Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ, KAIZEN VE ENTEGRASYON SÜREÇLERİNİN BÜTÜNLEŞİK ANALİZİ

Yıl 2023, Cilt: 4 Sayı: 2, 119 - 132, 30.12.2023
https://doi.org/10.59113/niibfd.1391223

Öz

Bu çalışma, teknolojik gelişmelerin hız kazandığı günümüz dünyasında, işletmelerin kalite ve sürekli gelişim hedeflerine nasıl ulaşabileceklerini ele almaktadır. Özellikle Toplam Kalite Yönetimi (TKY), Kaizen ve Entegrasyon Süreçleri arasındaki derin ilişkiyi inceleyerek, bu üç kavramın işletmelerin sürekli gelişim ve kalite odaklı hedeflerine ulaşmada nasıl bir sinerji yarattığını ortaya koymaktadır. Çalışma, TKY’nin kaliteye odaklanma ve müşteri memnuniyetini artırma, Kaizen’in küçük adımlarla sürekli iyileştirme yapma ve Entegrasyon Süreçlerinin farklı işletme fonksiyonlarını uyumlu bir şekilde çalıştırarak işletmelerin verimliliğini artırma üzerindeki etkilerini detaylı bir şekilde analiz etmektedir. Ayrıca, pandemi sürecinin getirdiği değişikliklere de değinerek, teknoloji odaklı çalışma yöntemlerinin önemini vurgulamaktadır. Sonuç olarak, bu çalışma, TKY, Kaizen ve Entegrasyon kavramlarının etkili bir şekilde birleştirilmesinin, işletmelerin sürekli gelişim ve kalite yönetimi hedeflerine ulaşmalarında kritik bir rol oynadığını göstermektedir.

Kaynakça

  • Abbasaliyev, S. (2020). Öğretim Üyelerinin Algılarına Göre Yükseköğretimde Toplam Kalite Yönetiminin Değerlendirilmesi Üzerine Bir Çalışma. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Samsun.
  • Akar, Y., Gülhan, Y. B., & Acar, P. (2015). Sağlık Sektöründe Kalite Yönetimi, Sağlık Yöneticilerinin Kalite Anlayışı (Ankara İli Örneği). Sağlık Akademisyenleri Dergisi, 2(2), 76-81.
  • Alvarado-Ramírez, K. M., Pumisacho-Álvaro, V. H., Miguel-Davila, J. Á., & Suárez Barraza, M. F. (2018). Kaizen, a continuous improvement practice in organizations: a comparative study in companies from Mexico and Ecuador. The TQM Journal, 30(4), 255-268.
  • Aurel, T., M., Simina, A., & Stefan, T. (2015). Continuous Quality Improvement in Modern Organizations through Kaizen Management. 9th Research-Expert Conference with International Participations “Quality 2015”, Bosnia and Herzegovina-Neum, 27–32.
  • Barraza, M.F.S., Smith, T., & Dahlgaard-Park, S.M. (2009). Lean-Kaizen Public Service: an Empirical Approach in Spanish Local Governments. The TQM Journal, 21(2), 143-167.
  • Baskerville, R. Suzanne P. & Ephraim M. (2003). Enterprise Resource Planning & Organizational Knowledge: Patterns Of Convergence And Divergence. Americas Conference On Information Systems.
  • Brunet, A. P., & New, S. (2003). Kaizen in Japan: an empirical study. International Journal of Operations & Production Management, 23(12), 1426-1446.
  • Chams, N., García-Blandón, J., & Hassan, K. (2021). Role Reversal! Financial Performance as an Antecedent of ESG: The Moderating Effect of Total Quality Management. Sustainability 2021, 13(13), 7026. https://doi.org/10.3390/SU13137026.
  • Chapman, C. S., & Kihn, L. A. (2009). Information system integration, enabling control and performance. Accounting, organizations and society, 34(2), 151-169.
  • Dale, B. G., Van der Wiele, A., & Van Iwaarden, J. D. (1999). TQM: An overview. Managing quality, 3-33. Dalkıran, M. (2021). Türkiye’de ERP Uygulamalarının Değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bahçeşehir Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • Desta, A., Asgedom, H. B, Gebresas, A., & Asheber, M. (2014). Analysis of Kaizen Implementation in Northern Ethiopia’s Manufacturing Industries. International Journal of Business and Commerce, 3(8), 39-57.
  • Erdil, A., ve Başlıgil, H. (2011). Kurumsal Kaynak Planlamanın Endüstriyel İşletme Bünyesinde Kurulması- Kurulumunda Karşılaşılan Sorunlar ve Çözümleri. XI. Üretim Araştırmaları Sempozyumu Bildiriler Kitabı, 624-640, İstanbul.
  • Gencel, U. (2001). Yükseköğretim Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi ve Akreditasyon. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(3), 164-218.
  • Gulledge, T. (2006). What is integration? Industrial Management & Data Systems, 106(1), 5-20.
  • Hartrum, T. C., & Nonnweiler, J. C. (2001, August). Software system integration methodology using formal specifications. In Proceedings of the 44th IEEE 2001 Midwest Symposium on Circuits and Systems. MWSCAS 2001 (Cat. No. 01CH37257) (Vol. 2, pp. 674-677). IEEE.
  • Hellsten, U., & Klefsjö, B. (2000). TQM as a management system consisting of values, techniques and tools. The TQM Magazine, 12(4), 238-244.
  • Irani, Z., & Love, P. E. (2002). Developing a frame of reference for ex-ante IT/IS investment evaluation. European Journal of Information Systems, 11, 74-82.
  • Joseph, I. N., Rajendran, C., & Kamalanabhan, T. J. (1999). An instrument for measuring total quality management implementation in manufacturing-based business units in India. International Journal of Production Research, 37(10), 2201-2215.
  • Karabıyık, B. K. (2019). Yükseköğretimde Kurumsal Uygulamaların Entegrasyonunun Kabul Düzeyine Etki Eden Faktörlerin Belirlenmesi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Larsson, S., Myllyperkiö, P., Ekdahl, F., & Crnkovic, I. (2009). Software product integration: A case study-based synthesis of reference models. Information and software technology, 51(6), 1066-1080.
  • Martínez‐Lorente, A. R., Dewhurst, F., & Dale, B. G. (1998). Total quality management: origins and evolution of the term. The TQM magazine, 10(5), 378-386.
  • McLoughlin, C., & Miura, T. (2018). True Kaizen: Management’s Role in Improving Work Climate And Culture. New York: CRC Press.
  • Negiz, M. (2013). Yükseköğrenimde Toplam Kalite Yönetimi Uygulaması ve Bir Model Önerisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Ngambi, M. T., & Nkemkiafu, A. G. (2015). The Impact of Total Quality Management on Firm's Organizational Performance. American Journal of Management, 15(4).
  • Oliveira, J. M., & Gomes, C. F. (2023). Excellence models beyond total quality management: inception, thematic structure and forthcoming paths. Total Quality Management & Business Excellence, 1-33. Sağlam, S. (2008). ERP Sistemleri ve Üretim Planlama Kontrol Faaliyetleri İlişkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Suárez‐Barraza, M. F., Ramis‐Pujol, J., & Kerbache, L. (2011). Thoughts on kaizen and its evolution: Three different perspectives and guiding principles. International Journal of Lean Six Sigma, 2(4), 288-308.
  • Taşçı, D., Eroğlu, E., Çabuk, S. N., Duman, G., Ağlargöz, O., Erdemir, E., ve Özsoy, E. A. (2013). Kalite Yönetim Sistemleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Web-Ofset.
  • Van Nguyen, T. A., Nguyen, K. H., & Tucek, D. (2023). Total Quality Management 4.0 Framework: Present and Future. Total Quality Management, 16(3), 311-322.
  • Wittenberg, G. (1994). Kaizen-The Many Ways Of Getting Better. Assembly Automation, 14(4):12-17.

INTEGRATED ANALYSIS OF TOTAL QUALITY MANAGEMENT, KAIZEN AND INTEGRATION PROCESSES

Yıl 2023, Cilt: 4 Sayı: 2, 119 - 132, 30.12.2023
https://doi.org/10.59113/niibfd.1391223

Öz

This study examines how organizations can achieve their goals of quality and continuous improvement in today's world, where technological advancements are accelerating. It particularly explores the deep interrelationship between Total Quality Management (TQM), Kaizen, and Integration Processes, demonstrating how these three concepts create synergy in driving organizations toward continuous improvement and quality-focused objectives. The study provides a detailed analysis of the effects of TQM in focusing on quality and enhancing customer satisfaction, Kaizen in promoting continuous improvement through small steps, and Integration Processes in increasing organizational efficiency by harmonizing various business functions. It also touches upon the changes brought about by the pandemic, highlighting the importance of technology-centric working methods. In conclusion, this study shows that the effective combination of TQM, Kaizen, and Integration concepts plays a crucial role in helping organizations achieve their continuous development and quality management goals.

Kaynakça

  • Abbasaliyev, S. (2020). Öğretim Üyelerinin Algılarına Göre Yükseköğretimde Toplam Kalite Yönetiminin Değerlendirilmesi Üzerine Bir Çalışma. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Samsun.
  • Akar, Y., Gülhan, Y. B., & Acar, P. (2015). Sağlık Sektöründe Kalite Yönetimi, Sağlık Yöneticilerinin Kalite Anlayışı (Ankara İli Örneği). Sağlık Akademisyenleri Dergisi, 2(2), 76-81.
  • Alvarado-Ramírez, K. M., Pumisacho-Álvaro, V. H., Miguel-Davila, J. Á., & Suárez Barraza, M. F. (2018). Kaizen, a continuous improvement practice in organizations: a comparative study in companies from Mexico and Ecuador. The TQM Journal, 30(4), 255-268.
  • Aurel, T., M., Simina, A., & Stefan, T. (2015). Continuous Quality Improvement in Modern Organizations through Kaizen Management. 9th Research-Expert Conference with International Participations “Quality 2015”, Bosnia and Herzegovina-Neum, 27–32.
  • Barraza, M.F.S., Smith, T., & Dahlgaard-Park, S.M. (2009). Lean-Kaizen Public Service: an Empirical Approach in Spanish Local Governments. The TQM Journal, 21(2), 143-167.
  • Baskerville, R. Suzanne P. & Ephraim M. (2003). Enterprise Resource Planning & Organizational Knowledge: Patterns Of Convergence And Divergence. Americas Conference On Information Systems.
  • Brunet, A. P., & New, S. (2003). Kaizen in Japan: an empirical study. International Journal of Operations & Production Management, 23(12), 1426-1446.
  • Chams, N., García-Blandón, J., & Hassan, K. (2021). Role Reversal! Financial Performance as an Antecedent of ESG: The Moderating Effect of Total Quality Management. Sustainability 2021, 13(13), 7026. https://doi.org/10.3390/SU13137026.
  • Chapman, C. S., & Kihn, L. A. (2009). Information system integration, enabling control and performance. Accounting, organizations and society, 34(2), 151-169.
  • Dale, B. G., Van der Wiele, A., & Van Iwaarden, J. D. (1999). TQM: An overview. Managing quality, 3-33. Dalkıran, M. (2021). Türkiye’de ERP Uygulamalarının Değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bahçeşehir Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • Desta, A., Asgedom, H. B, Gebresas, A., & Asheber, M. (2014). Analysis of Kaizen Implementation in Northern Ethiopia’s Manufacturing Industries. International Journal of Business and Commerce, 3(8), 39-57.
  • Erdil, A., ve Başlıgil, H. (2011). Kurumsal Kaynak Planlamanın Endüstriyel İşletme Bünyesinde Kurulması- Kurulumunda Karşılaşılan Sorunlar ve Çözümleri. XI. Üretim Araştırmaları Sempozyumu Bildiriler Kitabı, 624-640, İstanbul.
  • Gencel, U. (2001). Yükseköğretim Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi ve Akreditasyon. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(3), 164-218.
  • Gulledge, T. (2006). What is integration? Industrial Management & Data Systems, 106(1), 5-20.
  • Hartrum, T. C., & Nonnweiler, J. C. (2001, August). Software system integration methodology using formal specifications. In Proceedings of the 44th IEEE 2001 Midwest Symposium on Circuits and Systems. MWSCAS 2001 (Cat. No. 01CH37257) (Vol. 2, pp. 674-677). IEEE.
  • Hellsten, U., & Klefsjö, B. (2000). TQM as a management system consisting of values, techniques and tools. The TQM Magazine, 12(4), 238-244.
  • Irani, Z., & Love, P. E. (2002). Developing a frame of reference for ex-ante IT/IS investment evaluation. European Journal of Information Systems, 11, 74-82.
  • Joseph, I. N., Rajendran, C., & Kamalanabhan, T. J. (1999). An instrument for measuring total quality management implementation in manufacturing-based business units in India. International Journal of Production Research, 37(10), 2201-2215.
  • Karabıyık, B. K. (2019). Yükseköğretimde Kurumsal Uygulamaların Entegrasyonunun Kabul Düzeyine Etki Eden Faktörlerin Belirlenmesi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Larsson, S., Myllyperkiö, P., Ekdahl, F., & Crnkovic, I. (2009). Software product integration: A case study-based synthesis of reference models. Information and software technology, 51(6), 1066-1080.
  • Martínez‐Lorente, A. R., Dewhurst, F., & Dale, B. G. (1998). Total quality management: origins and evolution of the term. The TQM magazine, 10(5), 378-386.
  • McLoughlin, C., & Miura, T. (2018). True Kaizen: Management’s Role in Improving Work Climate And Culture. New York: CRC Press.
  • Negiz, M. (2013). Yükseköğrenimde Toplam Kalite Yönetimi Uygulaması ve Bir Model Önerisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Ngambi, M. T., & Nkemkiafu, A. G. (2015). The Impact of Total Quality Management on Firm's Organizational Performance. American Journal of Management, 15(4).
  • Oliveira, J. M., & Gomes, C. F. (2023). Excellence models beyond total quality management: inception, thematic structure and forthcoming paths. Total Quality Management & Business Excellence, 1-33. Sağlam, S. (2008). ERP Sistemleri ve Üretim Planlama Kontrol Faaliyetleri İlişkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Suárez‐Barraza, M. F., Ramis‐Pujol, J., & Kerbache, L. (2011). Thoughts on kaizen and its evolution: Three different perspectives and guiding principles. International Journal of Lean Six Sigma, 2(4), 288-308.
  • Taşçı, D., Eroğlu, E., Çabuk, S. N., Duman, G., Ağlargöz, O., Erdemir, E., ve Özsoy, E. A. (2013). Kalite Yönetim Sistemleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Web-Ofset.
  • Van Nguyen, T. A., Nguyen, K. H., & Tucek, D. (2023). Total Quality Management 4.0 Framework: Present and Future. Total Quality Management, 16(3), 311-322.
  • Wittenberg, G. (1994). Kaizen-The Many Ways Of Getting Better. Assembly Automation, 14(4):12-17.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Gelişme Çalışmaları (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Haktan Akdağ 0009-0003-2151-7228

İpek Deveci Kocakoç 0000-0001-9155-8269

Erken Görünüm Tarihi 30 Aralık 2023
Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2023
Gönderilme Tarihi 15 Kasım 2023
Kabul Tarihi 27 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akdağ, H., & Deveci Kocakoç, İ. (2023). TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ, KAIZEN VE ENTEGRASYON SÜREÇLERİNİN BÜTÜNLEŞİK ANALİZİ. Nazilli İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4(2), 119-132. https://doi.org/10.59113/niibfd.1391223
Şablon için tıklayınız..