Bu çalışmada, prosedürel harita oluşturma alanındaki geleneksel metotları geliştirmek amacıyla Geliştirilmiş Harita Oluşturma Algoritması (Improved Map Generation Algorithm, IMGA) metodunu sunulmuştur. Gürültü üretme yöntemini kullanan geleneksel prosedürel harita oluşturma teknikleri, düzgün dağılmış özellikleriyle gerçek bir haritanın tutarlı bileşiminde eksiklikler sergiler. Öte yandan dalga fonksiyon çöküşü kullanan prosedürel harita oluşturma teknikleri ise harita oluşturabilmek için harita parçalarının bir kısmının hâlihazırda bulunmasını gerektirmektedir. Tasarlanan IMGA metoduyla hibrit bir teknik kullanılarak gözlemlenen dezavantajlar giderilmiştir. Tasarlanan algoritma, harita bölgelerinin dağılımı açısından gerçek haritalara benzeyen, 3D model parçalarına ihtiyaç duymayan ve harita oluşturma işlemlerini algoritma zaman karmaşıklığını arttırmadan gerçekleştirmektedir. IMGA’nın değerlendirilmesi ise, metodun Unity oyun motoruna kodlanması ile gerçekleştirilmiştir.
Prosedürel harita oluşturma Dalga fonksiyonu yığılma Gürültü Algoritma
In this study, the Improved Map Generation Algorithm (IMGA) method is presented to improve traditional methods in procedural map creation. Traditional procedural map generation techniques using noise generation exhibit shortcomings in the consistent composition of a real map with its uniformly distributed features. On the other hand, procedural map creation techniques that use wave function collapse require that some map pieces already exist to create a map. The observed disadvantages were eliminated by using a hybrid technique with the designed IMGA method. The developed algorithm is similar to real maps in terms of the distribution of map regions, does not need 3D model parts, and performs map creation operations without increasing the algorithm's time complexity. The evaluation of IMGA was carried out by coding the method into the Unity game engine.
Procedural terrain generation Wave function collapse Noise Algorithm.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Dağıtılmış Sistemler ve Algoritmalar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Haziran 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 16 Eylül 2023 |
Kabul Tarihi | 26 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 13 Sayı: 3 |