Bu araştırmada, marka deneyimi konusunda hazırlanan lisansüstü tezlerin bibliyometrik özelliklerinin ortaya konulması amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda, Yüksek Öğretim Kurulu Tez Merkezi’nin veri tabanında yer alan, 2008-2022 yılları arasında çalışılmış yüksek lisans ve doktora tezleri taranmıştır. Böylece, “marka deneyimi” anahtar kelimesiyle tezler aranmış ve erişim izni bulunan 72 adet tez olduğu tespit edilmiştir. Bu tezlerin analizinde Microsoft Excel programından faydalanılmıştır. Analiz neticesinde; en fazla sayıdaki tezin yüksek lisans düzeyinde olduğu, tezlerin büyük çoğunluğunun Türkçe dilinde yazıldığı, kadın araştırmacıların daha fazla olduğu, en çok tezin 2019 yılında ve Marmara Üniversitesi’nde hazırlandığı, Sosyal Bilimler Enstitüsü bünyesindeki tezlerin daha fazla olduğu, yine en çok tezin İşletme Anabilim Dalı’nda çalışıldığı, nicel araştırma yönteminin nitel araştırma yöntemlerine göre daha fazla kullanıldığı, veri toplama yöntemi olarak daha çok anket tekniğinden yararlanıldığı ve gıda sektörü tüketicilerinin örneklem grubu olarak daha fazla tercih edildiği sonuçlarına ulaşılmıştır. Bununla beraber, turizm alanında marka deneyimi konusunun çok fazla sayıda çalışılmadığı tespit edilmiştir. Bu nedenle, turizm alanındaki araştırmacılara marka deneyimi konusuna yönelmeleri önerilebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 29 Mayıs 2023 |
Kabul Tarihi | 29 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 5 Sayı: 1 |