This research is shaped through boycott, which is a cynical consumer behavior. Posters designed for brands that are seen as supporters of Israel were analyzed. In order to clearly identify the source of the posters, four boycott posters published on X social media platform by the non-governmental organization Bosphorus Global on October 24, 2023 constitute the sample of the study. The posters forming the sample were analyzed using Barthes' semiotic analysis perspective. As a result of the analysis, it was revealed that red color and hasthags were used in all posters. By taking advantage of the attention-grabbing feature of the color red, it was aimed to draw the attention of the individuals exposed to the posters on the poster. The red spots on the posters were used as a symbol of the deaths experienced in the attacks in terms of evoking concepts such as danger and death in the human brain. Hashtags were used on all posters to strengthen the spread of boycott actions on social media platforms. Hashtags were used in English and Turkish on the posters. With the use of English language, it was aimed to turn into a global call by utilizing the universality of the language.
Tüketici kitlenin beklentilerinin marka tarafından karşılanmaması durumu sinik tüketici eğilimleri arasında yer alan tüketici boykotlarına neden olmaktadır. Yürütülen bu araştırma çerçevesinde bir sinik tüketici davranışı olan tüketici boykotları için bilgilendirme ve yayılma noktasında büyük önem taşıyan afişler göstergebilimsel açıdan çözümlenmiştir. İsrail destekçisi olarak görülen markalara yönelik tasarlanan afişler üzerinden inceleme yapılmıştır. Afişlerin kaynağının net olarak belirlenebilmesi adına 24 Ekim 2023 tarihinde Bosphorus Global isimli Sivil Toplum Kuruluşu tarafından X sosyal medya platformunda yayınlanan dört boykot afişi araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Örneklemi oluşturan afişler Barthes’ın göstergebilimsel çözümleme perspektifi kullanılarak analiz edilmiştir. Analizler sonucunda tüm afişlerde kırmızı renk kullanımı ve hasthaglere yer verildiği ortaya konulmuştur. Kırmızı rengin dikkat çekme özelliğinden faydalanılarak afişlere maruz kalan bireylerin dikkatinin afiş üzerinde toplanması amaçlanmıştır. Afişlerde yer alan kırmızı renkte lekeler ise insan beyninde tehlike, ölüm gibi kavramları uyandırması bakımından saldırılarda yaşanan ölümlerin simgesi olarak kullanılmıştır. Hashtagler ise boykot eylemlerinin sosyal medya platformları üzerinden yayılımını güçlendirmek adına tüm afişlerde kullanılmıştır. Hashtaglere İngilizce ve Türkçe olarak afişlerde yer verilmiştir. İngilizce dilinin kullanılmasıyla dilin evrenselliğinden yararlanılarak global bir çağrıya dönüşmesi amaçlanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim Sosyolojisi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 22 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 18 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 12 Sayı: 2 |
Nişantaşı Üniversitesi kurumsal yayınıdır.