Çocuklar, ailelerin tatil süreçlerinin planlamasında oldukça etkilidir. Dolayısıyla aileler tatil süreçlerine karar verirken sadece kendilerinin değil, çocuklarının istek ve beklentilerine de önem vererek hareket etmektedir. Bu kapsamda çalışmanın amacı çocuklu ailelerin tatil planlama süreçlerinde işletme seçimleri üzerinde çocuk dostu işletmelere ilişkin farkındalıklarını ve algılarını tespit etmektir. Karma araştırma yönteminin kullanıldığı çalışmada oluşturulan görüşme formu ve anket aracılığıyla 17 ebeveynden veriler elde edilmiştir. Çalışma, Zonguldak Bülent
Ecevit Üniversitesi İnsan Araştırmaları Etik Kurulundan gerekli izinler alınarak gerçekleştirilmiştir. Çalışma sonuçları bir bütün olarak değerlendirildiğinde ebeveynlerin çocuk dostu turizm ve çocuk dostu turizm işletmesi kavramlarına yönelik bilgi ve farkındalıklarının bulunduğu, bununla birlikte ebeveynlerin tatillerini planlarken çocuklarına uygun, çocuk dostu bir işletme tercih ettikleri sonucuna ulaşılmıştır. Çocuk dostu işletmelerin ebeveynlere yaptığı çağrışım unsurları daha çok koruma, güven, hijyen, aktivite ve eğlence ile ilişkilidir. Ebeveynlerin çoğunun tatil süreçlerinde kendi tercihlerinden çok çocuklarının ihtiyaçlarına yönelik olarak seçimler yaptığı belirlenmiştir. Özellikle de çocuklarının yaşlarına uygun aktivitelerin varlığı, ebeveynlerin otel tercihinde bulunmalarında önemli bir faktörü oluşturmaktadır. Araştırmanın bir diğer sonucu ise ebeveynlerin çocuk dostu turizm işletmelerinden aldıkları hizmetten genel olarak memnun kaldıkları ve bu deneyimi çevresine önerdikleri yönünedir.
Children are quite influential in the planning process of family vacations. Therefore, when families make decisions about their vacation, they take into account not only their own desires but also the wishes and expectations of their children. In this context, the aim of the study is to highlight the awareness and perception of child-friendly businesses in the vacation planning process of families with children. Using a mixed research method, data was collected from 17 parents through interviews and surveys. The study was carried out with the necessary permissions from the Human Research Ethics Committee of Zonguldak Bülent Ecevit University. The overall findings indicate that parents have knowledge and awareness of child-friendly tourism and child-friendly tourism businesses. Furthermore, it was determined that parents prefer child-friendly establishments when planning their vacations. The associations conveyed by child-friendly businesses to parents are primarily related to protection, safety, hygiene, activities, and entertainment. It was also identified that most parents prioritize their children's needs over their own preferences during the vacation process. Particularly, the availability of age-appropriate activities for their children constitutes an important factor in parents' hotel choices. Another result of the research is that parents are generally satisfied with the services provided by child-friendly tourism businesses and recommend this experience to others.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beşeri Coğrafya (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 11 Sayı: 2 |
Nişantaşı Üniversitesi kurumsal yayınıdır.