Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE VE SİNGAPUR İLKOKUL MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMLARININ GEOMETRİ ÖĞRENME ALANI BAĞLAMINDA KARŞILAŞTIRILMASI

Yıl 2021, , 1089 - 1107, 30.09.2021
https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.917768

Öz

Bu çalışmada, Türkiye ve Singapur’da uygulanan 1, 2, 3 ve 4. sınıf Matematik Dersi Öğretim Programları (MDÖP) geometri öğrenme alanı bağlamında karşılaştırılmış ve bu öğrenme alanındaki alt öğrenme alanları, kazanımlar/hedefler ve eğitim durumlarının benzerlik ve farklılıkları ortaya konmuştur. Nitel araştırma yaklaşımında ele alınan araştırma aynı zamanda uluslararası arası bir karşılaştırmalı eğitim çalışmasıdır. Çalışmada doküman incelemesi ile toplanan veriler betimsel analiz ile çözümlenmiştir. Yapılan analizler sonucunda Türkiye Matematik Dersi Öğretim Programının (MDÖP) hem geometri öğrenme alanındaki alt öğrenme alanlarında hem de bu alt öğrenme alanlarındaki kazanım/hedef bağlamında niceliksel olarak daha fazla olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Diğer bir ifadeyle Singapur MDÖP geometri öğrenme alanındaki alt öğrenme alanlarındaki benzer konuların birlikte verildiği, konuların çok fazla parçalara ayrılmadığı ve hedef/kazanım ifadelerinin daha genel ve kapsayıcı olduğu belirlenmiştir. Yine Singapur programında her sınıf düzeyinde teknoloji kullanımına yönlendirme yapıldığı, gruplar halinde ve gruplar arası çalışmaların teşvik edildiği gözlenmektedir. Uluslararası sınavlarda (TIMMS-PISA) en başarılı ülkeler arasında yer alan Singapur’un Matematik eğitiminin daha ayrıntılı incelenmesi, programın nasıl uygulandığının ortaya konması ve farklılıklar açısından Türkiye MDÖP’nin gözden geçirilmesi önerilebilir.

Kaynakça

  • Altıntaş, S., & Görgen, İ. (2014). Türkiye ile Güney Kore’nin matematik öğretim programlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi. Education Sciences, November 2013.
  • Altun, M. (2005). İlköğretimde matematik öğretimi (1. baskı). Alfa Kitapevi.
  • Altun, M. (2013). Matematik öğretimi (1. baskı). Alfa Kitapevi.
  • Arslan Uğur, Z. (2015). Türkiye’nin timss geometri öğrenme alanındaki başarısızlık nedenlerinin karşılaştırmalı program analizleri ve uzman görüşleri ile belirlenmesi. Ankara üniversitesi eğitim bilimleri enstitüsü.
  • Bakioğlu, A. (2017). Karşılaştırmalı eğitim politikalar, göstergeler, bağlamlar. Eğitim Yayınevi.
  • Bruner, J. S. (2009). The process of education. Harvard University Press.
  • Cockburn, A.D. (1999). Teaching Mathematics with insight: The identification, diagnosis and remediation of young children's mathematical errors. Falmer Pres, Taylor & Francis Group.
  • Çekirdekci, S., & Toptaş, V. (2017). Bruner’in Zihinsel Gelişim İlkelerine Göre İlkokul Matematik Ders ve Çalışma Kitaplarında Geometri. Içinde International Journal Of Education Technology and Scientific Researches (Sayı 2).
  • Çetinbağ, A. (2019). Türkiye ve Kanada ilkokul matematik öğretim programlarının program ögeleri bağlamında karşılattırılması. Maramara Üniversitesi.
  • Çiçek, Y., Kuzu, O., & Çalışkan, N. (2021). Türkiye ve Almanya Matematik Dersi Öğretim Programlarının Geometri Öğrenme Alanı Bağlamında Karşılaştırılması. İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 225–260. https://dergipark.org.tr/en/pub/iausos/870628
  • Çoban, A. (2011). Amerika birleşik devletleri, İngiltere ve Türkiye ilköğretim matematik programlarının karşılaştırılması. Celal Bayar Üniversitesi.
  • Demirel, Ö. (2014). Eğitimde program geliştirme. Pegem Akademi.
  • Doğan Temur, Ö., & Tertemiz, N. (2012). İlköğretim birinci kademe öğretmenlerinin geometri öğretimine ilişkin sınıf içi uygulamalarının Van Hiele seviyelerine göre irdelenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2, 1689–1699.
  • Erbilge, E. A. (2019). Türkiye, kanada ve hong kong’un ortaokul matematik öğretim programlarının karşılaştırılması [Marmara Üniversitesi]. https://www.bps.go.id/dynamictable/2018/05/18/1337/persentase-panjang-jalan-tol-yang-beroperasi-menurut-operatornya-2014.html
  • Ergün, M. (1985). Karşılaştırmalı Eğitim. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • Forster, N. (1994). The Analysis of Company Documentation. Içinde C. Cassell & G. Symon (Ed.), Qualitative methods in organizational research : a practical guide. Sage.
  • Güzel, İ., Karataş, İ., & Çetinkaya, B. (2010a). Ortaöğretim Matematik Öğretim Programlarının Karşılaştırılması: Türkiye, Almanya ve Kanada. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 1(3), 309–325. https://doi.org/10.16949/turcomat.78490
  • Kaytan, E. (2007). Türkiye, Singapur ve İngiltere ilköğretim matematik öğretim programlarının karşılaştırılması. Orta Doğu Teknik Üniversitesi.
  • Koç, M. H. (2019). Sayı 1, Yıl 2019, s.69-84. Journal of Education for Life, 33(1), 69–84. https://doi.org/10.33308/26674874.201933193
  • Kul, Ü., & Aksu, Z. (2016). Türkiye, Singapur, Güney Kore Matematik Öğretim Programlarının Pedagojik Alan Bilgisi Bileşenleri Bağlamında Karşılaştırılması. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2). https://doi.org/10.17556/jef.35203
  • Kuzu, O. (2017). Matematik ve Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının İntegral Konusundaki Kazanımlarının İncelenmesi Okan Kuzu. Içinde KEFAD (C. 18). http://kefad.ahievran.edu.tr
  • Lee, K., & Smith, J. P. (2011). What is different across an ocean? How Singapore and US elementary mathematics curricula introduce and develop length measurement. ZDM - International Journal on Mathematics Education, 43(5), 681–696. https://doi.org/10.1007/s11858-011-0339-0
  • MEB. (2018). Matemati̇k dersi̇ öğreti̇m programı.
  • MEB. (2019). Millî eğitim bakanlığı okul öncesi eğitim ve ilköğretim kurumları yönetmeliği.
  • MEB. (2020). TIMSS 2019 Türkiye Ön Raporu.
  • Merriam, S. (1998). Qualitative Research and Case Study Applications in Education. Revised and Expanded from “Case Study Research in Education”. Jossey-Bass Publishers. https://eric.ed.gov/?id=ED415771
  • Compulsory Education Act, 2001, Pub. L. No. S 329/2002, 2001. https://sso.agc.gov.sg/Act/CEA2000
  • MOE. (2012). Mathematics Syllabus - Primary One to Six.
  • MOE. (2021a). Our programmes. https://www.moe.gov.sg/programmes
  • MOE. (2021b). Primary school subjects and syllabuses | Ministry of Education. https://www.moe.gov.sg/primary/curriculum/syllabus
  • Mullis, I. V. S., & Martin, M. O. (2019). TIMSS 2019 Assessment Frameworks TIMSS. Içinde Hacking Connected Cars. https://doi.org/10.1002/9781119491774.ch8
  • Naroth, C., & Luneta, K. (2015). Implementing the Singapore mathematics curriculum in South Africa: Experiences of foundation phase teachers. African Journal of Research in Mathematics, Science and Technology Education, 19(3), 267–277. https://doi.org/10.1080/10288457.2015.1089675
  • National Council of Teachers of Mathematics. (2000). Principles and standards for school mathematics. NCTM.
  • Ng, P. T. (2017). Learning from Singapore: The power of paradoxes. Taylor & Francis Group.
  • Olkun, S., & Toluk Uçar, Z. (2018). İlköğretimde etkinlik temelli matematik öğretimi (8. baskı). Ayrıntı Basımevi.
  • Özkale, A. (2018). Finansal okuryazarlık ve matematiksel okuryazarlık perspektifinde Türkiye ve Kanada (Ontarıo) öğretim programlarının incelenmesi ve bir model önerisi [Eskişehir Osmangazi Üniversitesi]. http://repositorio.unan.edu.ni/2986/1/5624.pdf
  • Özkan, L. (2018). Başarılı Br Model: Singapur Matematği. file:///C:/Users/Hp/Downloads/Başarılı%20Bir%20Model_%20Singapur%20Matematiği%20-%20Matematiksel.pdf (İndirildiği tarih: 30.03.2021).
  • Pang, J. S. (2009). Good mathematics instruction in South Korea. ZDM - International Journal on Mathematics Education, 41(3), 349–362. https://doi.org/10.1007/s11858-009-0169-5
  • Piaget, J. (1964). Cognitive development in children: Piaget development and learning. Journal of Research in Science Teaching, 2(3), 176–186. https://doi.org/10.1002/tea.3660020306
  • Sarı, M. H., & Tertemiz, N. (2017). The effects of using geometry activities based on dienes’ principles on 4th graders’ success and retention of learning. Egitim ve Bilim, 42(190), 1–23. https://doi.org/10.15390/EB.2017.6161
  • Şimşek, H., & Yıldırım, A. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. (2018). İlköğretim Kurumları (İlkokul ve Ortaokul) Haftalık Ders Çizelgesi.
  • Tertemiz, N. I. (2017). Matematikte Öğretimsel Stratejiler (Kesirler-Ölçme-Geometri-Veri Öğrenme Alanı). (Ed. E.Rüye Özmen). Eğiten Kitap.
  • Toptas, V. (2008). Geometri Öğretiminde Sınıfta Yapılan Etkinlikler ile Öğretme-Öğrenme Sürecinin İncelenmesi. Elementary Education Online, 7(1), 91–110. http://ilkogretim-online.org.tr
  • Toptaş, V. (2010). An Analysis of the Elementary School Mathematics Curriculum and Presentation of Geometry Concepts in Textbooks. Elementary Education Online, 9(1), 136–149. http://ilkogretim-online.org.tr
  • Van Hiele, P. M. (1986). Structure and insight: A theory of mathematics education. Academic Pres.
  • Varış, F. (1996). Eğitimde Program Geliştirme: Teori ve Teknikler (6. Baskı). Alkım Yayınları.
  • Wilms, U. H. (2011). Comparative Study of the National Math Curriculum with Curricula from Four Nations (Order No. 3508173). Available from ProQuest Dissertations & Theses Global; Publicly Available Content Database. (1017706293). https://search.proquest.com/dissertations-theses/comparative-study-national-math-curriculum-with/docview/1017706293/se-2?accountid=11054
  • Yıldırım, C., & Türkoğlu, A. (2018). Karşılaştırmalı Eğitim Yansımaları : “On Yıl Sonra”. Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(5), 31–45.
Toplam 49 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Taha Yasin Bacakoğlu 0000-0001-8369-7840

Neşe Tertemiz 0000-0003-2001-2888

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Bacakoğlu, T. Y., & Tertemiz, N. (2021). TÜRKİYE VE SİNGAPUR İLKOKUL MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMLARININ GEOMETRİ ÖĞRENME ALANI BAĞLAMINDA KARŞILAŞTIRILMASI. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 11(3), 1089-1107. https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.917768