The aim of this research is to examine the relationship between the test anxiety experienced by 8th grade students regarding the central exam they took within the scope of the High School Transition System and their attitudes towards physical education course. At least 3 and at most 5 keywords reflecting the integrity of the work should be written by the author in the places specified in the template. The research was organized within the framework of the survey design, which is one of the quantitative research designs. The sample group of the study consisted of 972 students in public secondary schools located in Tarsus town center of Mersin province in the 2021-2022 academic year. In order to be able to reach schools of different socio-economic levels in the center of Tarsus, the maximum diversity sample type was chosen in the sample type. As a result of the research, it was determined that the gender variable affects test anxiety and that the test anxiety of female students is higher than that of male students. However, in the study, it was observed that there were significant differences between the family income of the participants and the test anxiety they experienced, and between the educational status of the father and students’ attitudes towards physical education course. According to the results of the analysis, a positive and low-level significant relationship was found between test anxiety and physical education. A positive correlation between the two variables can be interpreted as students seeing physical education course as a tool that reduces their anxiety.
8th Grade Students Test Anxiety Physical Education Course Attitude.
Bu araştırmanın amacı, 8. Sınıf öğrencilerinin Liseye Geçiş Sistemi Kapsamında girmiş oldukları merkezi sınav ile ilgili yaşadıkları sınav kaygısı ve beden eğitimi dersi ile ilgili tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesidir Araştırma nicel araştırma desenlerinden tarama deseni çerçevesinde düzenlenmiştir. Araştırmanın örneklem grubunu ise 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Mersin ili Tarsus ilçe merkezinde bulunan devlet ortaokullarındaki 972 öğrenci oluşturmuştur. Tarsus merkezdeki farklı sosyo-ekonomik düzeydeki okullara ulaşılabilmesi açısından örneklem türünde maksimum çeşitlilik örneklem türü seçilmiştir. Araştırma sonucunda cinsiyet değişkeninin sınav kaygısını etkilediği ve kız öğrencilerin sınav kaygılarının erkek öğrencilerinkinden yüksek olduğu tespit edilmiştir. Bununla birlikte araştırmada, katılımcıların aile gelirleri ile yaşadıkları sınav kaygısı arasında ve babanın eğitim durumu ile beden eğitimi dersine ilişkin tutumları arasında anlamlı farklıklar olduğu görülmüştür. Analiz sonuçlarına göre sınav kaygısı ile öğrencilerin beden eğitimi dersine ilişkin tutumları arasında pozitif yönlü düşük düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. İki değişken arasında pozitif yönlü bir korelasyon olması öğrencilerin beden eğitimi dersini kaygılarını azaltan bir araç olarak gördükleri şeklinde yorumlanabilir. Bu sonuca göre, beden eğitimi ve spor derslerinde yapılan etkinliklerin sınavlara hazırlanılan dönemlerde kaygıyı azaltması ve öğrenme kolaylığı sağlaması bakımından önemli bir yere sahip olduğu söylenebilir.
8. Sınıf Öğrencileri Sınav Kaygısı Beden Eğitimi Dersi Tutum
Araştırma için Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilimsel Araştırmalar ve Yayın Etik Kurulu’ndan 30.11.2022 tarihli ve 376 karar sayısı ile etik kurul izni alınmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitimde Program Geliştirme, Beden Eğitimi ve Eğitim Programlarının Geliştirilmesi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 20 Mart 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 25 Mart 2024 |
Gönderilme Tarihi | 14 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 19 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |