Dil, fikirleri beyan etme ve insanlar arasında bir köprü kurmaktır. Bunun yanında kullanım yoluyla bir davranış meydana getirmesinden dolayı güç ve kontrol aracıdır. Dilin bu amaçlarla kullanımına söylem denilmektedir.Aynı konuyu inceleyen farklı kişiler farklı bakış açısıyla olayları, haberleri vb. yorumlayabilmektedir; çünkü kişinin yorumlaması kişinin bilgisine, hayat görüşüne, yaşam tarzına göre şekillenmektedir. Söylem analizi bu sebepten nesnel yaklaşımdan ziyade öznel yaklaşıma daha yakındır. Bakmak ve görmek kelimelerinin arasındaki fark söylem analizi için biçilmiş bir kaftandır. Herkes bakar ve görür; ancak konuya nasıl baktığın ve yaklaştığın önemlidir. Her gün baktığımız ama görmediğimiz, fark etmediğimiz birçok detay vardır.Bu çalışma da söylem analiz yöntemlerinden Bardin’in Yıldız Falı yöntemi kullanılarak Vega Hastanesi ınstagram sosyal medya hesabı incelenmiştir. Hedef kitleye ulaşırken nasıl bir kurumsal iletişim dili kullanıldığı analiz edilip yorumlanmıştır.
NAMIK KEMAL ÜNİVERSİTESİ
Sayın Gökmen KANTAR hocama katkısı,desteği ve yön göstermesinden dolayı teşekkürü borç bilirim.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 4 Sayı: 1 |