Bu
araştırmanın amacı, Turizm İşletmeciliği öğrencilerinin “İngilizce” ve “mesleki
İngilizce” kavramlarına ilişkin algılarını metaforlar aracılığıyla ortaya
koymaktır. Araştırmada, nitel araştırma
yöntemlerinden olgubilim deseni; amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt
örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırma, 2018-2019 Bahar döneminde bir turizm fakültesinde “Turizm
İşletmeciliği” bölümünde öğrenim gören son sınıf öğrencileriyle yürütülmüştür.
Çalışmaya toplam 48 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Katılımcıların
İngilizce ve mesleki İngilizce kavramlarına ilişkin sahip oldukları metaforları
ortaya çıkarmak amacıyla onlardan “İngilizce ... gibidir, çünkü ...” ve
“Mesleki İngilizce ... gibidir, çünkü ...” cümlelerini tamamlamaları istenmiş
ve veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Analizler sonucunda,
hem İngilizce hem de mesleki İngilizceye yönelik 43 farklı metafor üretildiği
belirlenmiştir. Öğrencilerin İngilizceye yönelik en fazla başvurdukları
metaforun “su” olduğu, mesleki İngilizceye yönelik en fazla başvurdukları
metaforun “merdiven” olduğu tespit edilmiştir. Hem İngilizce hem de mesleki
İngilizceye yönelik 43 metaforun “canlı varlık”, “cansız varlık”, “kavram”,
“terim”, “yiyecek-içecek” ve “diğer” olarak 6 farklı kategori altında
toplandığı sonucuna varılmıştır.
The research aims at revealing perceptions of
the students studying at the Department of Tourism Management about the
concepts of “English” and “vocational English” through metaphors. Phenomenological
design and criterion sampling method were used in the study. The study group
consisted of 48 senior students studying Tourism Management at a faculty of
tourism in 2018-2019 spring semester. Students were given a form and asked to
fill in the form. The form contained two open-ended statements as “English is
like ……. because ……….” and “Vocational English is like ……. because ……….”. The
data were analysed using content analysis. The analyses showed that students
created 43 different metaphors for both English and vocational English. The
most frequently used metaphor was “water” for English and “stairs” for
vocational English. The metaphors produced by students were grouped into 6
categories as “living things”, “non-living things”, “concepts”, “terms”,
“food-drinks” and “others”.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 1 |