Bu araştırmanın amacı, ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin bilimsel bilgiye yönelik görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Toplam 478 öğrenci üzerinde uygulanan bu araştırmada öğrencilerin bilimsel bilgiye yönelik görüşlerini belirlemek amacıyla, Çoban ve Ergin (2008) tarafından geliştirilen Likert tipi bir ölçek kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, öğrencilerin bilimsel bilgiye ait görüşleri annelerinin ve babalarının eğitim düzeyleri, ailelerinin gelir düzeyleri, evde internet bağlantısı bulunma durumu, akademik başarıları, okulda laboratuvar uygulaması yapma durumu ve okul dışında eğitim görme durumuna göre farklılık göstermiştir. Sonuç olarak öğrencilerin bilimsel bilgiye yönelik görüşlerine birçok değişkenin etki ettiği ortaya çıkmıştır. Özellikle anne ve babalar çocuklarını okul dışı eğitim kurumlarına teşvik etmeli ve başarılarını arttırıcı ortamlar oluşturmalı ve laboratuvar ortamında daha çok öğrencilerin sorgulayacağı ve araştırma imkânı olabilecek ortamlar oluşturmalıdır.
Bilimsel Bilgi Bilimin Doğası İlköğretim Öğrencileri Görüş Fen
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 2 |