Bu araştırmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığı’nın açmış olduğu hizmet-içi eğitim kurslarında görevlendirilen eğiticilerin, sınıf-içi eğitim uygulamalarını gerçekleştirirken, oluşturmacılık (constructivizm) veya doğrudan öğretim (direct instruction) modellerinden hangisini ön plana aldıklarını ortaya koymaktır. Ayrıca yapılan çalışma yetişkin eğiticisi olarak eğiticilerin rollerini ve kendilerini nasıl tanımladıklarına yönelik görüşlerini de ortaya koymayı hedeflemektedir. Araştırma betimsel bir çalışma olup “tarama” modeli kullanılmıştır. Araştırma için açık uçlu sorulardan oluşan bir görüşme formu geliştirilmiştir. Elde edilen veriler betimsel analiz ile irdelenmiştir. Görüşme yarı-yapılandırılmış bir şekilde 58 yetişkin eğiticisi üzerinde uygulanmıştır. Elde edilen bulgulara göre, M.E.B.’in yürütmekte olduğu hizmet-içi eğitimlerinde, yetişkin eğiticilerinin her iki modeli de kullandıkları ortaya çıkmış, fakat eğiticilerin daha çok doğrudan öğretim modelini tercih ettikleri belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 2 |