Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

INVESTIGATION ON THE USE OF BASMAKCI LIMESTONE FOR HIGHWAY CONSTRUCTION

Yıl 2019, Cilt: 8 Sayı: 1, 237 - 243, 28.01.2019
https://doi.org/10.28948/ngumuh.516887

Öz

   In order to determine the suitability of a material for road construction,
various quality control experiments should be carried out on the material by
investigating the engineering properties of the material. Application of these analyses
is extremely important in terms of whether the highway is able to provide
service over long years with high standards.



This study was conducted to investigate the suitability of Başmakçı
limestone for road construction. In the study; the engineering properties of
the samples taken from the limestone rocks obtained from the quarries of Nigde
Başmakçı region were investigated. The engineering properties of main rocks are
the mineralogical structure, compressive strength, tensile strength, modulus of
elasticity, surface hardness, unit weight, water absorption and apparent
porosity. According to the results obtained from the tests, an evaluation was
performed.

Kaynakça

  • [1] ÖZFALCI, O., ÖZTÜRK, K.C., “Başmakçı Kireçtaşının Karayolu İnşaatına Uygunluğunun Denetlenmesi”, Niğde Üniversitesi M.F. İnşaat Mühendisliği Bölümü Bitirme Tezi, Niğde, 2013.
  • [2] FENER, M., “Niğde Bölgesindeki Formasyonların Deneysel Yöntemler Sonucu Beton Agregası Olarak Kullanıma Uygunluğu”, Niğde Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Niğde, 2001
  • [3] ABDÜSSELAMOĞLU, S., “Kayseri Adana Arasındaki Doğu Toroslar Bölgesinin Jeolojisi Hakkında Rapor”, M.T.A. Yayınları Derleme Raporu, No: 3262 Ankara, 1962.
  • [4] TSE 699/Ocak, “Tabii Yapı Taşların Muayene ve Deney Metotları”, Türk Standartları Enstitüsü Yayınları, UDK 691.2, Ankara, Türkiye, 1987.
  • [5] DEERE, D.U., MILLER, R.P., ‘‘Engineering Classification and Index Properties for Intact Rock’’, Technical Report No. AFWL-TR-65- 116, Air Force Weapons Lab., Kirtland Air force Base, 308, 1966.
  • [6] TSE 706/Aralık, “Beton Agregaları”, Türk Standartları Enstitüsü Yayınları, Ankara, Türkiye, 1980.
  • [7] ULUSAY, R., GÖKÇEOĞLU, R., BINAL, A., “Kaya Mekaniği Laboratuvar Deneyleri 1”, Hacettepe Üniversitesi Ders Notları, 3, 53, 1997.
  • [8] Karayolu Teknik Şartnamesi, ‘‘TC Bayındırlık ve İskan Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü (Yol altyapısı, sanat yapıları, köprü ve tüneller, üstyapı ve çeşitleri)’’, 2013.

BAŞMAKÇI KİREÇTAŞININ KARAYOLU İNŞAATINA UYGUNLUĞUNUN ARAŞTIRILMASI

Yıl 2019, Cilt: 8 Sayı: 1, 237 - 243, 28.01.2019
https://doi.org/10.28948/ngumuh.516887

Öz

   Bir malzemenin karayolu inşaatına uygunluğunu
belirlemek için, malzemenin mühendislik özellikleri araştırılarak, malzeme
üzerinde çeşitli kalite kontrol deneyleri yapılmalıdır. Söz konusu analizlerin
uygulanması karayolunun yüksek standartlarda uzun yıllar hizmet verebilmesinin
sağlanması bakımından son derece önemlidir.



   Bu çalışma Başmakçı kireçtaşının karayolu
inşaatına uygunluğunu araştırmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada; Niğde
Başmakçı yöresindeki taş ocaklarından elde edilen kireç taşı kayaçlarından
alınan numunelerin mühendislik özellikleri incelenmiştir. Başlıca kayaçların
mühendislik özellikleri; mineralojik yapı, basınç dayanımı, çekme dayanımı,
elastisite modülü, yüzey sertliği, birim hacim ağırlığı, ağırlıkça su emme ve
görünür gözenekliliktir. Deneylerden elde edilen sonuçlara göre bir
değerlendirme yapılmıştır.

Kaynakça

  • [1] ÖZFALCI, O., ÖZTÜRK, K.C., “Başmakçı Kireçtaşının Karayolu İnşaatına Uygunluğunun Denetlenmesi”, Niğde Üniversitesi M.F. İnşaat Mühendisliği Bölümü Bitirme Tezi, Niğde, 2013.
  • [2] FENER, M., “Niğde Bölgesindeki Formasyonların Deneysel Yöntemler Sonucu Beton Agregası Olarak Kullanıma Uygunluğu”, Niğde Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Niğde, 2001
  • [3] ABDÜSSELAMOĞLU, S., “Kayseri Adana Arasındaki Doğu Toroslar Bölgesinin Jeolojisi Hakkında Rapor”, M.T.A. Yayınları Derleme Raporu, No: 3262 Ankara, 1962.
  • [4] TSE 699/Ocak, “Tabii Yapı Taşların Muayene ve Deney Metotları”, Türk Standartları Enstitüsü Yayınları, UDK 691.2, Ankara, Türkiye, 1987.
  • [5] DEERE, D.U., MILLER, R.P., ‘‘Engineering Classification and Index Properties for Intact Rock’’, Technical Report No. AFWL-TR-65- 116, Air Force Weapons Lab., Kirtland Air force Base, 308, 1966.
  • [6] TSE 706/Aralık, “Beton Agregaları”, Türk Standartları Enstitüsü Yayınları, Ankara, Türkiye, 1980.
  • [7] ULUSAY, R., GÖKÇEOĞLU, R., BINAL, A., “Kaya Mekaniği Laboratuvar Deneyleri 1”, Hacettepe Üniversitesi Ders Notları, 3, 53, 1997.
  • [8] Karayolu Teknik Şartnamesi, ‘‘TC Bayındırlık ve İskan Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü (Yol altyapısı, sanat yapıları, köprü ve tüneller, üstyapı ve çeşitleri)’’, 2013.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İnşaat Mühendisliği
Bölüm İnşaat Mühendisliği
Yazarlar

Recep Koray Kıyıldı 0000-0003-4628-0186

Yayımlanma Tarihi 28 Ocak 2019
Gönderilme Tarihi 11 Ekim 2018
Kabul Tarihi 19 Kasım 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kıyıldı, R. K. (2019). BAŞMAKÇI KİREÇTAŞININ KARAYOLU İNŞAATINA UYGUNLUĞUNUN ARAŞTIRILMASI. Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 8(1), 237-243. https://doi.org/10.28948/ngumuh.516887
AMA Kıyıldı RK. BAŞMAKÇI KİREÇTAŞININ KARAYOLU İNŞAATINA UYGUNLUĞUNUN ARAŞTIRILMASI. NÖHÜ Müh. Bilim. Derg. Ocak 2019;8(1):237-243. doi:10.28948/ngumuh.516887
Chicago Kıyıldı, Recep Koray. “BAŞMAKÇI KİREÇTAŞININ KARAYOLU İNŞAATINA UYGUNLUĞUNUN ARAŞTIRILMASI”. Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 8, sy. 1 (Ocak 2019): 237-43. https://doi.org/10.28948/ngumuh.516887.
EndNote Kıyıldı RK (01 Ocak 2019) BAŞMAKÇI KİREÇTAŞININ KARAYOLU İNŞAATINA UYGUNLUĞUNUN ARAŞTIRILMASI. Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 8 1 237–243.
IEEE R. K. Kıyıldı, “BAŞMAKÇI KİREÇTAŞININ KARAYOLU İNŞAATINA UYGUNLUĞUNUN ARAŞTIRILMASI”, NÖHÜ Müh. Bilim. Derg., c. 8, sy. 1, ss. 237–243, 2019, doi: 10.28948/ngumuh.516887.
ISNAD Kıyıldı, Recep Koray. “BAŞMAKÇI KİREÇTAŞININ KARAYOLU İNŞAATINA UYGUNLUĞUNUN ARAŞTIRILMASI”. Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 8/1 (Ocak 2019), 237-243. https://doi.org/10.28948/ngumuh.516887.
JAMA Kıyıldı RK. BAŞMAKÇI KİREÇTAŞININ KARAYOLU İNŞAATINA UYGUNLUĞUNUN ARAŞTIRILMASI. NÖHÜ Müh. Bilim. Derg. 2019;8:237–243.
MLA Kıyıldı, Recep Koray. “BAŞMAKÇI KİREÇTAŞININ KARAYOLU İNŞAATINA UYGUNLUĞUNUN ARAŞTIRILMASI”. Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, c. 8, sy. 1, 2019, ss. 237-43, doi:10.28948/ngumuh.516887.
Vancouver Kıyıldı RK. BAŞMAKÇI KİREÇTAŞININ KARAYOLU İNŞAATINA UYGUNLUĞUNUN ARAŞTIRILMASI. NÖHÜ Müh. Bilim. Derg. 2019;8(1):237-43.

download