Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kurumsal İletişimde Sosyal Medya Kullanımı Bağlamında Vega Hastanesinin Instagram Hesabının Söylem Analizi

Yıl 2022, Cilt: 4 Sayı: 1, 40 - 52, 29.04.2022

Öz

Dil, fikirleri beyan etme ve insanlar arasında bir köprü kurmaktır. Bunun yanında kullanım yoluyla bir davranış meydana getirmesinden dolayı güç ve kontrol aracıdır. Dilin bu amaçlarla kullanımına söylem denilmektedir.Aynı konuyu inceleyen farklı kişiler farklı bakış açısıyla olayları, haberleri vb. yorumlayabilmektedir; çünkü kişinin yorumlaması kişinin bilgisine, hayat görüşüne, yaşam tarzına göre şekillenmektedir. Söylem analizi bu sebepten nesnel yaklaşımdan ziyade öznel yaklaşıma daha yakındır. Bakmak ve görmek kelimelerinin arasındaki fark söylem analizi için biçilmiş bir kaftandır. Herkes bakar ve görür; ancak konuya nasıl baktığın ve yaklaştığın önemlidir. Her gün baktığımız ama görmediğimiz, fark etmediğimiz birçok detay vardır.Bu çalışma da söylem analiz yöntemlerinden Bardin’in Yıldız Falı yöntemi kullanılarak Vega Hastanesi ınstagram sosyal medya hesabı incelenmiştir. Hedef kitleye ulaşırken nasıl bir kurumsal iletişim dili kullanıldığı analiz edilip yorumlanmıştır.

Destekleyen Kurum

NAMIK KEMAL ÜNİVERSİTESİ

Teşekkür

Sayın Gökmen KANTAR hocama katkısı,desteği ve yön göstermesinden dolayı teşekkürü borç bilirim.

Kaynakça

  • Bulut, S (2020)Güzellik ve Sağlığın Endüstrileşmesi ve Ticarileştirişi Söylemlerin Sosyal Medyada İnşası: Instagram Örneği, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 1031-1056
  • Elliott, R. (1996). Discourse analysis: exploring action, function and conflict in social texts. Marketing Intelligence & Planning.
  • Fairclough, Norman (2003), Söylemin Diyalektiği, Çeviren: Barış Ço-ban (Der.), Söylem ve İdeoloji. İstanbul: Su Yayınevi, ss.173-184
  • Kantar, Gökmen (2016) Türk Siyasetinde Politik Dil Kullanımı: Binali Yıldırım, Kemal Kılıçdaroğlu Ve Devlet Bahçeli’nin; 7 Ağustos 2016 “Demokrasi Ve Şehitler Mitingi” Söylemlerinin İçerik Analizi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fa-kültesi Dergisi, sayı:2, Van.
  • Kantar,G.,Ersöz,G.(2019). Türk Futbolunda Dil Kullanımı: Beşiktaş, Fenerbahçe, Galatasaray ve Trabzonspor Marşlarının İçerik ve Söylem Analizi. Namık Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 1(1),1-11.
  • Karaduman, S (2017). Eleştirel Söylem Çözümlemesinin Eleştirel Haber Araştırmalarına Katkısı ve Sunduğu Perspektif. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi. Cilt 4, Sayı:2 ss.31-46
  • Kantar, G. (2018). Söylem Üzerine Notlar. G. Kantar içinde, Söylem Üzerine Notlar (s. 90). Ankara: Detay Yayıncılık . Potter, Jonathan (2004), “Söylemsel Psikoloji ve Söylem Analizi”, Sibel A. Arkonaç (Der.), Doğunun ve Batının Yerelliği, İstanbul: Alfa Kitap, ss. 65-91.
  • Sözen,E.(2014) Söylem,Belirsizlik,Mübadele,Bilgi/Güç ve Refleksivite.İstanbul:Paradigma Yayınları.
  • Van Dijk, Teun A. (1993) The Interdisciplinary Study of News as Dis-course, A Handbook of Qualitative Methodologies For Mass Communication Research, Ed. By. Klaus Bruhn Jensen and Nic-holas W. Jankowski, Routledge, London, ss. 108-120.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ebru Kızılyar 0000-0001-9320-4624

Yayımlanma Tarihi 29 Nisan 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kızılyar, E. (2022). Kurumsal İletişimde Sosyal Medya Kullanımı Bağlamında Vega Hastanesinin Instagram Hesabının Söylem Analizi. Namık Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 4(1), 40-52.