Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A COMPLEX OF LITERATURE AND GEOGRAPHY: ALBANIA AND ALBANIA

Yıl 2022, Cilt: 12 Sayı: 2, 909 - 919, 15.07.2022

Öz

On the basis of chauvinistic ethnic nationalism in the Balkans, while each nation positions itself as the earliest people in the region, the perception that sees the neighboring nation either as traitors who have cooperated with the enemies and converted, or as nations that have come to the field afterwards and should not have any sovereignty over the land prevails. Accordingly, what is widely expressed by Serbian theses is to link the origin of Albanians to the east. Here, an effort to associate Caucasian Albania with Albanians appears. However, Caucasian Albania is not a place where Albanians live in terms of language and ethnicity. This area was the homeland of the today’s Udi nation. The global similarity in the naming of here, originating from the Latin-based word, ALBA, is due to the use of the same word, both for Shqiperia, the homeland of Albanians, and for the homeland of the Udis in the past. The situation in question is in fact not different from the linguistic poverty and a generalizing view in the eyes of the people who work on this thesis. In the study, why the places where these two nations live are called by the same name will be explained and the unreality of this will be revealed.

Kaynakça

  • Akbaba, S. (2006). Eğitimde motivasyon. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 343-361. DOI:
  • Balcı, A (2005). Açıklamalı eğitim yönetimi terimleri sözlüğü. Ankara: Tek Ağaç Basım Yayım.
  • Barlı, Ö. Bilgili, B. Çelik, S. ve Bayrakçeken, S. (2005). İlköğretim okul öğretmenlerinin motivasyonları: Farklılıkların ve sorunların araştırılması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5 (1), 391-417. DOI: 10.20860/ijoses.467606
  • Baron, A. R. & Byrne, D. (1988). Exploring social psychology. (2nd Ed.).Boston : Allyn and Bacon Inc.
  • Başbay, M. ve Ünver, G. Bümen, N. (2009). Ortaöğretim alan öğretmenliği tezsiz yüksek lisans öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları: Boylamsal bir çalışma. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 15(59), 345 366. DOI:
  • Bieg, S., Backes, S. & Mittag, W. (2011) The role of intrinsic motivation for teaching, teachers' care and autonomy support in students' self-determined motivation. Journal For Educational Research Online, 3(1), 122-140. DOI:
  • Bishay, A. (1996). Teacher motivation and job satisfaction: A study employing the experience sampling method. Journal of Undergraduate Sciences, 3, 147-154. DOI:
  • Budak, S. (2005). Psikoloji sözlüğü. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Colangelo, N. G. (1997). Handbook of gifted education. Allyn and Bacon, MA.
  • Jesus, S. & Conboy, J. (2001). A stress management course to prevent teacher distress. The International Journal of Educational Managemen,15 (3): 131-137. DOI:
  • Karasar, N. (2002) Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar, ilkeler, teknikler.(7. Baskı). Ankara: 3A Araştırma Eğitim, Danışmanlık Ltd. Şti.
  • Kasser, T. & Ryan, M. (1996). Further examining the american dream: Differential correlates of intrinsic and extrinsic goals. Personality and Social Psychology Bulletin, 22 (3), 280-287. DOI:
  • Ocak, G. (2005). Meslek olarak öğretmenlik. K. Keskinkılıç (Ed.), Öğretmenlik mesleğine giriş içinde (37-85). Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Robbins, S. (1994) Örgütsel Davranışın Temelleri (Çev: Sevgi Ayşe Öztürk). Eskişehir: ETAM Basım Yayın.
  • Sünbül, A. M. (2003). Bir Meslek Olarak Öğ¬retmenlik. Ö. Demirel ve Z. Kaya (Ed.), Öğretmenlik Mesleğine Giriş (3. Baskı) içinde. Ankara: Pegem A Yayıncılık.

BİR LİTERATÜR VE COĞRAFYA KARMAŞASI; KAFKASYA ALBANYASI VE ARNAVUTLUK

Yıl 2022, Cilt: 12 Sayı: 2, 909 - 919, 15.07.2022

Öz

ÖZET
Balkanlardaki şoven etnik milliyetçiliğin temelinde her ulusun kendisini bölgenin en eski halkı olarak konumlandırırken, yakınındaki ulusu ya düşmanlarla işbirliği yapmış ve din değiştirmiş hainler ya da sahaya sonradan gelmiş olan ve toprak üzerinde hiçbir egemenlik hakkına sahip olmaması gereken milletler olarak gören bir anlayış hâkimdir. Buna göre Sırp tezlerince yaygın şekilde dile getirilmiş olan şey, Arnavutların kökenini doğuya bağlamaktır. Burada Kafkasya Albanyası’nı Arnavutlarla irtibatlandırma çabası belirir. Oysa Kafkasya Albanya'sı gerek dil ve gerekse etnik bazda Arnavutların yaşadığı bir yer değildir. Bu saha, günümüzdeki Udin milletinin anavatanı olan bir saha idi. Buraya yönelik adlandırmada Latince tabanlı ALBA kelimesi kaynaklı glokal benzerlik, gerek Arnavutların vatanı Shqiperia için olsun, gerekse geçmişteki Udin'lerin vatanı için olsun aynı kelimenin kullanılmasından kaynaklanmaktadır. Söz konusu durum aslında bu tezi işleyen kişilerin bakışlarındaki dilsel fakirlik ve genelleyici bir bakıştan farklı değildir. Çalışmada bu iki milletin yaşadığı yerlerin neden aynı adla adlandırıldığı açıklanacak ve bunun gerçek dışılığı ortaya konacaktır.

Kaynakça

  • Akbaba, S. (2006). Eğitimde motivasyon. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 343-361. DOI:
  • Balcı, A (2005). Açıklamalı eğitim yönetimi terimleri sözlüğü. Ankara: Tek Ağaç Basım Yayım.
  • Barlı, Ö. Bilgili, B. Çelik, S. ve Bayrakçeken, S. (2005). İlköğretim okul öğretmenlerinin motivasyonları: Farklılıkların ve sorunların araştırılması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5 (1), 391-417. DOI: 10.20860/ijoses.467606
  • Baron, A. R. & Byrne, D. (1988). Exploring social psychology. (2nd Ed.).Boston : Allyn and Bacon Inc.
  • Başbay, M. ve Ünver, G. Bümen, N. (2009). Ortaöğretim alan öğretmenliği tezsiz yüksek lisans öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları: Boylamsal bir çalışma. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 15(59), 345 366. DOI:
  • Bieg, S., Backes, S. & Mittag, W. (2011) The role of intrinsic motivation for teaching, teachers' care and autonomy support in students' self-determined motivation. Journal For Educational Research Online, 3(1), 122-140. DOI:
  • Bishay, A. (1996). Teacher motivation and job satisfaction: A study employing the experience sampling method. Journal of Undergraduate Sciences, 3, 147-154. DOI:
  • Budak, S. (2005). Psikoloji sözlüğü. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Colangelo, N. G. (1997). Handbook of gifted education. Allyn and Bacon, MA.
  • Jesus, S. & Conboy, J. (2001). A stress management course to prevent teacher distress. The International Journal of Educational Managemen,15 (3): 131-137. DOI:
  • Karasar, N. (2002) Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar, ilkeler, teknikler.(7. Baskı). Ankara: 3A Araştırma Eğitim, Danışmanlık Ltd. Şti.
  • Kasser, T. & Ryan, M. (1996). Further examining the american dream: Differential correlates of intrinsic and extrinsic goals. Personality and Social Psychology Bulletin, 22 (3), 280-287. DOI:
  • Ocak, G. (2005). Meslek olarak öğretmenlik. K. Keskinkılıç (Ed.), Öğretmenlik mesleğine giriş içinde (37-85). Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Robbins, S. (1994) Örgütsel Davranışın Temelleri (Çev: Sevgi Ayşe Öztürk). Eskişehir: ETAM Basım Yayın.
  • Sünbül, A. M. (2003). Bir Meslek Olarak Öğ¬retmenlik. Ö. Demirel ve Z. Kaya (Ed.), Öğretmenlik Mesleğine Giriş (3. Baskı) içinde. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm TARİH
Yazarlar

Yüksel Bekir Hoş 0000-0003-3136-0896

Erken Görünüm Tarihi 30 Haziran 2022
Yayımlanma Tarihi 15 Temmuz 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Hoş, Y. B. (2022). BİR LİTERATÜR VE COĞRAFYA KARMAŞASI; KAFKASYA ALBANYASI VE ARNAVUTLUK. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 12(2), 909-919.