Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 14 Sayı: 3, 227 - 236, 08.07.2019

Öz


Kaynakça

  • 1. Altaş, Ş., (2018). İmgenin Bakışı, (Yayımlanmış Sanatta Yeterlilik Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • 2. Berger, J., (1989). Picasso’nun Başarısı ve Başarısızlığı, (Yurdanur Salman, Müge Gürsoy, Çev.). İstanbul: Metis Yayınları.
  • 3. Barthes, R., (2014). Göz Metaforu. G. Bataille, Gözün Hikayesi kitabı içinde (Berna Serveryan, Çev.). Ankara: Chiviyazıları Yayınevi.
  • 4. Batur, E., (2009). Gövde’m, İstanbul: Sel Yayıncılık.
  • 5. Cotter, H., (2016, 20 Ekim). Kerry James Marshall’ın Resim Sergisi, Amerika’da Siyah Olmak Ne Anlama Gelir? New York Times. https://nyti.ms/2B6qEB7 adresinden 14.11.2018 tarihinde erişilmiştir.
  • 6. Danto, A., (2012). Sıradan Olanın Başkalaşımı, (Esin Berktaş, Özge Ejder, Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • 7. Deleuze, G., (2009). Francis Bacon Duyumsamanın Mantığı, (Can Batukan, Ece Erbay, Çev.). İstanbul: Norgunk Yayınları.
  • 8. Gompertz, W., (2018). Sanatçı Gibi Düşün, (Süreyya Evren, Çev.). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • 9. Isenberg, B., (2017, 7 Mart). Kerry James Marshall İçin Görev Açık: Siyah Yaşamın Portrelerini Fazlasıyla Beyaz Olan Sanat Müzelerine Getirme. Los Angeles Times. https://lat.ms/2mKIeUB adresinden 14.11.2018 tarihinde erişilmiştir.
  • 10. Lacan, J., (2013). Psikanalizin Dört Temel Kavramı, (Nilüfer Erdem, Çev:). İstanbul: Metis Yayınları.
  • 11. May, R., (2015). Yaratma Cesareti, (Alper Oysal, Çev.). İstanbul: Metis Yayınları.
  • 12. Sartre, P.J., (2011). Varlık ve Hiçlik, (Turan llgaz, Gaye Çankaya Eksen, Çev.). İstanbul: İthaki Yayınları.
  • 13. Sayın, Z., (2013). İmgenin Pornografisi. İstanbul: Metis Yayınları.
  • 14. Sennett, R., (1999). Gözün Vicdanı Kentin Tasarımı ve Toplumsal Yaşam, (Süha Sertabiboğlu, Can Kurultay, Çev.). İstanbu: Ayrıntı Yayınları.

Kerry James Marshall’ın ‘De Style’ Eserindeki Siyah İmgelerin Gözleri

Yıl 2019, Cilt: 14 Sayı: 3, 227 - 236, 08.07.2019

Öz


İmge, büyük bir yıkımın ardından ortaya çıkan
oluşumdur. Bu yıkım melez bir gerçekliğin oluşmasına neden olmaktadır. Her
sanatçı hybrid formlardan yeni bir gerçeklik dünyası inşa etmektedir. Sanatçıların
inşa ettiği bu yeni gerçeklik alanları bazı durumların ön plana çıkmasına neden
olmaktadır. İşte bu bağlamda Kerry James Marshall eserleriyle yarattığı o yeni
gerçeklik alanlarında siyahi ırkı ön plana çıkmıştır. Yani aslında siyahi olan
sanatçı yaratıcılığını yine siyahilere borçludur. Siyahların beyaz kültürün
egemen olduğu toplumlarda yaşadığı ötekileştirme sanatçının temel konusudur.
‘De Style’ eseri bu kaygılarla ortaya çıkmış bir çalışmadır. Eserin ismi
Mondrian’nın soyut sanat hareketine bir göndermedir. Eserde imgeler tamamen
siyah bir leke olarak karşımıza geçmiş ve ötekileştirme duygusunu bu sefer bize
hissettirmişlerdir. Öteki konumuna düşen izleyici bu yolla kendisini derin bir
sorgulamanın içerisinde bulmuştur.   Peki, siyah imgelerin gözleri ne durumdadır? Siyah
imgelerin gözleri, tüm bunların yanı sıra bizi kıskaca alarak sorguya
çekmiştir. Çünkü bize karşı üstün olan siyah imgeler ve onların gözleridir.  İmgelerin gözlerindeki beyazlık varlığın
varoluş noktasıdır. Öze açılan kapıdır. 

Kaynakça

  • 1. Altaş, Ş., (2018). İmgenin Bakışı, (Yayımlanmış Sanatta Yeterlilik Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • 2. Berger, J., (1989). Picasso’nun Başarısı ve Başarısızlığı, (Yurdanur Salman, Müge Gürsoy, Çev.). İstanbul: Metis Yayınları.
  • 3. Barthes, R., (2014). Göz Metaforu. G. Bataille, Gözün Hikayesi kitabı içinde (Berna Serveryan, Çev.). Ankara: Chiviyazıları Yayınevi.
  • 4. Batur, E., (2009). Gövde’m, İstanbul: Sel Yayıncılık.
  • 5. Cotter, H., (2016, 20 Ekim). Kerry James Marshall’ın Resim Sergisi, Amerika’da Siyah Olmak Ne Anlama Gelir? New York Times. https://nyti.ms/2B6qEB7 adresinden 14.11.2018 tarihinde erişilmiştir.
  • 6. Danto, A., (2012). Sıradan Olanın Başkalaşımı, (Esin Berktaş, Özge Ejder, Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • 7. Deleuze, G., (2009). Francis Bacon Duyumsamanın Mantığı, (Can Batukan, Ece Erbay, Çev.). İstanbul: Norgunk Yayınları.
  • 8. Gompertz, W., (2018). Sanatçı Gibi Düşün, (Süreyya Evren, Çev.). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • 9. Isenberg, B., (2017, 7 Mart). Kerry James Marshall İçin Görev Açık: Siyah Yaşamın Portrelerini Fazlasıyla Beyaz Olan Sanat Müzelerine Getirme. Los Angeles Times. https://lat.ms/2mKIeUB adresinden 14.11.2018 tarihinde erişilmiştir.
  • 10. Lacan, J., (2013). Psikanalizin Dört Temel Kavramı, (Nilüfer Erdem, Çev:). İstanbul: Metis Yayınları.
  • 11. May, R., (2015). Yaratma Cesareti, (Alper Oysal, Çev.). İstanbul: Metis Yayınları.
  • 12. Sartre, P.J., (2011). Varlık ve Hiçlik, (Turan llgaz, Gaye Çankaya Eksen, Çev.). İstanbul: İthaki Yayınları.
  • 13. Sayın, Z., (2013). İmgenin Pornografisi. İstanbul: Metis Yayınları.
  • 14. Sennett, R., (1999). Gözün Vicdanı Kentin Tasarımı ve Toplumsal Yaşam, (Süha Sertabiboğlu, Can Kurultay, Çev.). İstanbu: Ayrıntı Yayınları.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şemsi Altaş

Yayımlanma Tarihi 8 Temmuz 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 14 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Altaş, Ş. (2019). Kerry James Marshall’ın ‘De Style’ Eserindeki Siyah İmgelerin Gözleri. Fine Arts, 14(3), 227-236.
AMA Altaş Ş. Kerry James Marshall’ın ‘De Style’ Eserindeki Siyah İmgelerin Gözleri. Fine Arts. Temmuz 2019;14(3):227-236.
Chicago Altaş, Şemsi. “Kerry James Marshall’ın ‘De Style’ Eserindeki Siyah İmgelerin Gözleri”. Fine Arts 14, sy. 3 (Temmuz 2019): 227-36.
EndNote Altaş Ş (01 Temmuz 2019) Kerry James Marshall’ın ‘De Style’ Eserindeki Siyah İmgelerin Gözleri. Fine Arts 14 3 227–236.
IEEE Ş. Altaş, “Kerry James Marshall’ın ‘De Style’ Eserindeki Siyah İmgelerin Gözleri”, Fine Arts, c. 14, sy. 3, ss. 227–236, 2019.
ISNAD Altaş, Şemsi. “Kerry James Marshall’ın ‘De Style’ Eserindeki Siyah İmgelerin Gözleri”. Fine Arts 14/3 (Temmuz 2019), 227-236.
JAMA Altaş Ş. Kerry James Marshall’ın ‘De Style’ Eserindeki Siyah İmgelerin Gözleri. Fine Arts. 2019;14:227–236.
MLA Altaş, Şemsi. “Kerry James Marshall’ın ‘De Style’ Eserindeki Siyah İmgelerin Gözleri”. Fine Arts, c. 14, sy. 3, 2019, ss. 227-36.
Vancouver Altaş Ş. Kerry James Marshall’ın ‘De Style’ Eserindeki Siyah İmgelerin Gözleri. Fine Arts. 2019;14(3):227-36.