Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE PRACTICAL TRAINING OF FOREIGN LANGUAGE TEACHER CANDIDATES IN GERMANY

Yıl 2023, Cilt: 13 Sayı: 2, 971 - 981, 30.06.2023
https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1257757

Öz

Kaynakça

  • Çıldır, M. & Koçak, M. (2022). Web 2.0 araçlarının ikinci yabancı dil Almanca dersinde kullanılmasına yönelik öğrenci görüşleri. Alman Dili ve Kültürü Araştırmaları Dergisi, 4(7).
  • Dittrich, J. (2010). Can Indonesia learn something from the German model of TVET teacher education. Educationist, 4 (2), 67-77.
  • Erben-Keçici, S. (2011). Almanya’da öğretmen eğitimi. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, (34), 117-132.
  • Friedrich Schiller Universität Jena (2023). Praktikum. https://www.dafdaz.uni-jena.de/studieren/praktikum
  • Gębal, P. E., & Nawracka, M. J. (2019). Foreign language teacher education in Germany, Iran and Poland–a comparative study. Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców, 26, 121-137.
  • Johannes Gutenberg Universität (2023). Praktikum – Allgemeine Informationen. https://daf-daz.uni-mainz.de/praktikum-allgemein/
  • Kelly, M., Grenfell, M., Allan, R., Kriza, C. & McEvoy, W. (2004). European profile for language teacher education: A frame of reference. A Report to the European Commission Directorate General for Education and Culture.
  • Kleemann, K., Jennek, J., & Vock, M. (2019). Ein Gewinn für alle: Kooperationen in Campusschulen-Netzwerken an der Universität Potsdam. BMBF (Ed.), Verzahnung von Theorie und Praxis im Lehramtsstudium. Erkenntnisse aus den Projekten der „Qualitätsoffensive Lehrerbildung içinde, (s.124-131).
  • Koevel, A., Köpp, C. & Nerdinger, F.W. (2017). Praxisphasen im Lehramtsstudium in Mecklenburg-Vorpommern. Rostocker Beiträge zur Wirtschafts- und Organisationspsychologie, (18). Universität Rostock.
  • Kultusministerkonferenz/KMK (2004). Standards für die Lehrerbildung: Bildungswissenschaften. Bonn: KMK.
  • Ministerium für Schule und Bildung des Landes Nordrhein-Westfalen (2022). Lehren und Lernen in der digitalen Welt. Umsetzungsstrategie bis 2025. https://xn--broschren-v9a.nrw/fileadmin/digitalstrategie-schulenrw/pdf/digitalstrategie_schule_nrw __web.pdf
  • Sak, R., Sak İ. T. Ş., Şendil, Ç. Ö., & Eşref, N. A. S. (2021). Bir araştırma yöntemi olarak doküman analizi. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 4(1), 227-256.
  • Tan, N. (2009). Aktuelle Modelle, Standards und Curriculare Schwerpunkte in der Ausbildung von (Fremdsprachen-) Lehrkräften [Yüksek lisans tezi.]
  • Tosun, F. Ç. (2019). Öğretmenlik uygulamasının süre açısından incelenmesi ve bir çözüm önerisi. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 52(3), 837-868.
  • Tsujino, K. (2015). An outsider's viewpoint of Germany's teacher education reform: What kind of influence was brought by teacher education standards?. Journal of the International Society for Teacher Education, 19(1), 85-96.
  • Universität Bielefeld, (2023). DaF/DaZ-Praktika. https://www.uni bielefeld.de/fakultaeten/linguistik-literaturwissenschaft/studiumlehre/studienfaecher/daf-daz/praktika/
  • Universität Bonn-BZL Lehrerbildung, (t.y.). Information for international students. https://www.bzl.uni-bonn.de/1811-flyer-plus-fast-track-entry-web.pdf
  • Universität Leipzig (2023). Praktika. https://www.philol.uni-leipzig.de/herder-institut/studium/engagieren-und-ausprobieren/praktika
  • Universität Trier (2023). Fachpraktikum DaF. https://www.uni-trier.de/universitaet/fachbereiche-faecher/fachbereichii/faecher/germanistik/professurenfachteile/deutsch-als-zweit-und fremdsprache/fachpraktikum-daf/daz
  • Viebahn, P. (2003) Teacher education in Germany. European Journal of Teacher Education, 26(1), 87-100. https://doi.org/0.1080/0261976032000065661

ALMANYA’DAKİ YABANCI DİL ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK UYGULAMALARI EĞİTİMİ

Yıl 2023, Cilt: 13 Sayı: 2, 971 - 981, 30.06.2023
https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1257757

Öz

Öğretmenlik eğitimi uygulamaları teoride öğrenilenlerin pekiştirilmesi ve kişinin mesleki açıdan eksik ve iyi yönlerini keşfedilmesi için oldukça önemlidir. Bu çalışmada Almanya’nın öğretmenlik eğitimi uygulamalarının incelenmesi ve incelemeyle Türkiye’deki yabancı dil öğretmenliği uygulamalı eğitimlerinde yaşadıkları problemlere çözüm önerileri sunmak amaçlanmıştır. Almanya’nın yabancı dil öğretmenlik uygulama eğitimi doküman analizi yöntemi doğrultusunda incelenmiştir. Almanya’nın öğretmenlik eğitimindeki uygulamaları daha önce başka araştırmalara da konu olmuş ve Almanya bu konuda örnek gösterilen ülkeler arasında yer almıştır. İncelemede Almanya’nın eyalet sistemi sonucu üniversitelerin uygulama eğitimi müfredatlarının içerik ve süre bakımından önemli farklılıkları olduğu görülmüştür. Almanya’da tüm üniversitelerin uygulama eğitimine büyük önem verdiği ve Türkiye’den daha uzun süreli uygulamalı eğitimleri olduğu elde edilen en önemli sonuçlar arasında yer almıştır. Ayrıca Almanya’da öğretmen adayları uygulama öncesi hazırlık derslerine katılmakta, uygulama sonrası da uygulama deneyimlerine yönelik birtakım derslere katılarak uygulama eğitimi öncesi ve sonrası öğrenilenleri pekiştirebilme fırsatına sahip olmaktadır. Türkiye’de de uygulama eğitimi için haftalık olarak gidilen kurumlarda ders için ayrılan sürenin uzatılması, uygulama öncesi ve sonrası uygulama eğitimi etkinlikleriyle uyulama eğitiminin içeriğinin zenginleştirilmesi, yabancı dil öğretmenliği eğitimine katkı sağlayacaktır

Kaynakça

  • Çıldır, M. & Koçak, M. (2022). Web 2.0 araçlarının ikinci yabancı dil Almanca dersinde kullanılmasına yönelik öğrenci görüşleri. Alman Dili ve Kültürü Araştırmaları Dergisi, 4(7).
  • Dittrich, J. (2010). Can Indonesia learn something from the German model of TVET teacher education. Educationist, 4 (2), 67-77.
  • Erben-Keçici, S. (2011). Almanya’da öğretmen eğitimi. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, (34), 117-132.
  • Friedrich Schiller Universität Jena (2023). Praktikum. https://www.dafdaz.uni-jena.de/studieren/praktikum
  • Gębal, P. E., & Nawracka, M. J. (2019). Foreign language teacher education in Germany, Iran and Poland–a comparative study. Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców, 26, 121-137.
  • Johannes Gutenberg Universität (2023). Praktikum – Allgemeine Informationen. https://daf-daz.uni-mainz.de/praktikum-allgemein/
  • Kelly, M., Grenfell, M., Allan, R., Kriza, C. & McEvoy, W. (2004). European profile for language teacher education: A frame of reference. A Report to the European Commission Directorate General for Education and Culture.
  • Kleemann, K., Jennek, J., & Vock, M. (2019). Ein Gewinn für alle: Kooperationen in Campusschulen-Netzwerken an der Universität Potsdam. BMBF (Ed.), Verzahnung von Theorie und Praxis im Lehramtsstudium. Erkenntnisse aus den Projekten der „Qualitätsoffensive Lehrerbildung içinde, (s.124-131).
  • Koevel, A., Köpp, C. & Nerdinger, F.W. (2017). Praxisphasen im Lehramtsstudium in Mecklenburg-Vorpommern. Rostocker Beiträge zur Wirtschafts- und Organisationspsychologie, (18). Universität Rostock.
  • Kultusministerkonferenz/KMK (2004). Standards für die Lehrerbildung: Bildungswissenschaften. Bonn: KMK.
  • Ministerium für Schule und Bildung des Landes Nordrhein-Westfalen (2022). Lehren und Lernen in der digitalen Welt. Umsetzungsstrategie bis 2025. https://xn--broschren-v9a.nrw/fileadmin/digitalstrategie-schulenrw/pdf/digitalstrategie_schule_nrw __web.pdf
  • Sak, R., Sak İ. T. Ş., Şendil, Ç. Ö., & Eşref, N. A. S. (2021). Bir araştırma yöntemi olarak doküman analizi. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 4(1), 227-256.
  • Tan, N. (2009). Aktuelle Modelle, Standards und Curriculare Schwerpunkte in der Ausbildung von (Fremdsprachen-) Lehrkräften [Yüksek lisans tezi.]
  • Tosun, F. Ç. (2019). Öğretmenlik uygulamasının süre açısından incelenmesi ve bir çözüm önerisi. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 52(3), 837-868.
  • Tsujino, K. (2015). An outsider's viewpoint of Germany's teacher education reform: What kind of influence was brought by teacher education standards?. Journal of the International Society for Teacher Education, 19(1), 85-96.
  • Universität Bielefeld, (2023). DaF/DaZ-Praktika. https://www.uni bielefeld.de/fakultaeten/linguistik-literaturwissenschaft/studiumlehre/studienfaecher/daf-daz/praktika/
  • Universität Bonn-BZL Lehrerbildung, (t.y.). Information for international students. https://www.bzl.uni-bonn.de/1811-flyer-plus-fast-track-entry-web.pdf
  • Universität Leipzig (2023). Praktika. https://www.philol.uni-leipzig.de/herder-institut/studium/engagieren-und-ausprobieren/praktika
  • Universität Trier (2023). Fachpraktikum DaF. https://www.uni-trier.de/universitaet/fachbereiche-faecher/fachbereichii/faecher/germanistik/professurenfachteile/deutsch-als-zweit-und fremdsprache/fachpraktikum-daf/daz
  • Viebahn, P. (2003) Teacher education in Germany. European Journal of Teacher Education, 26(1), 87-100. https://doi.org/0.1080/0261976032000065661
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm EĞİTİM BİLİMLERİ
Yazarlar

Ferdiye Çobanoğulları 0000-0003-4025-7858

Erken Görünüm Tarihi 23 Haziran 2023
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 13 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çobanoğulları, F. (2023). ALMANYA’DAKİ YABANCI DİL ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK UYGULAMALARI EĞİTİMİ. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 13(2), 971-981. https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1257757