The focal point of this study is to examine the experiences of students in the context of the process of designing kinetic typography based on Gestalt Theory within the scope of the 'Graphic Design III' course. The research was conducted using a qualitative research approach and a phenomenological design to explore the impact of Gestalt Theory instruction on students. Phenomenology is a research methodology employed to understand and interpret individuals' experiences. The study was carried out with eight students who took the 'Graphic Design III' course during the spring semester of the 2020-2021 academic year, which was conducted through remote teaching. Research data were obtained through a combination of observation, interviews, document analysis, and visual-auditory materials, and were evaluated through content analysis. The analysis revealed that students shaped their processes of understanding Gestalt Theory around three main themes: 'comparison,' 'design,' and 'production.' The study results indicate that students gained awareness of how understanding the fundamental concepts of Gestalt Theory influences their design processes. Therefore, it is recommended to review and enhance course plans and provide more education to effectively convey Gestalt Theory and its related principles to students in graphic design courses.
Phenomenological research Gestalt principles of visual perception Gestalt theory Visual perception.
Bu çalışmanın odak noktası, "Grafik Tasarımı III" dersi kapsamında öğrencilerin, Gestalt Kuramı'na dayalı hareketli tipografi tasarım sürecine ilişkin deneyimlerini incelemektir. Araştırma, Gestalt Kuramı'nın öğretiminin öğrenciler üzerindeki etkisini keşfetmek amacıyla nitel araştırma yaklaşımı ve fenomenoloji deseni kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Fenomenoloji, bireylerin deneyimlerini anlamak ve yorumlamak için kullanılan bir araştırma metodolojisidir. Çalışma, 2020-2021 öğretim yılı bahar döneminde uzaktan öğretim yoluyla gerçekleşen "Grafik Tasarım III" dersini alan sekiz öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Araştırma verileri; gözlem, görüşmeler, doküman incelemesi, görsel-işitsel malzemelerin birleşiminden elde edilmiş ve içerik analiziyle değerlendirilmiştir. Bu analiz sonucunda öğrencilerin, Gestalt Kuramı anlamlandırma süreçlerini "kıyaslama", "tasarlama" ve "üretme" olmak üzere üç ana tema etrafında şekillendirdikleri görülmüştür. Araştırma sonuçları, öğrencilerin Gestalt Kuramı'nın temel kavramlarını daha iyi anlamalarının tasarım süreçlerine nasıl olumlu etki sağladığını ortaya koymaktadır. Bu nedenle, grafik tasarım derslerinde Gestalt Kuramı ve ilkelerini öğrencilere daha etkili bir şekilde aktarmak amacıyla ders planlarının gözden geçirilip geliştirilmesi ve bu konuda daha fazla eğitim verilmesi önerilmektedir.
Fenomelojik araştırma Gestalt görsel algı ilkeleri Gestalt kuramı Görsel algı
Bu çalışma Anadolu Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Bilimsel Araştırma ve Yayın Etik Kurulunun 03.11.2020 tarih ve 58844 sayılı kararı ile uygun görülmüştür.
Danışmanım Prof. Metin İnce'ye bana sağladığı tüm katkılar için teşekkür ederim.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Grafik Tasarımı, Güzel Sanatlar |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALESİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 23 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 24 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
Bilginin ışığında aydınlanmak dileğiyle....
ODÜSOBİAD