Social marketing differs from traditional marketing applications since it sell ideas, attitudes and behaviors. As a growing global communication resource, the internet is beginning to play an important role in raising public awareness of environmental and social issues. Informative encapsulate descriptions and definitions of major concepts associated with sustainability, thereby encouraging viewers to preserve the natural and economical resources for the future generations and affecting consumption patterns. The aim of this study is to highlight the concept of social marketing campaigns in web design as solutions for changing consumers attitudes. The case of "Sudaki Ayak İzim" Campaign is analyzed to identify the semiotics and graphic design principles that need to be considered for an effective campaign
Sosyal pazarlama, geleneksel pazarlamadan farklı olarak bir düşünceyi, davranışı satmaya yöneliktir. Büyüyen küresel iletişim aracı olarak internet, çevre ve sosyal sorunları konusunda kamu bilinci oluşturmada önemli bir rol oynamaktadır. Sürdürülebilirlik ve tüketim modelleri ile ilgili önemli konuları kapsayan kısa ve öz tanımlama içeren bilgilendirici ve etkileşimli grafik tasarım uygulamaları, izleyiciyi doğal ve ekonomik kaynakları gelecek kuşaklar için korumaya teşvik edebilir. Bu çalışmada, Sosyal pazarlama kavramı ve tüketici davranışlarını değiştirmeye yönelik olarak web ortamında yapılan “Sudaki Ayak İzim Kampanyası“, incelenerek daha etkin bir kampanya için dikkate alınması gereken unsurlar, göstergebilim ve grafik tasarım prensipleri açısından analiz edilmeye çalışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Uygulamalı Sanatlar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 10 Sayı: 1 |