This study examines teachers' understanding of and proficiency at producing mathematical models for the purpose of teaching and learning the concepts of integers and fractions. It was carried out with 35 elementary school mathematics teachers. The research employed a qualitative inquiry and used written exam and semi-structured interviews as the main source of data. Data were analysed using qualitative methods that included content and discourse analysis methods. The participants expressed their positive beliefs in the effectiveness of model use in teaching and learning mathematics suggesting that such kind of tools would facilitate meaningful learning and improve students' attitudes towards mathematics. However, their conception of mathematical model was restricted to visual figures such as counters and fraction cards. The participants displayed lack of understanding of the models presented in the textbooks, and they had great struggle at producing appropriate models to explain the ideas related to the concepts of integers and fractions.
Bu çalışmada ilköğretim matematik öğretmenlerinin model algılarının yanı sıra tam sayılar ve kesirler konusu özelinde ders kitaplarında verilen modelleri anlama ve bu kavramlarla alakalı düşünceleri izah etmek için model oluşturmadaki yeterlilikleri incelenmektedir. Nitel yöntemlerinin kullanıldığı bu çalışma 35 matematik öğretmeninin katılımıyla yürütülmüştür. Çalışmada kuramsal çerçeve olarak pedagojik alan bilgisi kavramının yanı sıra matematiksel modelleri konu edinen literatürden yararlanılmıştır. Sonuçlar öğretmenlerin model kullanımın sağlayacağı bilişsel ve duyuşsal katkılar konusunda oldukça pozitif inanç ve düşüncelere sahip olduklarını, ancak model algılarının sayma pulları ve kesir kartları türünden şekil ve şemalara kısıtlanmış olduğunu göstermektedir. Bunun yanı sıra, öğretmenlerin matematik ders kitaplarında sunulmuş olan modelleri anlama ve sembolik olarak verilen matematiksel durumları izah etmek için uygun modeller oluşturup kullanma konularında ciddi sıkıntılar yaşadıkları görülmüştür.
Bayazit, İ., Aksoy, Y., & Kırnap, M. (2011). ÖĞRETMENLERİN MATEMATİKSEL MODELLERİ ANLAMA VE MODEL OLUŞTURMA YETERLİLİKLERİ. Education Sciences, 6(4), 2495-2516.
AMA
Bayazit İ, Aksoy Y, Kırnap M. ÖĞRETMENLERİN MATEMATİKSEL MODELLERİ ANLAMA VE MODEL OLUŞTURMA YETERLİLİKLERİ. NWSA. Mayıs 2011;6(4):2495-2516.
Chicago
Bayazit, İbrahim, Yilmaz Aksoy, ve Merve Kırnap. “ÖĞRETMENLERİN MATEMATİKSEL MODELLERİ ANLAMA VE MODEL OLUŞTURMA YETERLİLİKLERİ”. Education Sciences 6, sy. 4 (Mayıs 2011): 2495-2516.
EndNote
Bayazit İ, Aksoy Y, Kırnap M (01 Mayıs 2011) ÖĞRETMENLERİN MATEMATİKSEL MODELLERİ ANLAMA VE MODEL OLUŞTURMA YETERLİLİKLERİ. Education Sciences 6 4 2495–2516.
IEEE
İ. Bayazit, Y. Aksoy, ve M. Kırnap, “ÖĞRETMENLERİN MATEMATİKSEL MODELLERİ ANLAMA VE MODEL OLUŞTURMA YETERLİLİKLERİ”, NWSA, c. 6, sy. 4, ss. 2495–2516, 2011.
ISNAD
Bayazit, İbrahim vd. “ÖĞRETMENLERİN MATEMATİKSEL MODELLERİ ANLAMA VE MODEL OLUŞTURMA YETERLİLİKLERİ”. Education Sciences 6/4 (Mayıs 2011), 2495-2516.
JAMA
Bayazit İ, Aksoy Y, Kırnap M. ÖĞRETMENLERİN MATEMATİKSEL MODELLERİ ANLAMA VE MODEL OLUŞTURMA YETERLİLİKLERİ. NWSA. 2011;6:2495–2516.
MLA
Bayazit, İbrahim vd. “ÖĞRETMENLERİN MATEMATİKSEL MODELLERİ ANLAMA VE MODEL OLUŞTURMA YETERLİLİKLERİ”. Education Sciences, c. 6, sy. 4, 2011, ss. 2495-16.
Vancouver
Bayazit İ, Aksoy Y, Kırnap M. ÖĞRETMENLERİN MATEMATİKSEL MODELLERİ ANLAMA VE MODEL OLUŞTURMA YETERLİLİKLERİ. NWSA. 2011;6(4):2495-516.