The paper aims to interrogate the perceptions of the publics about the functionality of public relations with a fieldwork. Accordingly, the author conducts a survey with a sample of 564 people in the city centrum of Gaziantep within the fieldwork. The author determines that public relations is an important function by undertaking a supportive function for an organization’s management in the research findings. Secondly, public relations applications particularly in Gaziantep seem inadequate. Thirdly, we suggest which networks you should use in public relations works by tending to social networks
Halkla ilişkiler, işletmeler açısından değerlendirildiğinde, çağımızın gelişim gösteren yönetsel bir fonksiyonudur. Kamuların algılarını başarıyla yönetmek, halkla ilişkiler çalışmalarının başat işlevselliklerinden biri olarak öne çıkmaktadır. Yeni iletişim teknolojileri, örgütlerin halkla ilişkiler çalışmalarının kapasitesini artırmıştır. Web ağının olanaklarından yararlanma ve özellikle sosyal medya ağının akıcılığını kullanma, halkla ilişkilerin gücünü pekiştirmiştir. Sistemler yaklaşımı, halkla ilişkilerin örgütlerin destekleyici fonksiyonu olma pozisyonunu açıklama bağlamında önemli bir bakış getirmektedir. Çalışma, kamuların halkla ilişkiler işlevselliğine dönük algılarını bir alan araştırmasıyla sorgulamayı amaçlamaktadır. Buna bağlı olarak, araştırma kapsamında Gaziantep kent merkezinde 564 kişilik bir örnekleme anket uygulanmaktadır. Araştırma bulgularında, halkla ilişkilerin destekleyici bir rol üstlenerek örgüt yönetimleri açısından önemli bir fonksiyon olduğu belirlenmiştir. İkinci olarak, Gaziantep’teki halkla ilişkiler uygulamaları oldukça yetersiz görünmektedir. Üçüncü olarak, sosyal ağlar konusuna yönelerek halkla ilişkiler alanında hangi ağların sıklıkla kullanılması gerektiği önerilmektedir.
Halkla İlişkiler Kamular Medya Sosyal Ağlar Sistemler Yaklaşımı.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | İletişim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Nisan 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 10 Sayı: 2 |