Artificial intelligence is rapidly taking its place on the agenda every day. In this study, it was aimed to examine the artificial intelligence concerns of primary school teachers according to the variables of gender, education level, length of professional service, daily internet usage time and following news about artificial intelligence. For this purpose, survey model, one of the quantitative research methods, was used in the study. In this study, which was conducted with 310 volunteer primary school teachers from various parts of Turkey, data were collected through the "Artificial Intelligence Anxiety (AIAN) Scale" developed by Wang and Wang (2019) and adapted into Turkish by Akkaya, Özkan, and Özkan (2021). The data collected through "Google Forms" were analyzed with SPSS 23.00 program. In the study, it was concluded that primary school teachers were undecided about their artificial intelligence anxiety levels, and female primary school teachers had higher levels of artificial intelligence anxiety than male primary school teachers. It was concluded that there was no significant difference in the anxiety levels of primary school teachers according to the variables of education level, professional service period, daily internet usage time and following news about artificial intelligence.
Primary school teachers Artificial intelligence Anxiety Technology Education
Yapay zekâ konusu her geçen gün hızla gündemde yerini almaktadır. Bu araştırma ile de sınıf öğretmenlerinin yapay zekâ kaygılarının cinsiyet, öğrenim düzeyi, meslekî hizmet süresi, günlük internet kullanma süresi ve yapay zekâ ile ilgili haberlerin takip edilme durumu değişkenlerine göre incelemek amaçlanmıştır. Bunun için araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Türkiye’nin çeşitli yerlerinden gönüllü 310 sınıf öğretmeni ile gerçekleştirilen bu araştırmada veriler, Wang ve Wang (2019) tarafından geliştirilen, Akkaya, Özkan ve Özkan (2021) tarafından Türkçeye uyarlanan “Yapay Zekâ Kaygı (YZK) Ölçeği” aracılığı ile toplanmıştır. “Google Forms” aracılığı ile toplanan veriler SPSS 23.00 programı ile analiz edilmiştir. Araştırmada sınıf öğretmenlerinin yapay zekâ kaygı düzeyleri hususunda kararsız olduğu, kadın sınıf öğretmenlerin yapay zekâ kaygı düzeylerinin erkeklere göre daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğrenim düzeyi, meslekî hizmet süresi, günlük internet kullanma süresi ve yapay zekâ ile ilgili haberleri takip etme durum değişkenlerine göre ise sınıf öğretmenlerinin kaygı düzeylerinde anlamlı bir farklılık olmadığı sonuçlarına ulaşılmıştır.
Etik kurul dosyası yüklenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi |
Bölüm | EĞİTİM BİLİMLERİ |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 20 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 21 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 4 |