Araştırmada ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının beceri temelli etkinlik geliştirmeye ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Eskişehir Osmangazi Üniversitesi’nde İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans programında öğrenim gören 20 öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmada görüşme formları kullanılarak elde edilen veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Sonuç olarak adayların problem kurma becerisine yönelik etkinliklerin öğrencilerin yaratıcı düşünme ve ilişkilendirme becerilerini geliştirmeyi sağlayacağı ve etkinliklerde bir değerlendirme ölçeği hazırlanması gerektiği görüşüne sahip oldukları görülmüştür. Adayların, tahmin becerisine yönelik etkinliklerin farklı tahmin stratejilerinin kullanımına imkân vermesi gerektiğini, bu etkinliklerin tahmini değerin gerçek değere yakınlığına göre değerlendirilmesinin önemli olduğunu düşündükleri saptanmıştır. Öğretmen adaylarının matematiksel modelleme becerisine yönelik problem durumunun gerçek yaşamla ilişkili olması, modelleme ilkelerini kapsaması ve uygun ölçme araçları ile etkinliğin amacına ulaşma durumunun kontrol edilmesi gerektiği görüşünde oldukları belirlenmiştir. Dersin içeriğinin, öğrenme-öğretme sürecinin ve kullanılan materyallerin adayların tamamına yakınının kendilerini yetkin hissetmelerini ve bilgi sahibi olmalarını sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. Ders içeriğine beceriler dâhil edilerek daha geniş bir kapsamda beceri temelli etkinliklerin ele alınması önerilmektedir.
Ortaokul matematik eğitimi Problem kurma becerisi Tahmin becerisi Matematiksel modelleme becerisi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | EĞİTİM BİLİMLERİ |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 23 Aralık 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 4 |