Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

COVID-19 SALGINI SÜRECİNDE HİZMET İÇİ EĞİTİM ETKİNLİKLERİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2021, , 1601 - 1619, 30.09.2021
https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.985662

Öz

Covid-19 salgını sürecinde öğretmenlerin hizmet içi eğitim gereksinimleri ve bu süreçte öğretmenlerin hizmet içi eğitimlere ilişkin görüşlerini ortaya koymayı amaçlayan bu araştırma tarama modeliyle yapılmıştır. Salgın sürecinde hizmet içi eğitimler konusunda öğretmenlerin görüşleri araştırmacı tarafından geliştirilen açık uçlu sorulardan oluşan form aracılığıyla yazılı olarak alınmış, bu kapsamda İstanbul, Hatay, Rize ve Diyarbakır illerinden toplam 73 öğretmenden elde edilen verilerle nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde içerik çözümlemesi gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenler içerisinde bulunan dönemi bir kriz olarak görmekte, Milli Eğitim Bakanlığının kriz yönetimi sürecinde başarılı ve başarısız olduğu yönler olduğunu değerlendirmektedir. Salgının başlamasıyla uzaktan eğitime hızlı geçiş olumlu görülürken sürecin belirsiz ve karmaşık olarak yönetildiği vurgulanmaktadır. Öğretmenler bu dönemde en çok uzaktan eğitim ve teknoloji ile ilişkili konularda hizmet içi eğitime gereksinim duyarken psikolojik dayanıklılık açısından da destek görmek istediklerini belirtmektedir. Salgın sürecinde verilen uzaktan hizmet içi eğitim çalışmaları bazı öğretmenler tarafından yetersiz görülmektedir. Eğitimlerin öğretmen gereksinimleri çerçevesinde öğretmen ile eğitici etkileşiminin yüksek olduğu ve eş zamanlı uzaktan eğitim biçiminde verilmesi, salgın sonrasında da uzaktan hizmet içi eğitim çalışmalarının yoğun biçimde devam ettirilmesi gerektiği değerlendirilmektedir.

Kaynakça

  • Adıgüzel, A. (2020). Salgın Sürecinde Uzaktan Eğitim ve Öğrenci Başarısını Değerlendirmeye İlişkin Öğretmen Görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 253-271.
  • Akkaş Baysal, E. ve Ocak, G. (2020). Covid-19 Salgını Sonrasında Okul Kavramındaki Paradigma Değişimine ve Okulların Yeniden Açılmasına İlişkin Öğretmen Görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 18(2), 172-201.
  • Aydın, İ. (2011). Çeşitli Ülkelerde Öğretmenlerin Hizmet İçi Eğitimleri. C. Öztürk ve İ. Fındıkçı (Editörler), Prof. Dr. Yahya Akyüz’e Armağan, Türk Eğitim Tarihi Araştırmaları, Eğitim ve Kültür Yazıları. (ss. 335-345). Ankara: Pegem Akademi.
  • Aydın, İ. (2014). Kamu ve Özel Sektörde Hizmet İçi Eğitim El Kitabı (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Aydın, İ., Toptaş, B., Kaysılı, A., Tanrıverdi, G., Güngören, N., and Topçu, Ş. (2021). Professional development needs analysis of school administrators and teachers in Turkey. Kastamonu Education Journal, 29(2), 428-441. doi: 10.24106/kefdergi.821505.
  • Ayvacı, H., Bakırcı, H. ve Yıldız, M. (2014). Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitim Uygulamalarına İlişkin Görüşleri ve Beklentileri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 357-383. Erişim Adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/amauefd/issue/1731/21228.
  • Bakioğlu, B. ve Çevik, M. (2020). COVID-19 Pandemisi Sürecinde Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 109-129. Erişim Adresi: https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43502.
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E. ve Şahin, E. (2020). Koronavirüs (Covid-19) Pandemi Sürecinin Getirisi Olan Uzaktan Eğitimin Etkililiği Üzerine Bir Çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 179-209.
  • Bayburtlu, Y. S. (2020). Covid-19 Pandemi Dönemi Uzaktan Eğitim Sürecinde Öğretmen Görüşlerine Göre Türkçe Eğitimi. Electronic Turkish Studies, 15(4), 131–151. Retrieved From: https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.44460.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) Pandemi Süreci ve Pandemi Sonrası Dünyada Eğitime Yönelik Değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112-142.
  • Bozkurt, A., Jung, I., Xiao, J., Vladimirschi, V., Schuwer, R., Egorov, G., Lambert, S., … Paskevicius, M. (2020). A global outlook to the interruption of education due to COVID-19 pandemic: Navigating in a time of uncertainty and crisis. Asian Journal of Distance Education, 15(1), 1-126. Retrieved from https://asianjde.org/ojs/index.php/AsianJDE/article/view/462
  • Bümen, N. T., Alev, A., Çakar, E., Ural, G. ve Acar, V. (2012). Türkiye Bağlamında Öğretmenlerin Mesleki Gelİşimi: Sorunlar ve Öneriler. Milli Eğitim Dergisi, 42(194), 31-50.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) Pandemisi ve Pedagojik Yansımaları: Türkiye’de Açık ve Uzaktan Eğitim Uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53.
  • Canpolat, U. ve Yıldırım, Y. (2020) Ortaokul Öğretmenlerinin COVID-19 Salgın Sürecinde Uzaktan Eğitim Deneyimlerinin Incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(1), 74-109.
  • Demir, S. ve Kale M. (2020). Öğretmen Görüşlerine Göre, Covid-19 Küresel Salgını Döneminde Gerçekleştirilen Uzaktan Eğitim Sürecinin Değerlendirilmesi. Turkish Studies, 15(8), 3445-3470. Erişim adresi: https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44492.
  • Duban, N. ve Şen, F. G. (2020). Sınıf Öğretmeni Adaylarının COVID-19 Pandemi Sürecine İlişkin Görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 357-376. Erişim adresi: https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43653.
  • EBSAM (2021). Pandemi Döneminde Öğrenme Kaybı Tespit ve Öneriler. EBSAM Stratejik Araştırmalar Merkezi, Ankara. Erişim Adresi: https://www.ebs.org.tr/ebs_files/files/yayinlarimiz2021/Pandemi_Doneminde_Ogrenme_Kaybi.pdf
  • ECLAC-UNESCO (2020). Education in the time of COVID-19. Erişim Adresi: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000374075_eng/PDF/374075eng.pdf.multi
  • Eroğlu, M. ve Özbek, R. (2020). Etkili Öğretmenlerin Mesleki Gelişimi. Dicle University Journal of Ziya Gokalp Education Faculty, 37, 73–92. doi: 10.14582/DUZGEF.2020.142.
  • Gören, S. Ç., Gök, F. S., Yalçın, M. T., Göregen, F. ve Çalışkan, M. (2020). Küresel Salgın Sürecinde Uzaktan Eğitimin Değerlendirilmesi: Ankara Örneği. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 69-94.
  • İLKE (2021). Eğitim İzleme Raporu 2020. İLKE İlim Kültür Eğitim Vakfı, İstanbul. Erişim Adresi https://ilke.org.tr/images/air/egitim_2020/egitim_izleme_raporu_2020_online.pdf
  • İmamoğlu, H. V. ve Siyimer-İmamoğlu, F. (2020). Coronavirüs Salgını ve Uzaktan Eğitim Süreci Hakkında Öğretmen Görüşleri: Şehit Bülent Yalçın Spor Lisesi ve Şehit Ertan Yılmaz Güzel Sanatlar Lisesi (Sinop) Örneği. Journal of Humanities and Tourism Research, 10(4), 742-761.
  • Kalkınma Bakanlığı, (2013). İllerin ve Bölgelerin Sosyo-Ekonomik Gelişmişlik Sıralaması Araştırması (SEGE-2011). Bölgesel Gelişme ve Yapısal Uyum Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • Karadeniz, G. ve Zabcı, N. (2020). Pandemi Döneminde Uzaktan Eğitim Veren Öğretmenlerin Çalışma Koşulları ve Algıladıkları Stres ile Psikolojik İyi Oluşları Arasındaki İlişki. MSGSÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 2(22): 301-314.
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kırmızıgül, H. G. (2020). Covid-19 Salgını ve Beraberinde Getirdiği Eğitim Süreci. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 283-289.
  • Kurnaz, A., Kaynar, H., Barışık, C. Ş. ve Doğrukök, B. (2020). Öğretmenlerin Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 293-322.
  • MEB (2006). Milli Eğitim Bakanlığı Hizmet İçi Eğitim Faaliyetlerinin Değerlendirilmesi. Ankara: EARGED. Erişim adresi: http://www.meb.gov.tr/earged/earged/Hie_degerlendirme.pdf.
  • MEB (2010). Milli Eğitim Bakanlığında Hizmet içi Eğitimin Yeniden Yapılandırılması Panel ve Çalıştayı Sonuç Raporu. Ankara. Erişim adresi: https://www.researchgate.net/publication/346921874_Milli_Egitim_Bakanligi'nda_Hizmet_Ici_Egitimin_Yeniden_Yapilandirilmasi_Panel_ve_Calistayi.
  • MEB (2018). 2023 Eğitim Vizyonu. Erişim Adresi: http://2023vizyonu.meb.gov.tr/doc/2023_EGITIM_VIZYONU.pdf.
  • Mengi, A. ve Alpdoğan, Y. (2020). COVİD-19 Salgını Sürecinde Özel Eğitim Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Süreçlerine İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 413-437.
  • MEXT (2003). Attracting, developing and retaining effective teachers, OECD activity (Analytical review), Japanese country background report. Retrieved from: https://www.oecd.org/education/school/29163349.pdf.
  • Musset, P. (2010). Initial teacher education and continuing training policies in a comparative perspective: current practices in OECD countries and a literature review on potential effects. OECD Education Working Papers, No. 48, OECD Publishing. http://dx.doi.org/10.1787/5kmbphh7s47h-en.
  • SABER (2020). Transforming education systems: Accelerating foundational learning for everyone. World Bank Group. Erişim adresi: https://documents1.worldbank.org/curated/en/810711624283378763/pdf/SABER-Annual-Report-2020-Retrospective-Review-Transforming-Education-Systems-Accelerating-Foundational-Learning-for-Everyone.pdf
  • Sarı, T. ve Nayır, F. (2020). Pandemi Dönemi Eğitim: Sorunlar ve Fırsatlar. Turkish Studies, 15(4), 959-975. Erişim adresi: https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44335.
  • Şişman, M. ve Turan, S. (2003). Eğitimde Yerelleşme ve Demokratikleşme Çabaları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 34(34), 300-315.
  • Tekin, O. (2020). Uzaktan Eğitim Kullanılan Hizmet İçi Eğitim Programlarına Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 16(1), 20-35. doi: 10.17244/eku.643224.
  • Tümen Akyıldız, S. (2020). Pandemi Döneminde Yapılan Uzaktan Eğitim Çalışmalarıyla İlgili İngilizce Öğretmenlerinin Görüşleri (Bir Odak Grup Tartışması). RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (21), 679-696. DOI: 10.29000/rumelide.835811.
  • UNESCO, (2020a). Supporting teachers and education personnel during times of crisis. UNESCO COVID-19 Education Response, Education Sector issue notes. (Issue note no.2.2). Erişim Adresi: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000373338/PDF/373338eng.pdf.multi
  • UNESCO. (2020b). National education responses to COVID-19: Summary report of UNESCO’s online survey. https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000373322/PDF/373322eng.pdf.multi adresinden erişildi.
  • UNESCO, (2020c). School reopening: ensuring learning continuity. UNESCO COVID-19 Education Response, Education Sector issue notes Erişim Adresi: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000373610/PDF/373610eng.pdf.multi
  • UNESCO, (2020d). Ensuring effective distance learning during COVID-19 disruption guidance for teachers. Erişim adresi: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000375116/PDF/375116eng.pdf.multi
  • Ünal, M. ve Bulunuz, N. (2020). COVID-19 Salgını Döneminde Yürütülen Uzaktan Eğitim Çalışmalarının Öğretmenler Tarafından Değerlendirilmesi ve Sonraki Sürece İlişkin Öneriler. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 343-369.

EXAMINATION OF TEACHER'S OPINIONS ON IN-SERVICE TRAINING ACTIVITIES DURING THE COVID-19 PANDEMIC

Yıl 2021, , 1601 - 1619, 30.09.2021
https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.985662

Öz

This research, which aims to reveal teachers' in-service training needs during the Covid-19 pandemic and teachers' views on in-service training in this process, was conducted with a screening model. The teachers' opinions about in-service training during the pandemic were taken in writing through open-ended questions developed by the researcher. In this context, content analysis was carried out within the framework of the qualitative research approach with the data obtained from a total of 73 teachers from the provinces of Istanbul, Hatay, Rize, and Diyarbakır. According to the research results, teachers see the period in them as a crisis and evaluate the Ministry of National Education's success and failure in the crisis management process. While the rapid transition to distance education with the onset of the pandemic is positive, it is emphasized that the process is managed as uncertain and complex. Teachers state that they need in-service training on subjects related to distance education and technology the most during this period, and they want to receive support for psychological resilience. The distance in-service training activities given during the pandemic are seen as insufficient by some teachers. It is considered that the training should be given in the form of simultaneous distance education and that the interaction between the teacher and the trainer is high within the framework of teacher needs, and that distance in-service training studies should be continued after the pandemic.

Kaynakça

  • Adıgüzel, A. (2020). Salgın Sürecinde Uzaktan Eğitim ve Öğrenci Başarısını Değerlendirmeye İlişkin Öğretmen Görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 253-271.
  • Akkaş Baysal, E. ve Ocak, G. (2020). Covid-19 Salgını Sonrasında Okul Kavramındaki Paradigma Değişimine ve Okulların Yeniden Açılmasına İlişkin Öğretmen Görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 18(2), 172-201.
  • Aydın, İ. (2011). Çeşitli Ülkelerde Öğretmenlerin Hizmet İçi Eğitimleri. C. Öztürk ve İ. Fındıkçı (Editörler), Prof. Dr. Yahya Akyüz’e Armağan, Türk Eğitim Tarihi Araştırmaları, Eğitim ve Kültür Yazıları. (ss. 335-345). Ankara: Pegem Akademi.
  • Aydın, İ. (2014). Kamu ve Özel Sektörde Hizmet İçi Eğitim El Kitabı (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Aydın, İ., Toptaş, B., Kaysılı, A., Tanrıverdi, G., Güngören, N., and Topçu, Ş. (2021). Professional development needs analysis of school administrators and teachers in Turkey. Kastamonu Education Journal, 29(2), 428-441. doi: 10.24106/kefdergi.821505.
  • Ayvacı, H., Bakırcı, H. ve Yıldız, M. (2014). Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitim Uygulamalarına İlişkin Görüşleri ve Beklentileri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 357-383. Erişim Adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/amauefd/issue/1731/21228.
  • Bakioğlu, B. ve Çevik, M. (2020). COVID-19 Pandemisi Sürecinde Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 109-129. Erişim Adresi: https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43502.
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E. ve Şahin, E. (2020). Koronavirüs (Covid-19) Pandemi Sürecinin Getirisi Olan Uzaktan Eğitimin Etkililiği Üzerine Bir Çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 179-209.
  • Bayburtlu, Y. S. (2020). Covid-19 Pandemi Dönemi Uzaktan Eğitim Sürecinde Öğretmen Görüşlerine Göre Türkçe Eğitimi. Electronic Turkish Studies, 15(4), 131–151. Retrieved From: https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.44460.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) Pandemi Süreci ve Pandemi Sonrası Dünyada Eğitime Yönelik Değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112-142.
  • Bozkurt, A., Jung, I., Xiao, J., Vladimirschi, V., Schuwer, R., Egorov, G., Lambert, S., … Paskevicius, M. (2020). A global outlook to the interruption of education due to COVID-19 pandemic: Navigating in a time of uncertainty and crisis. Asian Journal of Distance Education, 15(1), 1-126. Retrieved from https://asianjde.org/ojs/index.php/AsianJDE/article/view/462
  • Bümen, N. T., Alev, A., Çakar, E., Ural, G. ve Acar, V. (2012). Türkiye Bağlamında Öğretmenlerin Mesleki Gelİşimi: Sorunlar ve Öneriler. Milli Eğitim Dergisi, 42(194), 31-50.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) Pandemisi ve Pedagojik Yansımaları: Türkiye’de Açık ve Uzaktan Eğitim Uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53.
  • Canpolat, U. ve Yıldırım, Y. (2020) Ortaokul Öğretmenlerinin COVID-19 Salgın Sürecinde Uzaktan Eğitim Deneyimlerinin Incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(1), 74-109.
  • Demir, S. ve Kale M. (2020). Öğretmen Görüşlerine Göre, Covid-19 Küresel Salgını Döneminde Gerçekleştirilen Uzaktan Eğitim Sürecinin Değerlendirilmesi. Turkish Studies, 15(8), 3445-3470. Erişim adresi: https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44492.
  • Duban, N. ve Şen, F. G. (2020). Sınıf Öğretmeni Adaylarının COVID-19 Pandemi Sürecine İlişkin Görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 357-376. Erişim adresi: https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43653.
  • EBSAM (2021). Pandemi Döneminde Öğrenme Kaybı Tespit ve Öneriler. EBSAM Stratejik Araştırmalar Merkezi, Ankara. Erişim Adresi: https://www.ebs.org.tr/ebs_files/files/yayinlarimiz2021/Pandemi_Doneminde_Ogrenme_Kaybi.pdf
  • ECLAC-UNESCO (2020). Education in the time of COVID-19. Erişim Adresi: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000374075_eng/PDF/374075eng.pdf.multi
  • Eroğlu, M. ve Özbek, R. (2020). Etkili Öğretmenlerin Mesleki Gelişimi. Dicle University Journal of Ziya Gokalp Education Faculty, 37, 73–92. doi: 10.14582/DUZGEF.2020.142.
  • Gören, S. Ç., Gök, F. S., Yalçın, M. T., Göregen, F. ve Çalışkan, M. (2020). Küresel Salgın Sürecinde Uzaktan Eğitimin Değerlendirilmesi: Ankara Örneği. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 69-94.
  • İLKE (2021). Eğitim İzleme Raporu 2020. İLKE İlim Kültür Eğitim Vakfı, İstanbul. Erişim Adresi https://ilke.org.tr/images/air/egitim_2020/egitim_izleme_raporu_2020_online.pdf
  • İmamoğlu, H. V. ve Siyimer-İmamoğlu, F. (2020). Coronavirüs Salgını ve Uzaktan Eğitim Süreci Hakkında Öğretmen Görüşleri: Şehit Bülent Yalçın Spor Lisesi ve Şehit Ertan Yılmaz Güzel Sanatlar Lisesi (Sinop) Örneği. Journal of Humanities and Tourism Research, 10(4), 742-761.
  • Kalkınma Bakanlığı, (2013). İllerin ve Bölgelerin Sosyo-Ekonomik Gelişmişlik Sıralaması Araştırması (SEGE-2011). Bölgesel Gelişme ve Yapısal Uyum Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • Karadeniz, G. ve Zabcı, N. (2020). Pandemi Döneminde Uzaktan Eğitim Veren Öğretmenlerin Çalışma Koşulları ve Algıladıkları Stres ile Psikolojik İyi Oluşları Arasındaki İlişki. MSGSÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 2(22): 301-314.
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kırmızıgül, H. G. (2020). Covid-19 Salgını ve Beraberinde Getirdiği Eğitim Süreci. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 283-289.
  • Kurnaz, A., Kaynar, H., Barışık, C. Ş. ve Doğrukök, B. (2020). Öğretmenlerin Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 293-322.
  • MEB (2006). Milli Eğitim Bakanlığı Hizmet İçi Eğitim Faaliyetlerinin Değerlendirilmesi. Ankara: EARGED. Erişim adresi: http://www.meb.gov.tr/earged/earged/Hie_degerlendirme.pdf.
  • MEB (2010). Milli Eğitim Bakanlığında Hizmet içi Eğitimin Yeniden Yapılandırılması Panel ve Çalıştayı Sonuç Raporu. Ankara. Erişim adresi: https://www.researchgate.net/publication/346921874_Milli_Egitim_Bakanligi'nda_Hizmet_Ici_Egitimin_Yeniden_Yapilandirilmasi_Panel_ve_Calistayi.
  • MEB (2018). 2023 Eğitim Vizyonu. Erişim Adresi: http://2023vizyonu.meb.gov.tr/doc/2023_EGITIM_VIZYONU.pdf.
  • Mengi, A. ve Alpdoğan, Y. (2020). COVİD-19 Salgını Sürecinde Özel Eğitim Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Süreçlerine İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 413-437.
  • MEXT (2003). Attracting, developing and retaining effective teachers, OECD activity (Analytical review), Japanese country background report. Retrieved from: https://www.oecd.org/education/school/29163349.pdf.
  • Musset, P. (2010). Initial teacher education and continuing training policies in a comparative perspective: current practices in OECD countries and a literature review on potential effects. OECD Education Working Papers, No. 48, OECD Publishing. http://dx.doi.org/10.1787/5kmbphh7s47h-en.
  • SABER (2020). Transforming education systems: Accelerating foundational learning for everyone. World Bank Group. Erişim adresi: https://documents1.worldbank.org/curated/en/810711624283378763/pdf/SABER-Annual-Report-2020-Retrospective-Review-Transforming-Education-Systems-Accelerating-Foundational-Learning-for-Everyone.pdf
  • Sarı, T. ve Nayır, F. (2020). Pandemi Dönemi Eğitim: Sorunlar ve Fırsatlar. Turkish Studies, 15(4), 959-975. Erişim adresi: https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44335.
  • Şişman, M. ve Turan, S. (2003). Eğitimde Yerelleşme ve Demokratikleşme Çabaları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 34(34), 300-315.
  • Tekin, O. (2020). Uzaktan Eğitim Kullanılan Hizmet İçi Eğitim Programlarına Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 16(1), 20-35. doi: 10.17244/eku.643224.
  • Tümen Akyıldız, S. (2020). Pandemi Döneminde Yapılan Uzaktan Eğitim Çalışmalarıyla İlgili İngilizce Öğretmenlerinin Görüşleri (Bir Odak Grup Tartışması). RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (21), 679-696. DOI: 10.29000/rumelide.835811.
  • UNESCO, (2020a). Supporting teachers and education personnel during times of crisis. UNESCO COVID-19 Education Response, Education Sector issue notes. (Issue note no.2.2). Erişim Adresi: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000373338/PDF/373338eng.pdf.multi
  • UNESCO. (2020b). National education responses to COVID-19: Summary report of UNESCO’s online survey. https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000373322/PDF/373322eng.pdf.multi adresinden erişildi.
  • UNESCO, (2020c). School reopening: ensuring learning continuity. UNESCO COVID-19 Education Response, Education Sector issue notes Erişim Adresi: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000373610/PDF/373610eng.pdf.multi
  • UNESCO, (2020d). Ensuring effective distance learning during COVID-19 disruption guidance for teachers. Erişim adresi: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000375116/PDF/375116eng.pdf.multi
  • Ünal, M. ve Bulunuz, N. (2020). COVID-19 Salgını Döneminde Yürütülen Uzaktan Eğitim Çalışmalarının Öğretmenler Tarafından Değerlendirilmesi ve Sonraki Sürece İlişkin Öneriler. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 343-369.
Toplam 44 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Arslan 0000-0002-3097-395X

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Arslan, M. (2021). COVID-19 SALGINI SÜRECİNDE HİZMET İÇİ EĞİTİM ETKİNLİKLERİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 11(3), 1601-1619. https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.985662