  • Çoklar, A. N., & Çalışkan, B. S. (2023). Uzaktan eğitim öğrencilerinin sosyal bulunuşluk düzeyleri ile öğrenme stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi (AKEF) Dergisi, 5(3), 826- 836.
  • Çukurbaşı, B., İşbulan, O., & Kıyıcı, M. (2016). Tablet bilgisayarların eğitsel kullanımının kabulü: FATİH projesine eleştirel bir bakış. Eğitim ve Bilim, 41(188).
  • Demir, F., & Özdaş, F. (2020). Covid-19 sürecindeki uzaktan eğitime ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 273-292.
  • Ergen, Y., Özışık, E., & Bülbül, Y. (2022). Uzaktan eğitim sürecinde sınıf öğretmenlerinin matematik öğretimine ilişkin deneyimleri. Cumhuriyet International Journal of Education, 11(2), 288-300.
  • Fidan, M. (2020). Covı̇d-19 belı̇rsı̇zlı̇ğı̇nde eğı̇tı̇m: İlkokulda zorunlu uzaktan eğı̇tı̇me ı̇lı̇şkı̇n öğretmen görüşlerı̇. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 24-43.
  • Gedik, H. (2023). Pandemi döneminde uzaktan eğitim sürecine ilişkin Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının görüşleri. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi (AKEF) Dergisi, 5(3), 1272-1292.
  • Koral Gümüşoğlu, E., & Akay, E. (2017). Measuring technology acceptance level of teachers by using Unified Theory of Acceptance and Use of Technology. Online Submission, 5(4), 378-394.
  • Hamutoğlu, N. B. (2018). Bulut Bilişim Teknolojileri Kabul Modeli 3: Ölçek uyarlama çalışması. Sakarya University Journal of Education, 8(2), 8-25.
  • Han, J. H. ve Sa, H. J. (2022). Acceptance of and satisfaction with online educational classes through the technology acceptance model (TAM): The COVID 19 situation in Korea. Asia Pacific Education Review, 23, 403-415.
  • Hsu, H. H. (2012). The acceptance of Moodle: An empirical study based on UTAUT. Creative Education, 3, 44.
  • Joa, C. Y. & Magsamen-Conrad, K. (2021). Social influence and UTAUT in predicting digital immigrants’ technology use, Behaviour & Information Technology. https://doi.org/10.1080/0144929X.2021.1892192
  • Kara, M., & Bozkurt, B. (2021). Covid-19 pandemisi sürecinde okul yöneticiliği: Karşılaşılan sorunlar ve çıkarılan dersler. TEBD, 19(2), 1076-1103. https://doi.org/10.37217/tebd.969888
  • Kamacı, E., & Durukan, E. (2012). Araştırma görevlilerinin eğitimde tablet bilgisayar kullanımına ilişkin görüşleri üzerine nitel bir araştırma (Trabzon Örneği). Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 1(3), 203-215.
  • Kaysi, F., & Aydin, H. (2015). Fatih projesi kapsamında tablet bilgisayar içeriklerinin değerlendirilmesi. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(3), 72-85.
  • Kılıç, M. Y. (2022). Öğretmen adaylarının bilgisayar öz yeterlik algılarının ve e-öğrenmeye yönelik tutum düzeylerinin incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(1), 239-271.
  • Kırmızı, F., & Büyükdağ, G. S. (2022). Öğretmen görüşlerine göre COVID-19 salgını sürecinde uzaktan eğitimde ilk okuma yazma eğitimi sorunları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(1), 385-413. https://doi.org/10.17679/inuefd.958090
  • Kurtoğlu-Erden, M., & Uslupehlivan, E. (2019). Eğitimde teknoloji kullanımının bugünü ve geleceğine ilişkin öğretmen adaylarının düşüncelerinin incelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 109-126.
  • Marikyan, D., & Papagiannidis, S. (2023) Unified Theory of Acceptance and Use of Technology: A review. In S. Papagiannidis (Ed.), TheoryHub Book. https://open.ncl.ac.uk/ISBN: 9781739604400
  • Miles, M. ve Huberman, M. (1994). An Expanded Sourcebook Qualitative Data Analysis (2nd ed.). Sage Publications.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2020). http://www.meb.gov.tr/500000-tablet-bilgisayar-dagitiminin-ikinci-fazindayiz/haber/22182/tr
  • Mineo, L. (2020). Time to fix American education with race-for-space resolve. https://news.harvard.edu/gazette/story/2020/04/the-pandemics-impact-on-education/
  • Odegbesan, O. A., Ayo, C., Oni, A. A., Tomilayo, F. A., Gift, O. C., & Nnaemeka, E. U. (2019). The prospects of adopting e-learning in the Nigerian education system: A case study of Covenant University. Journal of Physics: Conference Serie 2019, 1299, 1-16. https://doi.org/10.1088/1742-6596/1299/1/012058
  • Organisation for Economic Co-Operation and Development (2019). https://www.oecd-ilibrary.org/education/education-at-a-glance-2020_69096873-en
  • Organisation for Economic Co-operation and Development (2020). Learning remotely when schools close: How well are students and schools prepared? Insights from PISA. http://www.oecd.org/coronavirus/policy-responses/learning-remotely-when-schools-close-how-well-are-students-and-schools-prepared-insights-from-pisa-3bfda1f7/
  • Önür, Z., & Kozikoğlu, İ. (2019). Ortaokul öğrencilerinin 21. yüzyıl öğrenme becerileri. Trakya Eğitim Dergisi, 9(3), 627-648.
  • Özaydın Özkara, B., Çivril, H. ve Aruğaslan, E. (2022). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitimi kullanım niyetlerinin UTAUT bağlamında incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 132-153
  • Özçelik, Ş. (2022). COVİD-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitime ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri, yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri [Yüksek lisans tezi]. Pamukkale Üniversitesi.
  • Özkan, A., & Deniz, D. (2014). Orta öğretimde görev yapan öğretmenlerin FATİH Projesi’ne ilişkin görüşleri. Ege Eğitim Dergisi, 15(1), 161-175.
  • Öztekin, A., Kavan, N., Dündar, M., & Meriç, İ. (2021). Üniversite öğrencilerinin koronavirüs salgını sürecindeki dijital oyun bağımlılıklarının incelenmesi. Asya Studies-Academic Social Studies, 5(18), 109-119.
  • Roblyer, M. D., & Doering, A. H. (2010). Integrating educational technology into teaching (5th ed.). Allyn and Bacon.
  • Rogers, E. M. (1983). Diffusion of innovations, Fifth Edition, Free Press. https://teddykw2.files.wordpress.com/2012/07/everett-m-rogers-diffusion-of-innovations.pdf
  • Rosenberg, M. J. (2001). E-learning. Strategies for delivering knowledge in the digital age. McGraw-Hill.
  • Şahin, H. (2020). Dijital eğitimde eşitsizlik: Harran Üniversitesi öğrencileri deneyimi. Şarkiyat, 13(3), 1144-1158.
  • Şahin, M. C., Taş, I., Oğul, İ. G., Çilingir, E., & Keleş, O. (2015). Tablet bilgisayarların okul öncesi eğitimde destek materyali olarak kullanılmasının incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(2), 335-348.
  • Şenel-Çoruhlu, T., & Uzun, A. (2021). Sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecinde karşılaştıkları problemlerin tespit edilmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 61-79. https://doi.org/10.17539/amauefd.1024195
  • Tussardi, R. R., Izzati, B. M., & Saputra, M. (2021). Analysis of e-learning acceptance during distance learning using unified theory of acceptance and use of technology (UTAUT). Jurnal Teknik Informatika dan Sistem Informasi, 8(2), 465-479.
  • Tümkaya, S., Çopur, E., & Vidal, A. G. (2022). Türk ve İspanyol öğretmenlerin uzaktan eğitim sürecine, faydalarına, zorluklarına ve beklentilerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Scientific Educational Studies, 6(1), 73-111.
  • United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (2018). A Global Framework of Reference on Digital Literacy Skills for Indicator 4.4.2. http://uis.unesco.org/sites/default/files/documents/ip51-global-framework-reference-digital-literacy-skills-2018-en.pdf
  • United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (2020). COVID-19 Education Response Preparing the reopening of schools. https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000373401 Ülger, K. (2021). Uzaktan eğitim modelinde karşılaşılan sorunlar-fırsatlar ve çözüm önerileri. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi (UGEAD), 7(1), 393-412.
  • World Bank (2020). Guidance Note on Education Systems’ Response to COVID19. http://pubdocs.worldbank.org/en/450881585235950757/COVID19-Education-Sector-Guidance-Note-March26.pdf
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, İ., Yılmaz, E., & Savaş, B. (2021). İlkokul 1. sınıf öğretmenlerinin pandemi döneminde yüz yüze eğitime ilişkin görüşleri. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(9), 38-50.
  • Yılmaz, O. (2018). Eğitimde teknoloji entegrasyonu sürecinde okul yöneticilerinin öğretimsel liderlik yeterliliklerine yönelik öğretmen görüşleri (İstanbul İli Başakşehir İlçesi Örneği) [Yüksek lisans tezi]. Trakya Üniversitesi.
  • Zain, F. M., Napitupulu, D., Sailin, S. N., & Roza, L. (2021). Analyzing Indonesian students' google classroom acceptance during COVID-19 outbreak: Applying an Extended Unified Theory of Acceptance and Use of Technology Model. European Journal of Educational Research, 10(4), 1697-1710.
Toplam 56 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyal ve Beşeri Bilimler Eğitimi (Ekonomi, İşletme ve Yönetim Hariç)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Metin Özkan 0000-0002-4891-9409

İlyas Yaşar 0000-0001-5628-8582

Çiğdem Çakır 0000-0003-1954-5214

Erken Görünüm Tarihi 21 Haziran 2024
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 14 Şubat 2024
Kabul Tarihi 30 Nisan 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özkan, M., Yaşar, İ., & Çakır, Ç. (2024). Uzaktan Eğitim Sürecinde Eğitime Erişim Kapsamında Dağıtılan Tablet Bilgisayarların Kullanımına Yönelik Paydaş Görüşlerinin İncelenmesi. Necmettin Erbakan Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 313-334.