BibTex RIS Kaynak Göster

THE SCIENCE PRE-SERVICE TEACHERS' OPINIONS RELATED TO PORTFOLIO FILES

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 3, 908 - 922, 01.04.2009

Öz

The aim of this study is to evaluate the science pre-service teachers' opinions related to portfolio that are one of the alternative evaluation approaches based on student centered education. At the end of the study, %6 of pre-service teachers indicated that the portfolio process is very efficient, while %43 efficient and %37 medium level efficient. On the other hand, %14 of pre-service teachers indicated that the portfolio process is not efficient. As a result of interviews with pre-service teachers who are chosen randomly, from the participants, most of them thought that portfolio applications are necessary during science lessons. Also they indicated that portfolios enable pre-service teachers to show their development in lessons and to be more regular, organized in the lesson. Most of pre-service teachers thought that portfolio application shouldn't be used in other lessons. Also all of the pre-service teachers indicated that portfolio application is necessary at learning-teaching process and so far they have never used portfolios in any lesson.

FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ PORTFOLYO UYGULAMASINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 3, 908 - 922, 01.04.2009

Öz

Bu çalışmanın amacı, öğrenci merkezli eğitimde temel alınan alternatif değerlendirme yaklaşımlarından biri olan portfolyolara ilişkin fen bilgisi öğretmen adaylarının görüşlerini değerlendirmektir. Yapılan çalışma sonucunda; çalışma grubunu oluşturan öğretmen adaylarının %6'sı portfolyo değerlendirme sürecinin çok etkin, %43'ü etkin ve %37'si orta düzeyde etkin bir uygulama süreci olduğunu belirtirken, %14'ü ise etkin olmayan bir uygulama süreci olduğunu belirtmiştir. Çalışma grubu içerisinden rasgele seçilen öğretmen adaylarıyla yapılan görüşmeler sonucunda da; öğretmen adaylarının çoğunluğu, portfolyo uygulamasının fen bilgisi dersinde yapılması gerektiğini, portfolyoların öğretmen adaylarının dersteki gelişimlerini daha iyi yansıttığını ve derse yönelik daha düzenli ve organize olmalarını sağladığını ifade etmiştir. Yine öğretmen adaylarının büyük bir çoğunluğu portfolyo uygulamasının diğer derslerde uygulanmaması gerektiği görüşündedir. Ayrıca öğretmen adaylarının tamamı portfolyo uygulamasının öğrenme-öğretme sürecinde yararlı olduğunu ifade ederken, şu ana kadar hiçbir derste portfolyo uygulaması yapmadıklarını belirtmişlerdir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Esra Uçak

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 4 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Uçak, E. (2009). FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ PORTFOLYO UYGULAMASINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Education Sciences, 4(3), 908-922. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Uçak E. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ PORTFOLYO UYGULAMASINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. NWSA. Nisan 2009;4(3):908-922. doi:10.12739/10.12739
Chicago Uçak, Esra. “FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ PORTFOLYO UYGULAMASINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences 4, sy. 3 (Nisan 2009): 908-22. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Uçak E (01 Nisan 2009) FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ PORTFOLYO UYGULAMASINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Education Sciences 4 3 908–922.
IEEE E. Uçak, “FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ PORTFOLYO UYGULAMASINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”, NWSA, c. 4, sy. 3, ss. 908–922, 2009, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Uçak, Esra. “FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ PORTFOLYO UYGULAMASINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences 4/3 (Nisan 2009), 908-922. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Uçak E. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ PORTFOLYO UYGULAMASINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. NWSA. 2009;4:908–922.
MLA Uçak, Esra. “FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ PORTFOLYO UYGULAMASINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences, c. 4, sy. 3, 2009, ss. 908-22, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Uçak E. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ PORTFOLYO UYGULAMASINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. NWSA. 2009;4(3):908-22.