Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 4, 1710 - 1729, 01.05.2010

Öz

İLKÖĞRETİM BİRİNCİ KADEMEDEKİ SINIF ÖĞRETMENLERİ İLE KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİSİ OLAN VE OLMAYAN ÖĞRENCİLERİN SINIF İÇİ DAVRANIŞLARININ İNCELENMESİ

Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 4, 1710 - 1729, 01.05.2010

Öz

Bu araştırma, ilköğretim birinci kademedeki sınıf öğretmenleri ile kaynaştırma öğrencisi olan ve olmayan öğrencilerin sınıf içi davranışlarını incelemek amacıyla yapılmıştır. Çalışma grubu, genel eğitim sınıflarında okuyan 10 kaynaştırma öğrencisi (KÖ), 10 normal gelişim gösteren öğrenci (Ortalama Öğrenci; OÖ) ve 10 sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri, betimsel istatistikler ve parametrik olmayan testler yoluyla analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucuna göre, en sık gözlenen gruplanmış öğretmen ve öğrenci davranışları “akademik davranışlar”dır. Hem KÖ ve OÖ’ye yöneltilen öğretmen davranışları arasında; hem de KÖ ve OÖ’nün sınıf-içi davranışları arasında anlamlı bir fark yoktur. Ayrıca, öğretmenlerin akademik davranışları öğrencilerin akademik davranışlarını arttırmaktadır ve KÖ’lerin karşıt (problem) davranışları ile akademik davranışları arasında; OÖ’lerin ise, karşıt davranışları ile akademik ve görev davranışları arasında, yüksek düzeyde, olumsuz yönde ve anlamlı bir ilişki bulunmaktadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

SELMA Akalın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Akalın, S. (2010). İLKÖĞRETİM BİRİNCİ KADEMEDEKİ SINIF ÖĞRETMENLERİ İLE KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİSİ OLAN VE OLMAYAN ÖĞRENCİLERİN SINIF İÇİ DAVRANIŞLARININ İNCELENMESİ. Education Sciences, 5(4), 1710-1729.
AMA Akalın S. İLKÖĞRETİM BİRİNCİ KADEMEDEKİ SINIF ÖĞRETMENLERİ İLE KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİSİ OLAN VE OLMAYAN ÖĞRENCİLERİN SINIF İÇİ DAVRANIŞLARININ İNCELENMESİ. NWSA. Mayıs 2010;5(4):1710-1729.
Chicago Akalın, SELMA. “İLKÖĞRETİM BİRİNCİ KADEMEDEKİ SINIF ÖĞRETMENLERİ İLE KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİSİ OLAN VE OLMAYAN ÖĞRENCİLERİN SINIF İÇİ DAVRANIŞLARININ İNCELENMESİ”. Education Sciences 5, sy. 4 (Mayıs 2010): 1710-29.
EndNote Akalın S (01 Mayıs 2010) İLKÖĞRETİM BİRİNCİ KADEMEDEKİ SINIF ÖĞRETMENLERİ İLE KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİSİ OLAN VE OLMAYAN ÖĞRENCİLERİN SINIF İÇİ DAVRANIŞLARININ İNCELENMESİ. Education Sciences 5 4 1710–1729.
IEEE S. Akalın, “İLKÖĞRETİM BİRİNCİ KADEMEDEKİ SINIF ÖĞRETMENLERİ İLE KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİSİ OLAN VE OLMAYAN ÖĞRENCİLERİN SINIF İÇİ DAVRANIŞLARININ İNCELENMESİ”, NWSA, c. 5, sy. 4, ss. 1710–1729, 2010.
ISNAD Akalın, SELMA. “İLKÖĞRETİM BİRİNCİ KADEMEDEKİ SINIF ÖĞRETMENLERİ İLE KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİSİ OLAN VE OLMAYAN ÖĞRENCİLERİN SINIF İÇİ DAVRANIŞLARININ İNCELENMESİ”. Education Sciences 5/4 (Mayıs 2010), 1710-1729.
JAMA Akalın S. İLKÖĞRETİM BİRİNCİ KADEMEDEKİ SINIF ÖĞRETMENLERİ İLE KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİSİ OLAN VE OLMAYAN ÖĞRENCİLERİN SINIF İÇİ DAVRANIŞLARININ İNCELENMESİ. NWSA. 2010;5:1710–1729.
MLA Akalın, SELMA. “İLKÖĞRETİM BİRİNCİ KADEMEDEKİ SINIF ÖĞRETMENLERİ İLE KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİSİ OLAN VE OLMAYAN ÖĞRENCİLERİN SINIF İÇİ DAVRANIŞLARININ İNCELENMESİ”. Education Sciences, c. 5, sy. 4, 2010, ss. 1710-29.
Vancouver Akalın S. İLKÖĞRETİM BİRİNCİ KADEMEDEKİ SINIF ÖĞRETMENLERİ İLE KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİSİ OLAN VE OLMAYAN ÖĞRENCİLERİN SINIF İÇİ DAVRANIŞLARININ İNCELENMESİ. NWSA. 2010;5(4):1710-29.