BibTex RIS Kaynak Göster

FAMILY INVOLVED SOCIAL SKILLS INSTRUCTION ON PRESCHOOL EDUCATION

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 3, 1110 - 1122, 01.04.2009

Öz

The purpose of this study is to support and develop the basic social skills of preschool children by a parent involved social skill programme with a parent involvement approach. The research was conducted with 40 six years old preschool children attending kindergarten and their parents. The research was demonstrated as pre-post test experimental design with experimental and control group. After experimental and control groups were determined, teachers in each group completed Social Skills Evaluation Scale and parents were given Parents Involvement Scale and Personal Information Form. The children in experimental group received "Parents Involved Social Skill Instruction" during eight weeks whereas the control groups were treated normally without any interference of their daily routine activities. At the end of the research, the results demonstrate that post-test scores of parent and children in the experimental group were observed to increase differ significantly for each subscale for the experimental group.

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE AİLE KATILIMLI SOSYAL BECERİ EĞİTİMİ

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 3, 1110 - 1122, 01.04.2009

Öz

Bu araştırmanın amacı geliştirilen aile katılımlı sosyal beceri eğitimi programı ile ailelerden destek alan bir yaklaşımla okul öncesi eğitim almakta olan 6 yaş grubu çocukların temel sosyal becerilerinin desteklenmesi ve geliştirilmesidir. Araştırma, anaokuluna devam eden 6 yaş grubu kırk çocuk ve ailelerinin katılımı ile gerçekleşmiştir. Araştırmanın modeli ön test son test kontrol gruplu deneysel desen olarak belirlenmiştir. Araştırmanın veri toplama araçları, Sosyal Becerileri Değerlendirme Ölçeği, Aile Katılım Ölçeği ve kişisel bilgi formu'dur. Deney Grubundaki çocuklar ve ailelerine sekiz hafta süresince "Aile Katılımlı Sosyal Beceri Eğitimi" uygulanmıştır. Kontrol grubunda günlük eğitim öğretim aktivitelerine herhangi bir müdahalede bulunulmamıştır. Araştırma sonucunda deney grubunda yer alan aileler ve çocukların ölçeklerden aldıkları puanların anlamlı düzeyde artış gösterdiği görülmüştür.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Deniz Ekinci Vural Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 4 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Vural, D. E. (2009). OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE AİLE KATILIMLI SOSYAL BECERİ EĞİTİMİ. Education Sciences, 4(3), 1110-1122. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Vural DE. OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE AİLE KATILIMLI SOSYAL BECERİ EĞİTİMİ. NWSA. Nisan 2009;4(3):1110-1122. doi:10.12739/10.12739
Chicago Vural, Deniz Ekinci. “OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE AİLE KATILIMLI SOSYAL BECERİ EĞİTİMİ”. Education Sciences 4, sy. 3 (Nisan 2009): 1110-22. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Vural DE (01 Nisan 2009) OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE AİLE KATILIMLI SOSYAL BECERİ EĞİTİMİ. Education Sciences 4 3 1110–1122.
IEEE D. E. Vural, “OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE AİLE KATILIMLI SOSYAL BECERİ EĞİTİMİ”, NWSA, c. 4, sy. 3, ss. 1110–1122, 2009, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Vural, Deniz Ekinci. “OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE AİLE KATILIMLI SOSYAL BECERİ EĞİTİMİ”. Education Sciences 4/3 (Nisan 2009), 1110-1122. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Vural DE. OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE AİLE KATILIMLI SOSYAL BECERİ EĞİTİMİ. NWSA. 2009;4:1110–1122.
MLA Vural, Deniz Ekinci. “OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE AİLE KATILIMLI SOSYAL BECERİ EĞİTİMİ”. Education Sciences, c. 4, sy. 3, 2009, ss. 1110-22, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Vural DE. OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE AİLE KATILIMLI SOSYAL BECERİ EĞİTİMİ. NWSA. 2009;4(3):1110-22.