Yazım Kuralları

NİİBFD’e sadece Türkçe ve İngilizce metinler kabul edilmektedir.

Yayına gönderilen metinlerin başka bir dergide, kongrede vb. yayımlanmamış veya yayımlanmak üzere gönderilmemiş olması gerekmektedir.

Tam metin, Microsoft Office Word (minimum versiyon Microsoft Office Word 2003), formatında hazırlanmalıdır. Şablon için tıklayınız.. 

  

Metin, A4 ebadında kâğıda aşağıda belirtilmiş olan sayfa kenar boşluk boyutlarına göre hazırlanmalıdır: Üst: 3 cm, Alt: 3 cm, Sol: 2,5 cm, Sağ: 2,5 cm, Üstbilgi: 1,25 cm, Altbilgi:1,25 cm.

Metnin tamamı 11 punto, önce 6 nk sonra 6 nk aralık ve tek satır aralığı olmalı, “Times New Roman” yazı tipi kullanılmalıdır. Tanımlanan özelliklere göre hazırlanan metnin tamamı 25 sayfayı geçmemelidir.

Metnin ilk sayfası aşağıdaki sıra ve kurallar doğrultusunda hazırlanmalıdır:

Başlık: 

Başlık boyutu 14 punto, kalın, ortalı, önce 6 nk sonra 12 nk ve tek satır aralığında, kelimelerin tüm harfleri büyük olacak şekilde en fazla 12 kelimeden (APA style) meydana gelmelidir.

Yazar(lar): 

Boyutu 11 punto, sağa yaslı, önce 6 nk sonra 6 nk ve tek satır aralığında olmalı ve unvan kullanılmamalıdır. Soyadının tamamı büyük harf olmalıdır. Unvan, kurum adresi, e-posta adresi ve ORCID numarası dipnotta gösterilmelidir. Birden çok yazar alt alta yazılmalı ve dipnotlar sayı sırasına göre verilmelidir. 

Türkçe özet: 

Özet metin satır başı girintisi olmaksızın (boyutu 9 punto, önce 6 nk sonra 6 nk ve tek satır aralığında, iki yana yaslı), çalışmanın konusu, amacı, yöntemi ve kayda değer bulgular içermeli ve 250 kelimeyi aşmamalıdır. 

Türkçe anahtar kelimeler: “Anahtar Kelimeler: ” (boyutu 9 punto, önce 6 nk sonra 6 nk ve tek satır aralığında) başlığının hemen yanına en fazla 5 adet yazılmalıdır.

İngilizce başlık: 

Boyutu 12 punto, kalın, ortalı, sadece kelimelerin tamamı büyük harf, önce 12 nk sonra 6 nk ve tek satır aralığında olmalıdır.

İngilizce özet: 

Özet metin satırbaşı girintisi olmaksızın (boyutu 9 punto, önce 6 nk sonra 6 nk ve tek satır aralığında, iki yana yaslı) Türkçe özet metin ile aynı içerikte olmalı ve 250 kelimeyi aşmamalıdır.

İngilizce anahtar kelimeler: 

Keywords: ” (boyutu 9 punto, önce 6 nk sonra 6 nk ve tek satır aralığında) başlığının hemen yanında ve Türkçe anahtar kelimelerle aynı sırada olmalıdır.

JEL kodları: 

İşletme ve ekonomi ile ilgili çalışmalarda JEL kodu verilmesi zorunludur.

JEL Codes:” (boyutu 9 punto, önce 6 nk sonra 6 nk ve tek satır aralığında) başlığının hemen yanında olmalıdır. JEL kodlarına http://www.aeaweb.org/journal/jel_class_system.php adresinde yer almaktadır.

İlk sayfasında başlık ve özet bilgilerin yer aldığı metnin devam eden sayfalarında aşağıda belirtilmiş kurallar uygulanır:

Başlıklar              : Boyutu 11 punto, kalın, sola dayalı, önce 12 nk sonra 6 nk ve tek satır aralığında olmalıdır. Ana başlıkların tamamında büyük harf, alt başlıklarda ise kelimelerin baş harfleri büyük olmalıdır. Başlıklarda numaralandırma,  

GİRİŞ (Başlık numarası verilmez)

1. BAŞLIK 1

1.1. Alt Başlık 

2. BAŞLIK 2

2.1. Alt Başlık

2.1.1. Alt başlık

SONUÇ (Başlık numarası verilmez)

KAYNAKÇA (Başlık numarası verilmez)

şeklinde yapılır.

Paragraflar: Boyutu 11 punto, her iki yana yaslı, önce 6 nk sonra 6 nk ve tek satır aralığında olmalıdır. Paragraflarda satır başı girintisi kullanılmamalıdır.

Tablo ve şekiller: Tablo, grafik ve şekil başlıklarının boyutu 10 punto, kalın, sola dayalı, önce 6 nk sonra 6 nk ve tek satır aralığında olmalıdır. Her ikisinde de başlık numaralandırılması kullanılmalıdır (Tablo 1. …..Şekil 3. …..). Tablo başlıkları tablonun üstünde, şekil başlıkları ise şeklin altında olmalıdır. Tablo, grafik ve şekil içerisindeki metnin yazı tipi boyutu 9 puntodan küçük, 11 puntodan büyük olamaz. 

Metin içerisinde;

·         Ondalık kesirler virgül ile ayrılmalıdır.

·         Denklemlere verilecek sıra numarası parantez içinde sayfanın en sağında ve parantez içinde  yer almalıdır.

·         Matematiksel ifadelerde MS Word’un Denklem Düzenleyicisi’nden ya da MathType yazılımından yararlanılmalıdır.

·         Metinde yer verilen denklem, şekil, grafik ve tablolar hakkında metin içerisinde açıklayıcı bilgiler verilmesine dikkat edilmelidir. 

·         Şekil, grafik ve tablolar için referans gösterilmesi gerekiyorsa bunların hemen altında “Kaynak:” başlığı altında verilmelidir.


            Kaynakça: Boyutu 11 punto, iki yana yaslı, asılı ve 1 cm girintili, önce 6 nk sonra 6 nk ve tek satır aralığında olmalıdır. 

   Atıflar ve kaynakçada APA stili temel alınmaktadır. Dolayısıyla metin içerisindeki kaynak gösterimlerinde yazar soyadı, tarih ve sayfa numaraları kullanılmalıdır. Üç ve daha fazla yazarlı çalışmalarda “vd.” ifadesi kullanılmalıdır. Atıf ve kaynakça gösterim örnekleri aşağıda sunulmuştur.

(Işığıçok, 2011b: 8-10) 
(Poklepović & Babić, 2014)

(Opricovic & Tzeng, 2004: 448).
(Bendel, 2005; Erdem &Kavrukkoca, 2002: 15; Timor, 2011: 45)
(Gavcar vd., 2011: 15)
Kurnaz, Çetinoğlu ve Yaşa (2011)
Womack ve Jones (2003)
Kaya (2009) ya da (Kaya, 2009)

Dergi ve konferans için örnek kaynakçalar:

Bendell, T. (2005). Structuring business process improvement methodologies. Total Quality Management & Business Excellence, 16(8-9), 969–978.

Kurnaz, N., Çetinoğlu, T., & Yaşa, İ. (2011). Yerel yönetimlerde performans değerlendirmesi için dengeli ölçüm kartının kullanılması: Kütahya belediyesinde bir uygulama. Çağdaş Yerel Yönetimler, 20(4), 25–56.

Opricovic, S., & Tzeng, G. H. (2004). Compromise solution by MCDM methods a comparative analysis of VIKOR and TOPSIS, European Journal of Operational Research, 156(2), 445–455.

Önal, İ. (Ağustos 2002). Historical perspectives on school librarianship [Poster]. 68thIFLA General Conference and Council, Glasgow.

Poklepović, T., & Babić, Z. (2014). Stock selection using a hybrid MCDM approach. Croatian Operational Research Review, 5(2014), 273–290.

Kitap ve Tezler için örnek kaynakçalar:

Albayrak, B. (2009). Proje yönetimi ve analizi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.

Sengupta, R. N., Gupta, A., & Dutta, J. (2017). Decision Science: Theory and Practice. UK: CRC Press Taylor & Francis Group.

Heyd, W. (2001). Yakın-Doğu ticaret tarihi (Çev. E. Z. Karal). Ankara: Türk Tarih Kurumu.

Işığıçok, E. (1993). Değişkenler arasındaki ilişkilerin araştırılmasında nedensellik testleri ve bir uygulama denemesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa, Türkiye.

Işığıçok, E. (2011a). Altı sigma kara kuşaklar için hipotez testleri yol haritası. Bursa: Marmara Kitabevi.

Işığıçok, E. (2011b). 100 soruda altı sigma. Bursa: Marmara Kitabevi.

Karluk, S. R. (2005). Kıbrıs’ın AB üyeliği AB’yi böler mi?. O. Kaymakçı (Ed.). Avrupa Birliği üzerine notlar (s. 263-287). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.

Timor, M. (2011). Analitik hiyerarşi prosesi. İstanbul: Türkmen Kitabevi.

Womack, J. P., & Jones, D. T. (2003). Lean thinking. New York: Productivity Press. 

İnternet kaynakları:

Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı. (2006). Dokuzuncu kalkınma planı. Ankara. URL: https://pbk.tbmm.gov.tr/dokumanlar/kalkinma-plani-9-genel-kurul.pdf, Erişim Tarihi: 5 Aralık 2015.

Erdem, S., & Kavrukkoca, G. (2002). Sürekli iyileştirme projelerinin seçiminde analitik hiyerarşi süreci’nin kullanımı. URL: http://www.deu.edu.tr/userweb/sabri.erdem/dosyalar/AHP.pdf, ErişimTarihi: 7 Aralık 2015.

Kaya, İ. (2009, Aralık 22). Postmodern marketing / Postmodern pazarlama. Pazarlama Bi’tanedir. URL: http://pazarlamabitanedir.blogspot.com.tr/2009/12/postmodern-marketing-postmodern.html, Erişim Tarihi: 6 Aralık 2015.

Şablon için tıklayınız..