Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

AN INVESTIGATION OF PROSPECTIVE TEACHERS' EXPERIENCES WITH THEIR UNFORGOTTEN TEACHERS FROM A CAREER CHOICE PERSPECTIVE

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 4, 2675 - 2688, 01.05.2011

Öz

ABSTRACT Teachers' personality and teaching practices play an important role for their students' decisions to choose teaching profession. This study aims to investigate and evaluate the unforgotten experiences of prospective teachers with their own elementary school teachers. Participants were 140 prospective teachers from the Primary School Teaching Program at Pamukkale University. The data were gathered by a questionnaire including open-ended questions aiming to reveal positive and negative experiences. The gathered data were analyzed by employing the techniques of content analysis, frequency, and percentage. Findings draw attention to the experiences in ethics and proficiency/deficiency categories and demonstrate that negative experiences often fall into ethics category while positive experiences were in proficiency category. Eliminating the ethical issues might influence the images toward teaching profession.

ÖĞRETMEN ADAYLARINDA İZ BIRAKAN ÖĞRETMENLERLE YAŞANILAN DENEYİMLERİN MESLEK TERCİHLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 4, 2675 - 2688, 01.05.2011

Öz

Öğretmenlerin kişilik özellikleri ve öğretim uygulamaları, öğrencilerin öğretmenlik mesleğini seçmelerinde etkilidir. Bu betimsel çalışmada, öğretmen adaylarının ilköğretim kademesinde öğrenciyken kendi öğretmenleriyle olan deneyimlerinden iz bırakanları incelenerek meslek tercihi açısından değerlendirilmiştir. Çalışmaya Pamukkale Üniversitesinde Sınıf Öğretmenliği programının son sınıfına kayıtlı 140 gönüllü öğretmen adayı katılmıştır. Veriler, olumlu ve olumsuz deneyimleri açığa çıkarmayı amaçlayan iki açık uçlu sorudan oluşan bir anket formuyla toplanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi, frekans ve yüzde istatistikleriyle çözümlenmiştir. Bulgular, etik ve yeterlilik/yetersizlik boyutlarındaki deneyimleri ortaya koyarken; olumsuz deneyimlerin etik boyutunda, olumlu deneyimlerin yeterlik boyutunda yoğunlaştığını göstermektedir. Etik boyuttaki sorunların giderilmesi, mesleğe yönelik imgeleri olumlu yönde etkileyebilir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Hülya Çermik Bu kişi benim

Birsen Doğan Bu kişi benim

Abdurrahman Şahin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Çermik, H., Doğan, B., & Şahin, A. (2011). ÖĞRETMEN ADAYLARINDA İZ BIRAKAN ÖĞRETMENLERLE YAŞANILAN DENEYİMLERİN MESLEK TERCİHLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ. Education Sciences, 6(4), 2675-2688.
AMA Çermik H, Doğan B, Şahin A. ÖĞRETMEN ADAYLARINDA İZ BIRAKAN ÖĞRETMENLERLE YAŞANILAN DENEYİMLERİN MESLEK TERCİHLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ. NWSA. Mayıs 2011;6(4):2675-2688.
Chicago Çermik, Hülya, Birsen Doğan, ve Abdurrahman Şahin. “ÖĞRETMEN ADAYLARINDA İZ BIRAKAN ÖĞRETMENLERLE YAŞANILAN DENEYİMLERİN MESLEK TERCİHLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ”. Education Sciences 6, sy. 4 (Mayıs 2011): 2675-88.
EndNote Çermik H, Doğan B, Şahin A (01 Mayıs 2011) ÖĞRETMEN ADAYLARINDA İZ BIRAKAN ÖĞRETMENLERLE YAŞANILAN DENEYİMLERİN MESLEK TERCİHLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ. Education Sciences 6 4 2675–2688.
IEEE H. Çermik, B. Doğan, ve A. Şahin, “ÖĞRETMEN ADAYLARINDA İZ BIRAKAN ÖĞRETMENLERLE YAŞANILAN DENEYİMLERİN MESLEK TERCİHLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ”, NWSA, c. 6, sy. 4, ss. 2675–2688, 2011.
ISNAD Çermik, Hülya vd. “ÖĞRETMEN ADAYLARINDA İZ BIRAKAN ÖĞRETMENLERLE YAŞANILAN DENEYİMLERİN MESLEK TERCİHLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ”. Education Sciences 6/4 (Mayıs 2011), 2675-2688.
JAMA Çermik H, Doğan B, Şahin A. ÖĞRETMEN ADAYLARINDA İZ BIRAKAN ÖĞRETMENLERLE YAŞANILAN DENEYİMLERİN MESLEK TERCİHLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ. NWSA. 2011;6:2675–2688.
MLA Çermik, Hülya vd. “ÖĞRETMEN ADAYLARINDA İZ BIRAKAN ÖĞRETMENLERLE YAŞANILAN DENEYİMLERİN MESLEK TERCİHLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ”. Education Sciences, c. 6, sy. 4, 2011, ss. 2675-88.
Vancouver Çermik H, Doğan B, Şahin A. ÖĞRETMEN ADAYLARINDA İZ BIRAKAN ÖĞRETMENLERLE YAŞANILAN DENEYİMLERİN MESLEK TERCİHLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ. NWSA. 2011;6(4):2675-88.