BibTex RIS Kaynak Göster

A MODEL PROPOSAL ON APPLICATIONS OF INTELLIGENT TUTORING SYSTEMS IN THE EDUCATION

Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 2, 121 - 128, 01.03.2010

Öz

A system, which assesses a student's level in a certain lesson by using intelligent tutoring systems, has been designed in this study. The system's expert knowledge module is designed to be made up of two components, field knowledge and rule base. The component of field knowledge is a course that encompasses all educational subjects whereas the rule base component is a list of rules, which evaluates errors made by students in exercises related subjects and, if requested, is formed in order to provide personal feedback, explanations and tips. The aim of this system is to bring the student's knowledge on par with the field knowledge. Thanks to this measurement module of the intelligent system it is possible to evaluate the student's level in any lesson without manual intervention.

EĞİTİMDE AKILLI ÖĞRETİM SİSTEMLERİ UYGULAMALARINA YÖNELİK BİR MODEL ÖNERİSİ

Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 2, 121 - 128, 01.03.2010

Öz

Bu çalışmada, bir öğrencinin ders hakkındaki durumunu akıllı öğretim sistemleri ile tespit eden bir sistem tasarlanmıştır. Hazırlanan sistemin uzman bilgi modülü, alan bilgisi ve kural tabanı olarak iki bileşen halinde tasarlanmıştır. Alan bilgisi bileşeni, öğretim konularını kapsayan bir ders olarak, kural tabanı ise konulara ait alıştırmalarda öğrenci hatalarını bulmak ve isteğe bağlı ipuçları, açıklama ve kişiselleştirilmiş geribildirimler sunmak üzere oluşturulmuş bir kurallar listesidir. Bu sistemin amacı öğrencinin bilgisini, alan bilgisi ile eş duruma getirmektir. Akıllı sistemin bu ölçme modülü sayesinde öğrencinin ders hakkındaki durum bilgisi insana ihtiyaç duymadan belirlenmektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Bilgisayar Mühendisliği
Yazarlar

Ferhat Bahçeci Bu kişi benim

Mehmet Gürol Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Bahçeci, F., & Gürol, M. (2010). EĞİTİMDE AKILLI ÖĞRETİM SİSTEMLERİ UYGULAMALARINA YÖNELİK BİR MODEL ÖNERİSİ. Engineering Sciences, 5(2), 121-128. https://doi.org/10.12739/nwsaes.v5i2.5000067080
AMA Bahçeci F, Gürol M. EĞİTİMDE AKILLI ÖĞRETİM SİSTEMLERİ UYGULAMALARINA YÖNELİK BİR MODEL ÖNERİSİ. Engineering Sciences. Mart 2010;5(2):121-128. doi:10.12739/nwsaes.v5i2.5000067080
Chicago Bahçeci, Ferhat, ve Mehmet Gürol. “EĞİTİMDE AKILLI ÖĞRETİM SİSTEMLERİ UYGULAMALARINA YÖNELİK BİR MODEL ÖNERİSİ”. Engineering Sciences 5, sy. 2 (Mart 2010): 121-28. https://doi.org/10.12739/nwsaes.v5i2.5000067080.
EndNote Bahçeci F, Gürol M (01 Mart 2010) EĞİTİMDE AKILLI ÖĞRETİM SİSTEMLERİ UYGULAMALARINA YÖNELİK BİR MODEL ÖNERİSİ. Engineering Sciences 5 2 121–128.
IEEE F. Bahçeci ve M. Gürol, “EĞİTİMDE AKILLI ÖĞRETİM SİSTEMLERİ UYGULAMALARINA YÖNELİK BİR MODEL ÖNERİSİ”, Engineering Sciences, c. 5, sy. 2, ss. 121–128, 2010, doi: 10.12739/nwsaes.v5i2.5000067080.
ISNAD Bahçeci, Ferhat - Gürol, Mehmet. “EĞİTİMDE AKILLI ÖĞRETİM SİSTEMLERİ UYGULAMALARINA YÖNELİK BİR MODEL ÖNERİSİ”. Engineering Sciences 5/2 (Mart 2010), 121-128. https://doi.org/10.12739/nwsaes.v5i2.5000067080.
JAMA Bahçeci F, Gürol M. EĞİTİMDE AKILLI ÖĞRETİM SİSTEMLERİ UYGULAMALARINA YÖNELİK BİR MODEL ÖNERİSİ. Engineering Sciences. 2010;5:121–128.
MLA Bahçeci, Ferhat ve Mehmet Gürol. “EĞİTİMDE AKILLI ÖĞRETİM SİSTEMLERİ UYGULAMALARINA YÖNELİK BİR MODEL ÖNERİSİ”. Engineering Sciences, c. 5, sy. 2, 2010, ss. 121-8, doi:10.12739/nwsaes.v5i2.5000067080.
Vancouver Bahçeci F, Gürol M. EĞİTİMDE AKILLI ÖĞRETİM SİSTEMLERİ UYGULAMALARINA YÖNELİK BİR MODEL ÖNERİSİ. Engineering Sciences. 2010;5(2):121-8.