ÖZ
Bu çalışmanın amacı okul müdürlerinin iletişim becerilerinin öğretmen algılarına
göre hangi düzeyde olduğunu ve çeşitli değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediği belirlenmeye
çalışılmaktır. Araştırmada tarama
modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2017-2018 eğitim öğretim yılında
Erzurum ili Yakutiye, Palandöken ve Aziziye
ilçesinde ilkokul, ortaokul
ve lisede görev yapan tesadüfi örneklem yöntemi ile seçilen 722 öğretmen oluşturmaktadır. Okul
yöneticileri iletişim becerilerini ölçmek için Wiemanın (1977)
tarafından geliştirilen Topluer (2008) tarafından Türkçe’ye uyarlanan “İletişim
Becerileri Ölçeği" kullanılmıştır.Verilerin analizinde betimsel istatistik yöntemlerinden standart sapma,
aritmetik ortalama, frekans ve yüzde kullanmıştır. Ayrıca, dağılım normal
olduğu için parametrik testlerden t-testi ve tek yönlü varyan analizi (ANOVA) uygulanmıştır. Araştırma sonucunda
öğretmenlerin okul yöneticilerinin iletişim becerilerine yönelik algılarının
iyi düzeyde olduğu ancak, geliştirlmesi gereken yönlerinin olduğu gözlenmiştir.
Araştırmada cinsiyet, medeni durum
ve yaş değişkenlerine göre iletişim becerileri puan ortalamaları arasında
istatiksel olarak anlamlı bir farklılık olmadığı, eğitim durumu değişkenine
göre iletişim becerileri puan ortalamaları arasında istatiksel olarak anlamlı
bir farklılık olduğu görülmüştür.
ABSTRACT
The purpose of this study is to determine the level of
communication skills of school principals according to their perceptions of
teachers and whether it differs according to various variables. A survey model was used. The
population of the study comprises teachers working at the primary, secondary
and high schools in the central districts of Erzurum in 2017-2018 academic year
and consists of 722 teachers selected by random sampling method. In this study,
Communication Skills Scale, which was developed by Wiemann (1977) and adapted
to Turkish by Topluer (2008), was used. When the data were analyzed, standard
deviation, arithmetic mean, frequency and percentage were used. Since the
distribution was normal, t-test and ANOVA were used for parametric tests. 2017-2018 academic year. Communication
Skills Scale which was adapted to Turkish by Topluer (2008) was used. Finally,
it has been observed that teachers’ perceptions about communication skills of
school administrators are good level but need to be improved. Another
finding obtained from the study is that According to teachers' views on
communication skills of school principals there was not differ statistically
significant according to gender, the marital status and age variables.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 1 |