Bu çalışmada, Türkiye ve Singapur’da uygulanan 1, 2, 3 ve 4. sınıf Matematik Dersi Öğretim Programları (MDÖP) geometri öğrenme alanı bağlamında karşılaştırılmış ve bu öğrenme alanındaki alt öğrenme alanları, kazanımlar/hedefler ve eğitim durumlarının benzerlik ve farklılıkları ortaya konmuştur. Nitel araştırma yaklaşımında ele alınan araştırma aynı zamanda uluslararası arası bir karşılaştırmalı eğitim çalışmasıdır. Çalışmada doküman incelemesi ile toplanan veriler betimsel analiz ile çözümlenmiştir. Yapılan analizler sonucunda Türkiye Matematik Dersi Öğretim Programının (MDÖP) hem geometri öğrenme alanındaki alt öğrenme alanlarında hem de bu alt öğrenme alanlarındaki kazanım/hedef bağlamında niceliksel olarak daha fazla olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Diğer bir ifadeyle Singapur MDÖP geometri öğrenme alanındaki alt öğrenme alanlarındaki benzer konuların birlikte verildiği, konuların çok fazla parçalara ayrılmadığı ve hedef/kazanım ifadelerinin daha genel ve kapsayıcı olduğu belirlenmiştir. Yine Singapur programında her sınıf düzeyinde teknoloji kullanımına yönlendirme yapıldığı, gruplar halinde ve gruplar arası çalışmaların teşvik edildiği gözlenmektedir. Uluslararası sınavlarda (TIMMS-PISA) en başarılı ülkeler arasında yer alan Singapur’un Matematik eğitiminin daha ayrıntılı incelenmesi, programın nasıl uygulandığının ortaya konması ve farklılıklar açısından Türkiye MDÖP’nin gözden geçirilmesi önerilebilir.
Karşılaştırmalı Eğitim Türkiye ve Singapur Matematik Dersi Öğretim Programları Geometri Öğrenme Alanı İlkokul
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 11 Sayı: 3 |