Covid–19 pandemisinin tüm dünyada var olduğu gibi Türkiye’de de birçok olumsuz etkileri görülmektedir. Hastalığın tüm dünyaya yayılması ve bir pandemi haline gelmesinde ulusal ve uluslararası hareketliliğin etkili olduğu bilinmektedir. Bu bağlamda turizm sektörü, pandeminin olumsuz etkilerinin en çok hissedildiği sektörlerden biri olmuştur. Covid-19 pandemisinin yarattığı belirsizlik, tüm sektörlerdeki tüketici davranışlarında değişimlere yol açmıştır. Özellikle turistik tüketicilerin eğlenme, dinlenme, yeme-içme vb. gibi taleplerini gerçekleştirme isteğinin sürekli var olduğu göz önüne alındığında, bu talepleri minimum riskle karşılamaya çalışan turizm sektörünün, pandemi sürecinde birçok konuda değişime gitmek zorunda kaldığı görülmektedir. Tüketicilerin pandemi sürecinde hastalığa yakalanma korkusundan kaynaklanan seyahate çıkma endişesi, seyahat etmek isteyen turistlerin turistik işletmeleri seçerken aradıkları nitelikler ve kanunen yerine getirilmesi zorunlu şartlar birçok işletmenin faaliyetlerini durdurmasına neden olmuştur. Faaliyetlerini geçici ya da yarı zamanlı olarak durdurma kararı alan işletmelerde, işgörenlerin de durumdan olumsuz etkilendiği görülmektedir. İşgörenlerin, huzurlu ve gelecek kaygısından uzak bir ortamda verimli çalışmasının, hizmet kalitesi üzerindeki etkileri göz önünde bulundurulduğunda, pandemi sürecinin, işgörenler üzerinde yarattığı etkinin araştırılmasının ve olumsuz etkilerin giderilebilmesi için çözüm önerilerinin geliştirilmesinin önemi ortaya çıkmaktadır. Bu bağlamda çalışmada, Covid-19 pandemisinin işgörenler üzerinde yarattığı etkilerin incelenmesi ve olumsuzlukların giderilebilmesi için çözüm önerilerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma kapsamında işgörenlerin pandemi sürecinden ne derece etkilendiğini tespit etmek amacıyla, Kapadokya Bölgesi’nin en yoğun turist alan destinasyonlarından biri olan Göreme Kasabası’nda faaliyet gösteren butik otel işletmelerinde çalışan 30 adet işgören ile yarı yapılandırılmış mülakat tekniği kullanılarak görüşme yapılmıştır. Olumsuzlukların giderilebilmesi için öneriler getirilerek, literatüre ve sektöre katkı sağlamak amaçlanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |