COVID-19 PANDEMİSİ ve TÜRKİYE'DE TIP EĞİTİMİ
Yıl 2020,
, 595 - 599, 20.12.2020
Burcu Tokuç
,
Gamze Varol
Öz
Koronavirüs hastalığı 2019 (COVID-19) hastalığı son sekiz ayda yaklaşık 14 milyona yakın enfekte kişi ve yarım milyondan fazla ölüm ile varlığını tüm dünyada yakıcı olarak göstermektedir. Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de COVID-19 genelde tüm eğitim sürecini, özelde tıp eğitimini derinden etkilemiş ve uzaktan eğitim sürecini başlatmıştır. Yaşanan bu olağandışı durum ve derin etkileri tıp eğitimi ile ilgili kimi soruların akla gelmesine neden olmuştur. Yazıda bu sorulara yanıt aranırken pandemi ile başlayan uzaktan eğitim süreci değerlendirilmeye çalışılmıştır
Kaynakça
- Referans 1. JHU, Coronavırus Resource Center, BNO Tracking Coronavirus: Map, Data and Timeline. Available online: https://bnonews.com/index.php/ 2020/02/the-latest-coronavirus-cases/ (Erişim Tarihi: 17 July 2020).
- Referans 2. Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Ulusal Çekirdek Eğitim Programı. Erişim: https://dergipark.org.tr/tr/pub/ted/issue/53729/716873 [atıf 12.07.2020]
- Referans 3. Skochelak SE, Stack SJ. Creating the medical schools of the future. Acad Med 2017;92:16-9.
- Referans 4. WHO. Ten Threats to Global Health in 2019. Erişim: https://www.who.int/news-room/feature-stories/ten-threats-to-global-health-in-2019 [atıf 15.07.2020]
- Referans 5. Rose S. Medical Student Education in the time of COVID-19 [published online March 31, 2020]. JAMA 2020. doi: 10.1001/jama.2020.5227.
- Referans 6. Ahmad H, Allaf M. Elghazaly H. COVID-19 and Medical Education [published online March 23, 2020]. Lancet Infect Dis 2020. doi:10.1016/S1473-3099(20)30226- 7.0.
- Referans 7. Saraç Y. YÖK. Üniversitelerdeki Uzaktan Eğitim Süreci ve YKS’nin Yeni Tarihine İlişkin Basın Açıklaması. Erişim: https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/YKS%20Ertelenmesi%20Bas%C4%B1n%20A%C3%A7%C4%B1klamas%C4%B1.aspx [atıf 20.03. 2020]
- Referans 8. Aslan D, Sayek İ. We Need to Rethink on the Medical Education for Pandemic Preparedness: Lessons Learnt From COVID-19. Balkan Med J 2020;37:178-9.
- Referans 9. Aitken T. Chin KL, Liew D, Ofori-Asenso R. Rethinking pandemic preparation: Global Health Security Index (GHSI) is predictive of COVID-19 burden, but in the opposite direction. J Infect 2020 May 8; S0163-4453(20)30273-5. doi: 10.1016/j.jinf.2020.05.001.
- Referans 10. K. Lomis, J. M. Amiel, M. S. Ryan, K. Esposito, M. Green, A. Stagnaro-Green, J. Bull, G. C. Mejicano; AAMC Core EPAs for Entering Residency Pilot Team, Implementing an entrustable professional activities framework in undergraduate medical education: Early lessons from the AAMC core entrustable professional activities for entering residency pilot. Acad. Med. 92, 765–770 (2017). doi:10.1097/ACM.0000000000001543 Medline
- Referans 11. T. Uchida, Y. S. Park, R. K. Ovitsh, J. Hojsak, D. Gowda, J. M. Farnan, M. Boyle, A. D. Blood, F. I. Achike, R. C. Silvestri, Approaches to teaching the physical exam to preclerkship medical students: Results of a national survey. Acad. Med. 94, 129– 134 (2019). doi:10.1097/ACM.0000000000002433 Medline