Bu çalışmanın amacı, Fen Bilgisi Öğretmenliği ve Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dallarında öğrenim gören son sınıf öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerini belirlemek ve bu eğilimleri, öğretmen adaylarının akademik başarılarına ve cinsiyetlerine göre karşılaştırmaktır. Araştırmada öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerini ortaya çıkarmak amacıyla Kaliforniya Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde t-testi ve korelasyon katsayısı hesaplanmıştır. Yapılan analizler sonucunda fen bilgisi öğretmen adayları ve sınıf öğretmeni adaylarının genelinin düşük ve orta düzeyde eleştirel düşünme eğilimine sahip oldukları saptanmıştır. Ayrıca çalışma sonuçlarına göre eleştirel düşünme eğilimi ve akademik ortalama arasında da anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Bununla birlikte, kız öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilim puanlarının erkek öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilim puanlarından daha yüksek olduğu görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 3 |